Helaas heb ik een niet zo goed bericht.
Afgelopen woensdagochtend reed ik op de A10 toen er opeens iets vreemds aan de hand was. De A2 ging er vandoor! Letterlijk.
Opeens als of ik plank gas zou geven. Maar ik liet mijn gaspedaal juist los. Eerste gedachte was iets met de cruisecontrol.
Ik trapte op de rem en het was over. Ik voor de zekerheid de cruisecontrol uitgezet. Nog geen korte tijd later. Weer hetzelfde.
Ik weer op de rem en de A2 minderde weer vaart. Inmiddels reed ik bijna bij de splitsing A10/A8. Toen ging de A2 voor de derde keer er weer vandoor. Alles op de het dashboard ging piepen. ABS, olielampje en nog meer met een enorme witte rookpluim erachter.
Ik was zo aan het opletten waar ik de auto stil kon zetten dat ik niet meer doorhad dat de motor al was uitgevallen of niet. Dat durf ik niet te zeggen. Ik rolde in ieder geval de snelweg af. Ik had mazzel want de volgende kruising konden we rechtsaf zonder stoplicht. Ik uiteraard inmiddels de alarmlichten aangezet. En langzaam rolden we door. Verderop was er een weg (eenrichtingsverkeer) wat er rustig uit zag. Daar kon ik net aan naar toe rollen nog een stukje geduwd en half in het gras gezet.
Daar stond ik dan. Helemaal in shock! Wat was er met mijn auto?
ANWB gebeld en gewacht. Netjes een driehoek neergezet want door de vangrail was de A2 toch niet helemaal goed zichtbaar.
De ANWB heeft mij weg gesleept naar een rustig tankstation waarna de motorkap open ging. Verschillende slangen werden van de motor af getrokken en geroken. Verbrande olie zei hij, Olie gepeild. Veel te hoge stand met de mededeling dat het niet alleen olie was wat erin zat, maar ook met DIESEL! Fout boel.
Olie en diesel afgetapt, zodat het peil weer normaal zou zijn. En checken of de motor danwel niet vast zat. Jawel in beide richtingen zat de motor vast. Slecht bericht dus. We konden verder niks meer doen.
Ik kon de auto 'gratis' bergen naar mijn garage in Weesp. En ik kreeg een vervangend vervoer voor 2 dagen. Hele fijne service natuurlijk.
Ik mijn garage gebeld dat mijn auto eraan komt. En of ze even konden kijken wat er aan de hand was en of er nog iets te repareren viel.
Volgende dag moest ik voor werk naar Vianen. En was even naar de garage gereden. De motor zat niet vast, maar ze hadden nog geen tijd gehad om er naar te kijken.
Helaas kreeg ik zaterdagochtend het bericht dat de motor echt defect was en vervangen moest worden.
Ik heb even gemeld dat ze nog even niks moesten doen en dat ik er over ging nadenken.
Op mijn werk heb ik het er ook over gehad zij wilden mij wel helpen aan een andere auto, door bijvoorbeeld een lening, want ik had net mijn vakantie betaald en niks echt meer achter de hand.
Nu hebben ze even overlegt en krijg ik nu een auto van de zaak in de bijtelling. Dat was voor mij een opluchting. Helaas ga ik hierdoor geen A2 meer rijden. Met mijn aantal te rijden kilometers (45k in een jaar) is dit wel de beste oplossing.
Nu de vraag aan jullie zien jullie hier iets in om mijn auto over te nemen?
Ik heb geen idee wat ik ervoor kan vragen voor een auto die zonder vervanging van de motor niet rijdend is. Hebben jullie advies voor mij?

- Pech 1.jpeg (250.68 KiB) 497 keer bekeken

- Pech 2.jpeg (214.23 KiB) 497 keer bekeken

- Bergen.jpeg (251.64 KiB) 497 keer bekeken