Bediening knop tankklep

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
Niche

20 jun 2023, 16:14 1 x

Goedemiddag iedereen

bij de laatste tankbeur viel me de bedieningsknop van de tankklep op de grond.
Op het moment zelf was ik blij dat ik de knop nog vond, en na het terugplaatsen van de knop kreeg ik de tankklep nog open maar wel wat lastiger als voorheen.
Sindsdien niet meer getankt en recent naar de Belgische keuring geweest. Daar deed de knop in eens niks meer.
Plastiek deel met het tank icoontje (het deel wat ik terug gevonden had) zit niet meer vast en lijkt wat dieper te zitten dan normaal. Verder voel je geen weerstand als je op de knopdrukt. Ik vermoed dus dat ik nog iets heb laten liggen bij het tankstation. :rolleyes: :D

Helaas kende ik toen de workaround nog niet dus afkeur.
Net naar de Audi dealer gebeld voor een nieuwe knop. Niet meer te krijgen maar probeer Audi Tradition eens.
Daar zijn ze nog te bestellen, echter 30 euro verzending naar Belgie (heb familie in NL, maar zal niet goedkoper zijn denk ik). :rolleyes:

Even verder gezocht online.
Vagshop.nl heeft ze maar dat is een duidelijke no go. Internet staat vol met slechte ervaringen.
Iemand ervaring met VAGPRO.nl? Link naar het artikel : https://www.vagpro.nl/product/audi-a2-k ... oul-zwart/
Had ze al een whatsapp gestuurd ivm levertijd maar standaard reactie dat ze het druk hebben en dat ik eens kan proberen via de email.

Mocht iemand verder nog tips hebben, let me know.
Woonachtig in Belgisch Limburg - werkzaam in Zuid NL Limburg.

Indien nodig bestel ik gewoon bij Audi Tradition (met nog wat extra dorpelkapjes).
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

20 jun 2023, 17:29 0 x

Mag het ook een gebruikte complete knop zijn?
Moet even op de sloop zijn en vaak €5,- of minder... porto ook nog erbij....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 jun 2023, 19:41 2 x

bij de laatste tankbeur viel me de bedieningsknop van de tankklep op de grond.

Laatst had ik exact hetzelfde. Daags erna vond ik een klein wit 'iets' van plastic op de wagenbodem. Dat blijkt aan de binnenkant van de ontgrendelingsknop te behoren. Het witte plasticje weer gemonteerd in de knop en ... hij ontgrendeld weer als vanouds.
Plaats reactie