Geen verlichting

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Ron47
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

10 jul 2018, 17:01 0 x

Als je het vermogen van alle lampen die gaan branden als je de schakelaar bedient en de spanning is 12 V dan kun je zo de stroomsterkte uit rekenen. Vermogen gedeeld door 12 is de stroomsterkte. De rest die er mogelijk ingeschakeld is in de vorm van dashboard lampje etc is verwaarloosbaar.
Succes.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 sep 2023, 23:31 0 x

Walter schreef:
07 jul 2018, 10:18
ik heb wel allerlei foto's gemaakt over hoe je de schakelaar uit elkaar moet halen. zal ik kijken of ik er een How to van kan maken.
Alle LED's van mijn lichtschakelaar doen het niet meer, waarmee ook de indicatie van mistlamp niet en dus vast een afkeurpunt voor aanstaande APK. Ik heb de schakelaar al uit de behuizing gehaald en in tweeën kunnen deken, maar dan wordt het lastig. Ook zonder een HowTo 😁

Heb je nog wat beschikbaar @Walter? 🙏
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 sep 2023, 20:45 0 x

Als er 1 massa verbinding op de ring met LED lampjes sneuvelde moet die gesoldeerd worden.
Niet mijn vragen maar mijn kleinzoon, je moet erg goede ogen en kleine handjes hebben!
Had ooit hetzelfde bij VW met Automatische inschakeling die ook donker werd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie