A2 Schokt / stottert
- aarmarman
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hallo mensen.
ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
Mijn A2 schokt en stottert dat het een lieve lust is.
Stationair loopt hij als een naaimachientje, maar als ik gewoon op een bepaalde snelheid rij bijvoorbeeld 70 in de 5e versnelling dan word ik helemaal door elkaar geschud alsof mijn vriendin er net achter is dat ik de vaat niet heb gedaan.
Het voelt als een ontstekingsprobleem, maar dat is het niet.
Ik heb de bobine bougies en kabels al vervangen, maar dat heeft niets geholpen.
Ook heb ik hem uitgelezen maar dat geeft geen rare storingen.
Omdat de auto op gas loopt heb ik het een poosje op benzine geprobeerd, maar geen verschil.
Ook heb ik een compressietest gedaan, en de compressie is perfect op alle cilinders.
Nu weet ik me geen raad meer. ik heb al zitten denken om hem maar weg te doen, en iets anders te kopen,
Maar misschien hebben jullie nog ideeën.
Bvd voor het meedenken
Aart
ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
Mijn A2 schokt en stottert dat het een lieve lust is.
Stationair loopt hij als een naaimachientje, maar als ik gewoon op een bepaalde snelheid rij bijvoorbeeld 70 in de 5e versnelling dan word ik helemaal door elkaar geschud alsof mijn vriendin er net achter is dat ik de vaat niet heb gedaan.
Het voelt als een ontstekingsprobleem, maar dat is het niet.
Ik heb de bobine bougies en kabels al vervangen, maar dat heeft niets geholpen.
Ook heb ik hem uitgelezen maar dat geeft geen rare storingen.
Omdat de auto op gas loopt heb ik het een poosje op benzine geprobeerd, maar geen verschil.
Ook heb ik een compressietest gedaan, en de compressie is perfect op alle cilinders.
Nu weet ik me geen raad meer. ik heb al zitten denken om hem maar weg te doen, en iets anders te kopen,
Maar misschien hebben jullie nog ideeën.
Bvd voor het meedenken
Aart
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wellicht probeert je vriendin je uit alle macht tegen te houden omdat je niet mag vertrekken? #girlpowerrrrr
Maar alle gekheid: uitlezen is het devies. Zou zomaar een probleem met massa kunnen zijn. Stationair beweegt er minder dan al rijdend. Is het direct bij optrekken of wanneer je in een bepaalde versnelling / snelheid rijdt?

Maar alle gekheid: uitlezen is het devies. Zou zomaar een probleem met massa kunnen zijn. Stationair beweegt er minder dan al rijdend. Is het direct bij optrekken of wanneer je in een bepaalde versnelling / snelheid rijdt?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Wat gebeurt er als je je motor met verhoogd toerental laat lopen bij stilstaande auto.
Spuit je bobine blok eens in met een plantenspuit wellicht heb je daar een scheurtje in zitten.
en je kan met lopende motor eens aan de stekker bedrading of algemeen bewegen trek en druk.
Controleer je vacuümslangen van de mapsensor en de lpg die wil oud hard en scheuren .
Spuit je bobine blok eens in met een plantenspuit wellicht heb je daar een scheurtje in zitten.
en je kan met lopende motor eens aan de stekker bedrading of algemeen bewegen trek en druk.
Controleer je vacuümslangen van de mapsensor en de lpg die wil oud hard en scheuren .
- aarmarman
@HansJan Ik heb hem uitgelezen : geen storingen opgeslagen.
@audiJan de bobine is nieuw.
@audiJan de bobine is nieuw.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
- Peter_Maathuis
- Moderator
Als het niet de ontsteking is (en daar lijkt het op), dan ga je de brandstofinspuiting verdenken. Maar dan zou ik wel fouten in VCDS verwachten...
Treedt het probleem alleen op (of valt het alleen dan op) wanneer je rustig met constante snelheid rijdt? Of ook tijdens accelereren?
Is het benzine/LPG-verbruik recent veranderd?
Als je bij 70 km/u gas loslaat / de koppeling intrapt / filnk gas geeft, wat is het effect op het schokken?
Treedt het probleem alleen op (of valt het alleen dan op) wanneer je rustig met constante snelheid rijdt? Of ook tijdens accelereren?
Is het benzine/LPG-verbruik recent veranderd?
Als je bij 70 km/u gas loslaat / de koppeling intrapt / filnk gas geeft, wat is het effect op het schokken?
-
- Audi A2 clublid
Ja maar het probleem doet zich zowel voor op gas als benzine, dan zou je zeggen dat het niet aan de brandstofinspuiting ligt toch? Ontsteking lijkt het ook niet als je alles hebt vervangen.
Zou er ergens een lek in een (vacuum) slang kunnen zitten? En dat daarbij het gat pas opent bij iets hogere (onder)druk?
Zou er ergens een lek in een (vacuum) slang kunnen zitten? En dat daarbij het gat pas opent bij iets hogere (onder)druk?
- aarmarman
Bedankt voor het meedenken.
Het lijkt me niet aan de brandstof te liggen, aangezien er geen merkbaar verschil is tussen lpg of benzine.
Ontsteking lijkt me ook niet, aangezien ik alles heb vervangen.
Ik weet gewoon echt niet meer welke kant ik het op moet zoeken omdat ik ook geen storingen heb.
Het lijkt me niet aan de brandstof te liggen, aangezien er geen merkbaar verschil is tussen lpg of benzine.
Ik weet gewoon echt niet meer welke kant ik het op moet zoeken omdat ik ook geen storingen heb.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ik zit nog te denken aan slechte verbindingen: de bekabeling naar de bobine en de kabelboom van de injectoren.
Maar eigenlijk denk ik dat de motor meer trilt bij stationair draaien dan bij 1.500 tpm...
Maar eigenlijk denk ik dat de motor meer trilt bij stationair draaien dan bij 1.500 tpm...
Heb je de vacum leiding gecontroleerd.aarmarman schreef: ↑28 sep 2023, 22:45Bedankt voor het meedenken.