Oude liefde... (CS FSI)
- Rein
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mss goed om het gewicht dat RDW op kenteken wil zetten in de gaten te houden. Begreep dat er bij import een risico is op een te hoog gewicht. Mijn FSI (97-PB-JZ) origineel NL heeft 1070 rijklaar en 970 ledig op kenteken
- Airspeed
Ja, goeie: Op het Duitse kentekenbewijs staat idd alleen het ‘rijklaar’ gewicht.
Keurmeester er over gevraagd, maar hij mocht alleen overnemen wat er op dat Duitse blad stond.
Gelukkig stond er op het verslag wel correct dat hogere rijklaar gewicht naast het kopje ‘rijklaar gewicht’. Het leeg gewicht staat ook niet eens als kopje op die ‘samenvatting vastgestelde gegevens’…
Dus maar hopen dat ze die 100kg er zelf vanaf trekken om tot het leeg gewicht te komen. Dat gebeurt in de back office denk ik pas en daar heb je natuurlijk helemaal geen invloed op.

Verder alles goed gegaan en APK tot maart 2025 (vanwege dat TÜV ofwel HU, de Haupt Untersuchung) daar 2 jaar geldig is
PS ik moet nu aangifte Bpm doen, maar kan nergens de catalogusprijs vinden.. ook niet op jouw kenteken bij de RDW helaas.
Weet iemand die van een FSI?
Keurmeester er over gevraagd, maar hij mocht alleen overnemen wat er op dat Duitse blad stond.
Gelukkig stond er op het verslag wel correct dat hogere rijklaar gewicht naast het kopje ‘rijklaar gewicht’. Het leeg gewicht staat ook niet eens als kopje op die ‘samenvatting vastgestelde gegevens’…
Dus maar hopen dat ze die 100kg er zelf vanaf trekken om tot het leeg gewicht te komen. Dat gebeurt in de back office denk ik pas en daar heb je natuurlijk helemaal geen invloed op.

Verder alles goed gegaan en APK tot maart 2025 (vanwege dat TÜV ofwel HU, de Haupt Untersuchung) daar 2 jaar geldig is

PS ik moet nu aangifte Bpm doen, maar kan nergens de catalogusprijs vinden.. ook niet op jouw kenteken bij de RDW helaas.
Weet iemand die van een FSI?
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- Airspeed
Net gevonden ergens op de Autoweek site. Was 25.940,- voor de duurste fsi versie.
Vanwege de leeftijd was het resterende te betalen bedrag BPM echter sowieso nul, dus maakte achteraf niet eens uit wat je invult..
Vanwege de leeftijd was het resterende te betalen bedrag BPM echter sowieso nul, dus maakte achteraf niet eens uit wat je invult..

Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb een voertuig nu met 259.000 op kenteken staan en mag daarover ook € 0,00 betalen.
Bij de laag bedrag gaan ze zeuren, dan maar beetje meer!
Bij de laag bedrag gaan ze zeuren, dan maar beetje meer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Airspeed
Nee , geen gezeur: na die aangifte wordt (blijkbaar) meteen intern doorgegeven van Belastingdienst naar RDW dat je kenteken aangemaakt kan worden, want 2 dagen later had (vandaag toevallig, dus heb) ik het nieuwe kenteken al binnen gekregen!
Dat waren dan de overschrijfnummers per brief en de nieuwe kenteken reeks te beginnen met een X.. en hopelijk morgen het kentekenkaartje ook in de bus, dan kan ik platen laten maken en dan pas weer 'echt' rijden :-)
Zoef-zoef dus! Maar als je vergeet "aangifte" te doen, kun je wachten op je kenteken tot je een ons weegt. Ask me how I know...
Dat waren dan de overschrijfnummers per brief en de nieuwe kenteken reeks te beginnen met een X.. en hopelijk morgen het kentekenkaartje ook in de bus, dan kan ik platen laten maken en dan pas weer 'echt' rijden :-)
Zoef-zoef dus! Maar als je vergeet "aangifte" te doen, kun je wachten op je kenteken tot je een ons weegt. Ask me how I know...

- Airspeed
Vandaag eindelijk de ge-update FSI computer terug binnen gekregen: DHL had bij de vorige “bezorging” vrolijk aangegeven dat eea bezorgd was, maar ik zat achter de voordeur die middag en niemand geweest; hij bleek gewoon zelf de handtekening gezet te hebben…
En toen is de ecu vrolijk teruggestuurd naar Duitsland!
Gelukkig deed Adrian niet moeilijk en stuurde de retour zending nog een keer op en kwam deze vandaag alsnog binnen, Pfft!
Er zat nml wel voor zo’n 500 euri aan waarde in het doosje, maar blij dat ik een extra ecu heb gekocht, want het is toch knap lullig als je auto stil staat om je ecu kwijt geraakt is in de post!
Komende dagen maar eens erin gaan steken als het een keer droog wordt.
En toen is de ecu vrolijk teruggestuurd naar Duitsland!
Gelukkig deed Adrian niet moeilijk en stuurde de retour zending nog een keer op en kwam deze vandaag alsnog binnen, Pfft!
Er zat nml wel voor zo’n 500 euri aan waarde in het doosje, maar blij dat ik een extra ecu heb gekocht, want het is toch knap lullig als je auto stil staat om je ecu kwijt geraakt is in de post!
Komende dagen maar eens erin gaan steken als het een keer droog wordt.
- Bijlagen
-
- 522C5D0F-92CF-4552-9C0E-21EE9A5E6ADF.jpeg (2.6 MiB) 3713 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Spannend! En gelukkig dat je hem binnen hebt. Laat even weten wat je ervaringen zijn 

Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Airspeed
De aangepaste ecu is nog niet ingebouwd, wilde eigenlijk eerst wat rij ervaring opdoen met de originele.
Inmiddels pas 3x getankt, maar vrij consistent alle keren zeer dicht rond de 1:17 gereden.
Het was wel de bedoeling dat dit zuinig zou moeten kunnen zijn, maar 265K gelopen, alleen olie ververst en dan dit verbruik. Heeft me positief verrast!
Inmiddels pas 3x getankt, maar vrij consistent alle keren zeer dicht rond de 1:17 gereden.
Het was wel de bedoeling dat dit zuinig zou moeten kunnen zijn, maar 265K gelopen, alleen olie ververst en dan dit verbruik. Heeft me positief verrast!

- Airspeed
Voordat ik de Pro-boost ecu inbouw, wilde ik ook toch nog wel ff weten of de meeste pk’s er nu na 20 jaar nog wel waren.
En nu ik zondagmiddag toch in Duitsland was…
https://youtu.be/orx10qPf4RA?si=VrG7x0rccGU4S-F9
En nu ik zondagmiddag toch in Duitsland was…

https://youtu.be/orx10qPf4RA?si=VrG7x0rccGU4S-F9