De low & slow A2 van Sancho

Projecten, modificaties en accessoires.
Sancho

02 feb 2015, 00:16 0 x

Om te beginnen, iedereen heeft z'n eigen mening en dat word gerespecteerd :) :) >-
Het lage kan nooit laaggenoeg zijn., ook vind ik dat verlaging (bijna) alle auto's mooier maakt.

**nu is mijn 'kronkel' dat het nooit laag genoeg kan zijn. Maw., zelf m'n seat vond ik nog steeds te hoog staan. @-)
Al stond ik gister alweer met beide benen op de grond toen ik naast een andere A2 stond., helaas kon ik het niet goed op foto krijgen, maar het verschil was best groot.
Afbeelding
Afbeelding

In de A2 wereld zal het denk ik ook niet heel veel voorkomen dat ze zo laag liggen.
De speling tussen de aandrijfas en chassis is een dikke cm, dus bij kuilen in de weg raak ik zo nu en dan de aandrijf as., ter zijner tijd ga ik nog bumpstops om de zuigerstang van de dempers zetten zodat dat niet meer mogelijk is.

Het klopt wat je zegt Rolf. Het is ook mijn bedoeling om de velgrand zo dicht als mogelijk is bij de wielkuip te krijgen (dat vind ik mooi)
Mocht daarmee het comfort verdwijnen is voor mij bijzaak.
Dat gezegt hoop ik altijd dat de schroefset te stug is haha.

Te stug staat alleen niet in het woordenboek. alhoewel ik 1 voorbeeld heb van wat oncomfortabel stug was.

Afbeelding
Afbeelding

Deze panda stond daar veerloos op de dempers., dus echt 0,0% comfort.
Op het asfalt was dat heerlijk alleen op klinkerwegen bijna niet te doen.
Toch is/was het een super auto om in te rijden., alleen heb ik de versnellingbak stuk gereden op een 'kattenoog' in het midden van de weg. Die zijn rond de 2cm hoog?
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2015, 09:00 0 x

Is dit nu 50mm verlaagd? of nog meer ? en zie ik daar een groene lupo met dikke 5x130 porsche velgen op de foto?
Pocoloco

02 feb 2015, 20:03 0 x

Dat wordt passen en meten met die 18 inch ,er blijft weinig ruimte over in de wielkast.
Ik heb er in legden 1 gezien die was ook zo laag ,heb deze geholpen met zijn H-R stabikit .
Maar die had geen pvc kuipen meer over ,deze waren helemaal weg gesleten op vele plekken .
Waarschijnlijk een betere optie om deze te verwijderen dan heb je nog iets meer ruimte en geen herrie met insturen. ;)

Jou foto gaat de kant op van airride \m/
Sancho

03 feb 2015, 18:49 0 x

Klopt stefan., dat is de groene seat arosa van emperor audio die staat op 17inch porsches. Staat nu op winterstand kwa hoogte. Ik heb het nagemeten, de a2 is nu iets meer dan 6cm verlaagd. Vandaag 205/35/18 besteld. Nu de velgen nog een kleurtje geven. En dan passen.
Sancho

03 feb 2015, 18:53 0 x

Dat wordt passen en meten met die 18 inch ,er blijft weinig ruimte over in de wielkast.
Ik heb er in legden 1 gezien die was ook zo laag ,heb deze geholpen met zijn H-R stabikit .
Maar die had geen pvc kuipen meer over ,deze waren helemaal weg gesleten op vele plekken .
Waarschijnlijk een betere optie om deze te verwijderen dan heb je nog iets meer ruimte en geen herrie met insturen. ;)

Jou foto gaat de kant op van airride \m/
Het word indd passen en meten. Maar dat is ook de bedoeling. Zo laag als mogelijk is. Maar ik kan nog ongeveer 2cm zakken. Alleen zal dat hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn op 18inch.
Sancho

15 mar 2015, 22:25 0 x

.

Eens even een update vanaf mijn kant.

Met weinig leuk nieuws helaas.
2puntjes heb ik

1e puntje ik krijg de fusekogel niet los... en daar baal ik behoorlijk van.
iemand ideen / tips & trick om dat zelf te doen?

2e puntje is dat ik in ieder geval tot 8april niks mag.
ik kan wel alles maar mag het niet ivm een gaatje in mn trommelvlies.
Mn oor rechts is altijd al zwak geweest en 7feb tijdens het zwemmen/duiken is het geknapt.
Het gaatje is niet waar ik zo zeer bang voor ben. Maar t verlies van gehoor in dat oor wel. het komt terug., maar mis nog steeds veel laag (uit audiofiel oogpunt)

toch nog een pluspuntje. tegen beter weten in vandaag de eerste velg voorzichtig geschuurd en in de primer gezet. De kleur ben ik nog steeds niet over uit.
Afbeelding

De kleuren zijn vrij divers (extreem?)
Op het moment neig ik behoorlijk naar de golf ook ivm de zwarte spatbord randen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste. Mocht ooit het schip met geld aankomen. Dan is deze setup wel mooi.
Op airride en originele 17inch A8? wielen

Afbeelding
Sancho

18 mei 2015, 21:44 0 x

It giet oan! :) toch een lichte twijvel., silver of candy

Afbeelding
maar de eerste 2 zitten in de lak., die mogen 2dagen drogen, dan zijn de andere 2 aan de beurt.

en heel toevallig kwam ik laatst nog velgen tegen van de bovenstaande A2
m.a.w. de opvolgers van de 18inch zijn er al.

Afbeelding
Audi_gekkie

18 mei 2015, 22:35 0 x

Mwoh ben er niet kapot van, maar zilveren uitvoering is mooier.
Dirck

19 mei 2015, 11:22 0 x

Bij een rode ja, maar zilver zou ik dan liever andere tint geven, een beetje antraciet of schaduw...
dus midden zilver als voertuig zelf en patine met licht antraciet...

Als spuithulp voor ronddraaien is fiets wiel in werkbank of balanceer apparaat handig..
Sancho

05 jun 2015, 18:42 0 x

kleine update: de rode candy kleur was super mooi., maar te moeilijk om dat zelf te spuiten :(
Had 2 in de kleur, deze mee naar buiten gehad, maar de kwaliteit was mij niet naar de zin.
vande week een nieuwe kleur gehaald, iets donker grijs
zoals de originele audi naafkappen zijn.
de linker is normale motip velgen silver, rechter is de eerste in kleur.

Afbeelding

Ik hoop t weekend de velgen af te hebben., zodat volgend weekend de banden erom kunnen.

Verder nog te doen:
- naafkap sticker vinden
- nieuwe boutjes om de naafkappen vast te zetten.
- nadenken of ik de metalen ventielen polijst, of gewone zwarte erin laat zetten
Plaats reactie