Gisteren heb ik bij ‘de Rooij Autodiagnose’ in s’Gravendeel mijn EGR-klep uit laten schrijven. Dit vanwege een aanhoudende P0402 storing in een 1.4 BBY benzine. Waarbij ik eerst op zoek ben gegaan om de storing technisch op te lossen. Hierbij is: de motor en het inlaatspruitstuk gereinigd, de EGR-klep vervangen en de gasklep met VCDS opnieuw ingeprogrammeerd.
Op de terugweg naar Den Haag merkte ik dat de motor bij een lage belasting begon te hokken en stoten en mijn cruise control deed het niet meer.
Vandaag terug geweest om de cruise control te activeren. Het horten en stoten is verholpen door de stekker van de EGR-klep los te nemen.
De Rooij Autodiagnose gaf aan dat het Bosch motronic systeem minder problemen geeft dan het Magnetti Marelli systeem, welke ik in mij A2 hebt zitten. Ook geeft hij aan dat P0401 een gebruikelijkere storing is en dat deze software oplossing mogelijk niet geschikt is voor een P0402 foutcode.
Met de stekker los, de EGR-klep uitgeschreven en het motormanagement lampje uit rijdt de A2 weer als een zonnetje.

- IMG_9071.jpeg (4.32 MiB) 3838 keer bekeken