Cruise control werkt niet meer
Mijn cruise control werkt niet meer. Uitlezen van de foutcode geeft de volgende melding:
17977 Cruise control Switch (E45): Implausible Signal. P1569 - 35 - 10 Intermittent.
Ik heb de bedrading doorgemeten maar dit is allemaal in orde. Wat kan het nog zijn?
17977 Cruise control Switch (E45): Implausible Signal. P1569 - 35 - 10 Intermittent.
Ik heb de bedrading doorgemeten maar dit is allemaal in orde. Wat kan het nog zijn?
Ik ga mee met Johan, je hoort vaker dat de CC-schakelaar stuk gaat. Probeer eens uit te lezen terwijl je de schakelaar bedient. Ik heb eens ergens gelezen dat je de status van de schakelaar op een bepaald kanaal moet zien veranderen (maar waar las ik dat?) Als dat niet goed werkt, weet je waar de fout zit.
Heeft de remlichtschakelaar van de A2 trouwens 1 of 2 kringen? En werken die dan (indien van toepassing) ook alle twee goed?
Thijs
Heeft de remlichtschakelaar van de A2 trouwens 1 of 2 kringen? En werken die dan (indien van toepassing) ook alle twee goed?
Thijs
De remschakelaar heeft 2 kringen. Ik ga nog kijken of er iets aan de CC schakelaar te vinden is. Nu had ik een VAG COM versie waar je alles mee kon (gepatched) maar die heb ik niet meer. Ik hb nu alleen de gratis versie en daarmee kan ik de engine / measuring blocks / 066 niet uitlezen. Dus....... wie mij nog aan een full version kan helpen, ik houd mij aanbevolen.
Leesvoer vind je o.a. hier: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=29526
Het is bij de 3L niet zo eenvoudig om cruise control in te bouwen als bij de andere A2 modellen. Ik weet dat o.a. de jongens van Marja (en genoemde vaglupo van het Duitse forum) het wel doen. Er moeten bepaalde datablokken in de motorcomputer worden overschreven om het met de originele spullen werkend te krijgen. Wat je ook kunt doen, is een universele set (bijv. John Gold) maar ja, dat is natuurlijk niet origineel 8-)
Succes!
Het is bij de 3L niet zo eenvoudig om cruise control in te bouwen als bij de andere A2 modellen. Ik weet dat o.a. de jongens van Marja (en genoemde vaglupo van het Duitse forum) het wel doen. Er moeten bepaalde datablokken in de motorcomputer worden overschreven om het met de originele spullen werkend te krijgen. Wat je ook kunt doen, is een universele set (bijv. John Gold) maar ja, dat is natuurlijk niet origineel 8-)
Succes!
Ik had hier nog niet gemeld dat mijn cruisecontrol weer functioneert. Eindelijk had ik een VAGCOM versie bemachtigd die werkte. Na telefonisch contact met Marcel en Jaap is het gelukt om vast te stellen dat het toch in de bedrading zit. Er bleek een breukje in de flex bedrading te zitten in het hendeltje. Met een dun laagje koperfolie en wat soldeerwerk is het gelukt en werkt de CC weer als vanouds. Wat een genot!