Trekhaakbedrading bij A2?
Ik wil een trekhaak monteren op mijn A2 (bij trekhaakshop.nl 360,-). Daar zit een universele draadset bij.
Heeft iemand dat wel eens gedaan, en hoe gaat dat met de bedrading?
Ik hoor verhalen over het CANBUS systeem (met defecte lamp detectie) en problemen als je daar zomaar trekhaakbedrading aan koppelt.
Groeten vanuit een wit Almere
Heeft iemand dat wel eens gedaan, en hoe gaat dat met de bedrading?
Ik hoor verhalen over het CANBUS systeem (met defecte lamp detectie) en problemen als je daar zomaar trekhaakbedrading aan koppelt.
Groeten vanuit een wit Almere
Wat is het bouwjaar van de auto? Dat zou relevant kunnen zijn, ik weet het antwoord op de CANBUS vraag overigens niet. De mijne heb ik laten monteren (afneembaar) en daar nog geen spijt van gehad. De montage schijnt vies tegen te kunnen vallen.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo Theo,
Je hebt een speciale set nodig aangezien het systeem anders een detectie doet en een foutmelding geeft!
Bij deze set zit een kastje bij waar een soort omleidingssyteem in zit die als het ware je electronischwaarschuwingssyteem om de tuin leidt zodat er geen melding op je dasboard komt.
dat is ook de reden waarom de trekhaak met kabelset nogal prijzig is.
Theo
Je hebt een speciale set nodig aangezien het systeem anders een detectie doet en een foutmelding geeft!
Bij deze set zit een kastje bij waar een soort omleidingssyteem in zit die als het ware je electronischwaarschuwingssyteem om de tuin leidt zodat er geen melding op je dasboard komt.
dat is ook de reden waarom de trekhaak met kabelset nogal prijzig is.
Theo
Dan is er toch ook nog het verhaal van wel/niet een verstevigingsbalk die aan de achterkant van de auto aanwezig moet zijn? Althans ik heb begrepen dat op mijn A2 uit 2001 het nogal problematisch zou kunnen worden. Op het kentekenbewijs staat ook een '-' bij het maximaal toelaatbaar te trekken gewicht.
OK. Ik zal dit topic verder niet vervuilen, maar heel eerlijk gezegd helpt het andere topic me niet echt verder. Laten we het er maar op houden dat de meningen verdeeld zijn of het nu wel of niet kan. De RDW lijkt er in mijn geval (streepje op kentekenbewijs) nogal duidelijk over te zijn.
[quote="mvdklip"]De RDW lijkt er in mijn geval (streepje op kentekenbewijs) nogal duidelijk over te zijn.[/quote]Het staat wat verstopt. Er zijn voor zo ver ik weet, geen relevante technische verschillen tussen de oudere en nieuwere bouwjaren. De reden dat er bij de oudere A2's een '-' staat, is dat het max. trekgewicht nog niet was bepaald. Later is dit wel toegevoegd (bij de onze uit 2003 staat er wel 1000 kg geremd). Theo (Thck) heeft ook gewoon een trekhaak onder zijn A2 van 2001 (joris1980 heeft er ook een, maar het bouwjaar van zijn A2 weet ik niet). Vraag het anders bij Audi zelf na; de prijs van € 893,17 heb ik direct telefonisch van de locale dealer gekregen, dus er is wel een prijslijst voor. Het verhaal van die verstevigingsbalk heb ik zo nog niet eerder gehoord.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik heb inderdaad een trekhaak eronder(bwj.2001) waaraan ik regelmatig een kleine aanhanger koppel zonder problemen.
Ik heb er geen verstevigingsbalk onde zitten.
Op de lay-out van ETKA (deze heb ik al eens eerder bij een topic over trekhaken bijgevoegd)waarop de trekhaak compleet als onderdeel met bevestigingingsmiddelen is te zien (zonder onderscheid in bouwjaar) zie je ook geen aparte verstevigingsbalk.
Theo
Ik heb er geen verstevigingsbalk onde zitten.
Op de lay-out van ETKA (deze heb ik al eens eerder bij een topic over trekhaken bijgevoegd)waarop de trekhaak compleet als onderdeel met bevestigingingsmiddelen is te zien (zonder onderscheid in bouwjaar) zie je ook geen aparte verstevigingsbalk.
Theo
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik zelf heb een originele Audi fietsendrager eronder net als Theo, met een veranderde koppeling waardoor je hem als trekhaak kunt gebruiken. Ik trek er ook vaker een lichter ahw mee, echter wettelijk als er wat gebeurt door mijn schuld kan het wel eens verkeerd uitpakken omdat er op het kenteken geen gegevens over het te trekken voertuig staan. Ik denk ook dat de zaak afbreekt bij een zwaardere Ahw, gezien de nogal fragiele constructie.
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="Romulus"][quote="mvdklip"]De RDW lijkt er in mijn geval (streepje op kentekenbewijs) nogal duidelijk over te zijn.[/quote]Het staat wat verstopt. Er zijn voor zo ver ik weet, geen relevante technische verschillen tussen de oudere en nieuwere bouwjaren. De reden dat er bij de oudere A2's een '-' staat, is dat het max. trekgewicht nog niet was bepaald. Later is dit wel toegevoegd (bij de onze uit 2003 staat er wel 1000 kg geremd). Theo (Thck) heeft ook gewoon een trekhaak onder zijn A2 van 2001 (joris1980 heeft er ook een, maar het bouwjaar van zijn A2 weet ik niet). Vraag het anders bij Audi zelf na; de prijs van € 893,17 heb ik direct telefonisch van de locale dealer gekregen, dus er is wel een prijslijst voor. Het verhaal van die verstevigingsbalk heb ik zo nog niet eerder gehoord.[/quote]
Helaas heb ik geen trekhaak, zoals Romulus schreef. Heb er wel wat onderzoek naar gedaan, maar er niet t geld voor over (vind t veel te duur voor iets wat ik weinig zal gebruiken).
Zal ooit op zoek gaan naar een vervanger voor de A2 & dan zeker met trekhaak
(waarschijnlijk een jongere A2 tdi, met minder km & meer standaard opties
).
Ps, mijn A2 is uit 2001 en geen trekgewicht vermeld op t kentekenbewijs
Vriendelijke Groet, Joris
Helaas heb ik geen trekhaak, zoals Romulus schreef. Heb er wel wat onderzoek naar gedaan, maar er niet t geld voor over (vind t veel te duur voor iets wat ik weinig zal gebruiken).
Zal ooit op zoek gaan naar een vervanger voor de A2 & dan zeker met trekhaak

Ps, mijn A2 is uit 2001 en geen trekgewicht vermeld op t kentekenbewijs

Vriendelijke Groet, Joris