Open Sky probleem

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 jan 2011, 21:55 0 x

Juiste beslissing !!
Veel succes en plezier!

Groetjes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
Romulus

19 jan 2011, 13:40 0 x

Klinkt goed! Succes, we horen graag weer!
A2 Sky Window

20 jan 2011, 00:27 0 x

Afspraak bij Rinner concreet gemaakt voor over 2 weken, hotel nog te boeken... Herr Rinner heeft me beloofd heel het dak uit wisselen met een volledig nieuw OSS !!! Dit echt mooi! Bedankt iedereen voor de nuttige info.
Peter

20 jan 2011, 13:31 0 x

[quote="A2 Sky Window"]Afspraak bij Rinner concreet gemaakt voor over 2 weken, hotel nog te boeken... Herr Rinner heeft me beloofd heel het dak uit wisselen met een volledig nieuw OSS !!! Dit echt mooi! Bedankt iedereen voor de nuttige info.[/quote]

Mooi nieuws ! Ga je een foto-verslagje maken ? Zou top zijn !
A2 Sky Window

12 feb 2011, 23:33 0 x

Afgelopen donderdag bij Rinner geweest en dat was super. Woensdag al vertrokken voor een mooie rit van bijna 800km. Ik had al eerder een overnachting in het oude stadje Bad Tölz (2km van Rinner) geboekt zodat ik s'morgens op het afgesproken uur bij de garage kon zijn. Bij Rinner om 7.30h al perfect onthaald met een paar handen schudden en een lekkere koffie. Na een korte bespreking over de uit te voeren werken al de bevestiging gekregen dat heel het dak in zijn geheel vervangen ging worden. Er werd onmiddellijk gestart met onze A2 zodat deze tegen 15.00h klaar zou zijn. Van de wisselen van het dak heb ik wel niets gezien (misschien was dat wel mogelijk maar het werd een zonnige dag...). Tegen 14.00h ben ik weer binnen gestapt bij Rinner en ik had ons A2-tje al buiten zien staan. Mooi glimmend gepoetst van buiten en van binnen alles inbegrepen in de 100% coulance regeling! En als kers op de taart een fonkelnieuw dak op ons bijna 10 jaar oude A2-tje!! Snel naar Belgisch Limburg terug want er was regen op komst. De rit fijn in de zon begonnen maar na 400km waren het bakken water die uit de lucht vielen en het was pikdonker op de autobahn. Wel wat last van klamme handjes tussen de snelle en dikke A4 en A6-sen. Gelukkig hadden we net de 10jaar oude bandjes vervangen... Iedereen die me de tip gaf om naar Rinner te gaan wil ik langs deze weg nog eens bedanken !! Ps.: Alle Open Sky rijders kunnen onder 100% coulance een dakherstelling laten uitvoeren onder de enige voorwaarden dat je wagen een ingevuld onderhoudsboekje heeft van de officiële Audi dealer en dat de wagen beneden de 10 Jaar is. De kilometerstand heeft geen betekenis! De herstelling bij Rinner is een echte aanrader!!! Sfeerfoto's kan je zien op mijn persoonlijk album.
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

23 feb 2011, 19:59 0 x

Beetje laate reactie... Echt top daarzo! ze zijn idd strenger geworden. bij mij gelde alleen de laatste beurt daar was van audi en ik kwam in aanmerking :) suup dus :P

Thijs
vanrhijn

08 aug 2011, 13:44 0 x

We hebben al zo'n beetje 11 jaar een van de eerste A2's in de familie met Open Sky dak en alle denkbare opties.

De auto heeft nu 110K kilometer gereden en isnvan 1 december 2000 dus wordt 11 jaar oud.
In december vorig jaar lekte het dak en is deze gerepareerd bij Van den Udenhout in Den Bosch.
Onder het mom: 'strakker kon ie niet' was deze zo goed als dicht. Alleen in de wasstraat lekte hij af en toe nog.
Nu gaat het dak niet meer dicht. Blijkt dat de kabel aan de rechterkant is geknapt.
En moet er volgens de dealer een nieuw dak in a 2300 euro inclusief inbouw.
Heb nu maar gevraagd of ze het dak kunnen dichtmaken maar dat gaat ook al een honderdje of 3 a 4 kosten aan arbeidsloon (89,- per uur exclusief).

De auto is altijd dealer onderhouden geweest. Denk ook dat we het maar bij Rinner moeten proberen. Raar dat de dealers hier er niet over beginnen. Daar ben ik wel teleurgesteld over (understatement).
Kan iemand mij vertellen wie/hoe ik hen het beste kan bereiken? Of kunnen we het beter anders aanpakken? Please advice!
Gompie

08 aug 2011, 14:06 0 x

foutje, krijg posting niet weg.
Hier staat niets! :?
Romulus

08 aug 2011, 14:09 0 x

[quote="vanrhijn"]De auto heeft nu 110K kilometer gereden en isnvan 1 december 2000 dus wordt 11 jaar oud.

Kan iemand mij vertellen wie/hoe ik Rinner het beste kan bereiken? Of kunnen we het beter anders aanpakken? Please advice![/quote]
Je bereikt Rinner bijv. onder http://www.rinner-gruppe.de/

Ik denk echter dat de leeftijd een probleem kan zijn; als ik 100% Kulanz auf OSS bekijk, wordt door Audi voor het verlenen van coulance strikt een maximale leeftijd van 10 jaar gehanteerd op het moment van inspectie. In hoeverre de eerdere tussenkomst van Van den Udenhout hier invloed heeft, weet ik niet.
falcon

08 aug 2011, 15:09 0 x

@vanrhijn: Ontzettend balen, maar omdat je auto ouder dan 10 jaar is gaat ook Audi Rinner niet de coulance regeling toepassen. Ze kunnen daar hoogstens iets goedkoper je dak repareren dan dat het in NL gaat lukken. Enige mogelijkheid die je nog hebt is om via v/d Udenhout garantie op de reparatie van dec2010 te claimen. Rinner geeft 2 jaar garantie nadat het dak gerepareerd is
namelijk...
Als het goed is kun je je dak nog wel met de hand en de sleutel (die zich onder het interieurlampje bevindt) dicht krijgen (staat beschreven in het instructieboekje).
Veel succes met je dak!
Plaats reactie