Van het najaar wiellager bij de Passat vervangen.

Ik weet niet of ze die lager op voorraad hadden, heb er niet naar gevraagd.Goed bezig, Audi_gekkie.
Vervelend dat je de verkeerde onderdelen hebt gekregen, kost weer extra tijd voor de herstelling.
Wat zouden de lagers bij Jan Los hebben gekost?
Ik meen een keer gelezen te hebben dat je remvloeistof bij had moeten vullen.
Waren de remschoenen vochtig?
Meten van remkrachtverschil/te weinig remvertraging en/of zakkend niveau in het remvloeistofreservoir. Bij ernstige lekkage sporen vanuit de remtrommel.Dan vraag ik mij af hoe ze dan weten van zwaarvervuilde remvoeringen en licht zwetende of lekkende remcilinders?
Ik heb contact opgenomen met autopartsonline.nl dat zij een verkeerde wiellager hadden gestuurd en ik geen zin had om extra verzendkosten te betalen om de oude terug te sturen.Maar toen gebeurde het...
Oude wiellager er af en nieuwe er op... X( X( X( De nieuwe wielager past niet!
Wat blijkt, de asdiameter van de nieuwe wiellager is 25mm terwijl deze 28mm moet zijn.
Vervolgens de andere nieuwe wiellager gepakt en deze was wel correct 28mm. Gelukkig toch niet voor niks met moeite die asmoer er af gekregen.
Voordat ik de goede wiellager ging monteren moesten de oude remschoenen ook vervangen worden. Dit is normaliter makkelijk gedaan ware het niet dat toen ik ze er bijna af had er remvloeistof langs de wielremcilinder kwam sijpelen X( X( X( .
Hier had ik niet opgerekend en dus om 16:00 uur snel Jan Los/Leon Nuvelstijn gebeld of ze mij konden helpen. De bruggen staan vol, maar kom maar langs! TOP!!! =D>
Bij Jan Los/Leon Nuvelstijn de klus verder geklaard en wat bleek de andere wielremcilinder was ook kapot.
De niet passende wiellager stuur ik terug en vraag een goede bij autopartsonline.nl Stelletje... L-)
Het was mij het dagje wel.