auto rijdt niet harder dan 130km/u
Ik geloof nog niet meteen dat deze Dordse dealer gelijk heeft en zou voor een second opinion gaan bij een bedrijfje dat er écht verstand van heeft. De ervaring leert nou eenmaal dat dealers nét iets te vaak voor de makkelijke en (veel te) dure oplossing gaan maar als jouw turbo inderdaad een vastzittende schoepenverstelling heeft dan hoeft er helemaal geen nieuwe turbo op en kan het lonen om bij warme motor af en toe goed in de toeren te trekken zodat de boel weer gangbaar gemaakt wordt. Maar dat is gissen en eerst moet je vast zien te stellen waar het probleem zit. Helaas zitten er niet veel specialisten in de buurt van Rotterdam. Ik kan je Vagtechniek in Nuenen aanbevelen (JB in Dieverbrug ook maar die is wel erg ver weg), is 100 km van Ridderkerk, maar dan weet je wel zeker dat ze je niet belazeren. Het kan de moeite nogal lonen en ik zou ze zeker eens bellen!
wederom bedankt voor de (snelle) reacties.
zal deze berichten morgen maar uitprinten, termen zeggen me niks, helaas :S
maar ik was er toch al van plan om er morgenochtend heen te gaan om te vragen/zien wat ze bedoelden met die motorkap, maar het hoort dus gewoon zo
en verder had ik een miepie aan de lijn, 2 jaar van d'r mbo secretaresse af waarschijnlijk en die wist ook niet helemaal precies wat er aan de hand was, monteur was al weg blablabla.
en ik heb wel een proefritje met de auto gemaakt, maar ben niet de snelweg opgeweest, max iets meer als 100 gereden denk.
en of de verkoper het wist?
toen ik ging kijken heb ik gevraagd hoe hard 'ie nou in het echt gaat, omdat de fabrieksopgave 168km/u is, toen zei hij dattie makkelijk 150 loopt.
dus of hij wist van het probleem, of dat 150km/u verhaal kwam uit zn nek..
en dat van die rechtsbijstand, ben dus van plan nadat ik morgen naar de Ames ben geweest die lui eens te bellen, zullen trouwens ook blij zijn, dag 1 sluit ik een verzekering af en dag 2 bel ik al voor rechtsbijstand xD(ben overgestapt van verzekeraar)
maar dan even vragen wat mogelijk is, waarschijnlijk niet zoveel, heb de advertentie uitgeprint waar trouwens op staat dat de auto bij 151.500km een grote beurt heeft gehad, en km stand is nu 152.300.
misschien is dit akkevietje toen aan het licht is gekomen, want hij had de auto ook nog maar sinds april dit jaar.(gegevens van kenteken check)
verder niks zwart op wit staan of telefoongesprekken opgenomen of iets dergelijks, maar goed we zien het wel.
ik hou jullie op de hoogte
maurits
edit: zie nu pas het berichtje op de 2e pagina, misschien wel een idee ja, dankjewel
en het is duur zat allemaal, zei al dat de eventuele turbo al 7 tot 800 euro kost en daar komt nog bij de arbeidskosten waarvoor de Ames hier in Ridderkerk 100 euro per uur rekent :S
zal deze berichten morgen maar uitprinten, termen zeggen me niks, helaas :S
maar ik was er toch al van plan om er morgenochtend heen te gaan om te vragen/zien wat ze bedoelden met die motorkap, maar het hoort dus gewoon zo

en verder had ik een miepie aan de lijn, 2 jaar van d'r mbo secretaresse af waarschijnlijk en die wist ook niet helemaal precies wat er aan de hand was, monteur was al weg blablabla.
en ik heb wel een proefritje met de auto gemaakt, maar ben niet de snelweg opgeweest, max iets meer als 100 gereden denk.
en of de verkoper het wist?
toen ik ging kijken heb ik gevraagd hoe hard 'ie nou in het echt gaat, omdat de fabrieksopgave 168km/u is, toen zei hij dattie makkelijk 150 loopt.
dus of hij wist van het probleem, of dat 150km/u verhaal kwam uit zn nek..
en dat van die rechtsbijstand, ben dus van plan nadat ik morgen naar de Ames ben geweest die lui eens te bellen, zullen trouwens ook blij zijn, dag 1 sluit ik een verzekering af en dag 2 bel ik al voor rechtsbijstand xD(ben overgestapt van verzekeraar)
maar dan even vragen wat mogelijk is, waarschijnlijk niet zoveel, heb de advertentie uitgeprint waar trouwens op staat dat de auto bij 151.500km een grote beurt heeft gehad, en km stand is nu 152.300.
misschien is dit akkevietje toen aan het licht is gekomen, want hij had de auto ook nog maar sinds april dit jaar.(gegevens van kenteken check)
verder niks zwart op wit staan of telefoongesprekken opgenomen of iets dergelijks, maar goed we zien het wel.
ik hou jullie op de hoogte
maurits
edit: zie nu pas het berichtje op de 2e pagina, misschien wel een idee ja, dankjewel
en het is duur zat allemaal, zei al dat de eventuele turbo al 7 tot 800 euro kost en daar komt nog bij de arbeidskosten waarvoor de Ames hier in Ridderkerk 100 euro per uur rekent :S
Hallo ,
Probeer te achterhalen waar de grote beurt is uitgevoerd misschien kunnen/willen zei je meer vertellen.
Dat de verkoper heeft gezegd dat hij makkelijk 150 haald wil niet zeggen dat hij bijvoorbeeld de laatste mnd. nog zo hard heeft gereden.
Waarom verkoopt iemand een auto die sinds April op zijn naam staat ?
Beviel toch niet of misschien toch de hoge reparatie?
Elke auto kan kapot gaan het is iets mechanisch wat de ene dag nog goed is kan de volgende dag kapot zijn/gaan.
Een aankoop keuring is misschien wel een les voor de volgende keer en zeker als je hem particulier koopt.
De mijne gekocht bij een Bovag garage zonder aankoop keuring maar wel met met 6 mnd garantie.
grt Rens
Probeer te achterhalen waar de grote beurt is uitgevoerd misschien kunnen/willen zei je meer vertellen.
Dat de verkoper heeft gezegd dat hij makkelijk 150 haald wil niet zeggen dat hij bijvoorbeeld de laatste mnd. nog zo hard heeft gereden.
Waarom verkoopt iemand een auto die sinds April op zijn naam staat ?
Beviel toch niet of misschien toch de hoge reparatie?
Elke auto kan kapot gaan het is iets mechanisch wat de ene dag nog goed is kan de volgende dag kapot zijn/gaan.
Een aankoop keuring is misschien wel een les voor de volgende keer en zeker als je hem particulier koopt.
De mijne gekocht bij een Bovag garage zonder aankoop keuring maar wel met met 6 mnd garantie.
grt Rens
[quote="Peter"]Ames: een garage die de klant belt hoe de motorkap open moet ? En een werkplaatstarief van 100eu/uur hanteert ? Ik zou heel hard weglopen.[/quote]My thoughts exactly! Wat een prutsers... Ik denk serieus dat het probleem eenvoudiger en goedkoper opgelost kan worden, maar niet bij Ames...
[quote="Romulus"]Aanbeveling onder dat motto: blijf niet te lang met Ames dokteren als ze niet verder komen en op goed geluk van alles zouden gaan vervangen (de dealer heeft nog wel eens die neiging met de A2 en de 3L in het bijzonder; niet bepaald een courante auto). Zoek dan een garage die bewezen verstand van deze auto heeft.[/quote][quote="falcon"][quote="Peter"]Ames: een garage die de klant belt hoe de motorkap open moet ? En een werkplaatstarief van 100eu/uur hanteert ? Ik zou heel hard weglopen.[/quote]My thoughts exactly! Wat een prutsers... Ik denk serieus dat het probleem eenvoudiger en goedkoper opgelost kan worden, maar niet bij Ames...[/quote]Heel snel je auto daar weghalen! Over VAG-techniek in Nuenen lees ik inderdaad ook goede verhalen op vele fora; ik ken ze niet persoonlijk en weet niet of ze de A2 of de 3L (goed) kennen. Maar dit probleem is denk ik iets generieks en niet specifiek voor de 3L. Als ze de motorkap maar open krijgen, komt de rest wel goed. :mrgreen:
En wat de rechtsbijstand betreft, los van de dekking: volgens mij is het zo dat als de gebeurtenis waarop je claim betrekking heeft (= aankoop auto) plaatsvond voordat de verzekering is afgesloten, de claim sowieso wordt afgewezen.
Wederom succes!
En wat de rechtsbijstand betreft, los van de dekking: volgens mij is het zo dat als de gebeurtenis waarop je claim betrekking heeft (= aankoop auto) plaatsvond voordat de verzekering is afgesloten, de claim sowieso wordt afgewezen.
Wederom succes!
Zo, net de Ames weer aan de lijn gehad
kosten turbo vervangen incl BTW en arbeid €1388,-
hock:
gaat dus daar in ieder geval niet gebeuren..
vanmorgen ook al gebeld naar VAG techniek, kon er vanmiddag al naar laten kijken en dan eventueel een afspraak maken voor reparatie.
en wat de motorkap betreft, de hendel waarmee je het plaatje met de 4 ringen naar voren klapt, was half los/afgebroken, werkt nog wel, maar omdat te laten vervangen moest er ook een nieuwe kabel in, totale kosten €234,-
tot zo ver weer de update
groeten,
maurits
kosten turbo vervangen incl BTW en arbeid €1388,-

gaat dus daar in ieder geval niet gebeuren..
vanmorgen ook al gebeld naar VAG techniek, kon er vanmiddag al naar laten kijken en dan eventueel een afspraak maken voor reparatie.
en wat de motorkap betreft, de hendel waarmee je het plaatje met de 4 ringen naar voren klapt, was half los/afgebroken, werkt nog wel, maar omdat te laten vervangen moest er ook een nieuwe kabel in, totale kosten €234,-
tot zo ver weer de update
groeten,
maurits
[quote="mauritsvs"]kosten turbo vervangen incl BTW en arbeid €1388,-
hock: [/quote]Poewee, en daarvoor krijg je hem natuurlijk ook prachtig gewassen, minutieus gezogen en volledig gewaxt en perfect gedetaild terug? (not...)
Gauw wegwezen! We rekenen op een goede afloop in Nuenen!

Gauw wegwezen! We rekenen op een goede afloop in Nuenen!
[quote="mauritsvs"]Zo, net de Ames weer aan de lijn gehad
hock:
vanmorgen ook al gebeld naar VAG techniek, kon er vanmiddag al naar laten kijken en dan eventueel een afspraak maken voor reparatie.
en wat de motorkap betreft, de hendel waarmee je het plaatje met de 4 ringen naar voren klapt, was half los/afgebroken, werkt nog wel, maar omdat te laten vervangen moest er ook een nieuwe kabel in, totale kosten €234,-[/quote]
Verstandig! Hou ons op de hoogte! En voor wat betreft de hendel die afgebroken is, eerst even checken of die niet gewoon los gehaakt is van de kabel. Dat kan namelijk ook.

vanmorgen ook al gebeld naar VAG techniek, kon er vanmiddag al naar laten kijken en dan eventueel een afspraak maken voor reparatie.
en wat de motorkap betreft, de hendel waarmee je het plaatje met de 4 ringen naar voren klapt, was half los/afgebroken, werkt nog wel, maar omdat te laten vervangen moest er ook een nieuwe kabel in, totale kosten €234,-[/quote]
Verstandig! Hou ons op de hoogte! En voor wat betreft de hendel die afgebroken is, eerst even checken of die niet gewoon los gehaakt is van de kabel. Dat kan namelijk ook.