[quote="Peter"]Dit heb ik laten doen: Storing uitlezen (gele motorlampje brandt)
Waar: Garage Stadman Annen
Wanneer: 03-2011
Wat heeft het gekost: 65,-
Bij kilometerstand: 116.000
Opmerkingen: Diagnose "voorste lamdasonde defect"[/quote]
Heeft alleen uitlezen je 65 euro gekost? Kun je dan niet beter op zoek naar een forumlid met vag-com/vcds?
Wat heb je laten doen, waar en wat heeft het gekost
[quote="falcon"][quote="Peter"]Dit heb ik laten doen: Storing uitlezen (gele motorlampje brandt)
Heeft alleen uitlezen je 65 euro gekost? Kun je dan niet beter op zoek naar een forumlid met vag-com/vcds?[/quote]
Ja, helaas wel. 12.50 voor het uitlezen en 45 minuten werkplaatstarief. Nogal veel he !? Daarnaast zou een lamdasonde 243,- euro incl. moeten kosten. Duurder dan bij de VAG dealer dus. Ik heb'm via ebay.de gekocht voor 105,- incl. verzenden.
Heeft alleen uitlezen je 65 euro gekost? Kun je dan niet beter op zoek naar een forumlid met vag-com/vcds?[/quote]
Ja, helaas wel. 12.50 voor het uitlezen en 45 minuten werkplaatstarief. Nogal veel he !? Daarnaast zou een lamdasonde 243,- euro incl. moeten kosten. Duurder dan bij de VAG dealer dus. Ik heb'm via ebay.de gekocht voor 105,- incl. verzenden.
[quote="Peter"]Dit heb ik laten doen: APK
Waar:Vakgarage Stadman Annen
Wanneer:18-5-2011
Wat heeft het gekost: 465 euro
Bij kilometerstand: 120000 km
Opmerkingen: Wiellager vervangen, gebroken veer vervangen, lampjes knipperlichten vervangen.[/quote]
Zo! Dat is ook weer een beste! Ik had 20 dagen geleden de APK bij ATU in Amersfoort, kostte 35 euro inclusief het vervangen van de knipperlichten achter. Het wiellager heb ik in januari zelf vervangen. 70 euro voor het lager, 10 voor het uit de fusee persen en indrukken bij de lokale garage en 20 euro voor nieuwe boutjes en loctite (via Audi-dealer). Én dan nog 6 uur van m'n eigen tijd, dat dan weer wel...
Waar:Vakgarage Stadman Annen
Wanneer:18-5-2011
Wat heeft het gekost: 465 euro
Bij kilometerstand: 120000 km
Opmerkingen: Wiellager vervangen, gebroken veer vervangen, lampjes knipperlichten vervangen.[/quote]
Zo! Dat is ook weer een beste! Ik had 20 dagen geleden de APK bij ATU in Amersfoort, kostte 35 euro inclusief het vervangen van de knipperlichten achter. Het wiellager heb ik in januari zelf vervangen. 70 euro voor het lager, 10 voor het uit de fusee persen en indrukken bij de lokale garage en 20 euro voor nieuwe boutjes en loctite (via Audi-dealer). Én dan nog 6 uur van m'n eigen tijd, dat dan weer wel...
Het uurloon was dit keer maar 2.75uur. De lager was het duurste onderdeel met zo'n 120eu. Het valt me wel op dat de onderdelen bij de vakgarage soms duurder zijn dan bij de dealer.Zo! Dat is ook weer een beste! Ik had 20 dagen geleden de APK bij ATU in Amersfoort, kostte 35 euro inclusief het vervangen van de knipperlichten achter. Het wiellager heb ik in januari zelf vervangen. 70 euro voor het lager, 10 voor het uit de fusee persen en indrukken bij de lokale garage en 20 euro voor nieuwe boutjes en loctite (via Audi-dealer). Én dan nog 6 uur van m'n eigen tijd, dat dan weer wel...
[quote="Peter"]Het valt me wel op dat de onderdelen bij de vakgarage soms duurder zijn dan bij de dealer.[/quote]
hock:
Ik dacht dat ik wel eens dure beurten had voor weinig werkzaamheden, maar dit is er ook één. Nou ja, als je maar weer lekker kunt rollen!

Ik dacht dat ik wel eens dure beurten had voor weinig werkzaamheden, maar dit is er ook één. Nou ja, als je maar weer lekker kunt rollen!