Audi rijders ietwat uit de hoogte???

Algemene discussie over de A2
johanbathmen

28 aug 2011, 15:34 0 x

Wat een gelul allemaal ben van een bmw naar een audi a2 gegaan en ben totaal niet hoog opgeleid.
Maar ben wel super trots op mijn a2 1.6 fsi uit 2002.
Zo nu jullie weer..................
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 aug 2011, 21:08 0 x

Ik vind dat in deze discussie er duidelijk onderscheid gemaakt dient te worden tussen een "leenauto" indien men zijn eigen auto voor onderhoud brengt bij de garage en een leenauto indien men met pech ergens komt te staan en de gagage (of ANWB) voor vervangend vervoer zorgt.

In het 1e geval ben ik van mening (indien de afspraak ergens is vastgelegd dat men recht heeft op een vergelijkbare auto) dat de garage hier ook zorg voor dient te dragen! Dit heeft niets met uit de hoogte doen of iets dergelijks, maar gewoon een kwestie van afspraken nakomen.
Zelf heb ik dit ook al eens meegemaakt met de A4 ,vlak na aankoop terug naar de dealer i.v.m. het herstellen van diverse punten ingevolge de "Audi A-selectie" garantie (waar je gewoon in de aankoopprijs voor meebetaald (dus een soort koekje van eigen deeg).
De dealer wilde mij toen ook een paar dagen de weg opsturen met een Polo!! Nu heb ik helemaal niets tegen een Polo (integendeel zelfs) maar afspraak is afspraak (en ik heb niet voor niets in mijn A selectie garantie een deal met vergelijkbaar vervangend vervoer!!
Dus ik heb die Polo geweigerd en geëisd dat ik een A4 of soortgelijke auto meekreeg! (wat toen ook gebeurde).

Ik zie dit niet als "uit de hoogte doen" maar de klant geven waar hij recht op heeft.

Dus niet te snel oordelen, zo'n verhaal heeft twee kanten.

Theo
Johan

29 aug 2011, 00:06 0 x

Oké, een Polo is dan ook geen gelijkwaardige auto aan een A4. Maar als je een (nieuwe) Passat krijgt, zoals in het voorbeeld gesteld wordt?

Is in mijn ogen gelijkwaardig genoeg....
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 aug 2011, 12:25 0 x

Mee ens, en dit was ook zoals ik al aangaf onder andere omstandigheden (pechgeval) waarbij je inderdaad even niet keiskeurig moet zijn.

Overigens over gelijkwaardig gesproken (helemaal los van het vervangend vervoer item) ik heb in 2003 (in een vlaag van verstandsverbijstering denk ik achteraf) een neiuwe Passat gekocht 92 Ltr TDI (met die diabole achterlichten, toen een neiuwe type). Ik ben daarvoor dus van de A4 afgestapt in de veronderstelling dat dit inderdaad een gelijkwardige auto was maar dan met meer ruimte voor wat minder geld (toen).

Helaas, dit was een grote teleurstelling voor mij, het is dus echt niet een gelijkwaardige auto!!! Ik heb deze precies 9 maanden gereden en toen weer ingeruild voor (je raadt het al) een Audi A4!!!!! (heeft mij wel goud geld gekost die stommiteit).
Hiermee wil ik beslist niet beweren dat de Passat een slechte auto is, nee zelfs een heel goede, maar het is echt geen Audi (A4), daar kan hij qua rijcomfort (o.a.zitten), wegligging en afwerking echt niet aan tippen.

Theo
msas

29 aug 2011, 13:30 0 x

@ wesser en johan; hmmm, ben van een BMW 1-serie overgestapt naar een A2 en dat met mijn volle verstand en tevredenheid ;)

Wellicht bevestigt de uitzondering in deze de regel...

Michel
Johan

29 aug 2011, 14:17 0 x

[quote="msas"]@ wesser en johan; hmmm, ben van een BMW 1-serie overgestapt naar een A2 en dat met mijn volle verstand en tevredenheid ;)

Wellicht bevestigt de uitzondering in deze de regel...

Michel[/quote]

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd! ;) En eeeh, ik heb zelfs een (oude) BMW naast de audi erbij genomen :oops: . Voor de hobby.

@Theo; Mee eens, een VW zal nooit een Audi zijn. Daarom rijden we er allemaal ook mee. Zelf ooit overgestapt van een aantal VW's naar een audi en wil niet meer terug!
Plaats reactie