Beste leden,
Reeds heb ik het hele forum gelezen en daar heb ik veel informatie uit opgenomen. Ook heb ik al met dhr. Koole gebeld.
Toch wil ik jullie mijn probleem voorleggen (a2 1.2 3l):
Als ik de motor start (koud) loopt, schakelt en rijdt deze prima.
Soms stopt de motor er echter (na 15 minuten ongeveer) opeens mee.
Deze start vervolgens niet meer.
Maar, als ik dan een tik op de hydrolische pomp geef, dan start deze weer en rijdt weer een tijdje.
Als ik lang heb gereden en bijvoorbeeld ga tanken dan start de auto daarne echt niet meer, ook niet na de tik. Er gebeurt niets. Als ik echter gewoon 30 min wacht, start en rijdt de auto weer normaal.
Dhr. Koole dacht aan een defecte hydrolische pomp. Of iets met de hydrolische vloeistof.
Overigen start de motor soms wel maar kan ik niet schakelen (wel gas geven/toeren maken).
Alle ideeen zijn welkom. Ik houd jullie op de hoogte.
Groet Bas
Startprobleem (bij warme motor)
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
-
Beste Falcon,
De hydraulische pomp zal ik eerdaags laten checken. Dit is waarschijnlijk niet iets dat ik zelf kan doen, dus ik ga waarschijnlijk naar JB Autoservice.
Ik hoop natuurlijk dat het alleen de pomp is, maar straks vervang ik deze en komt het probleem terug.
Groet Bas
De hydraulische pomp zal ik eerdaags laten checken. Dit is waarschijnlijk niet iets dat ik zelf kan doen, dus ik ga waarschijnlijk naar JB Autoservice.
Ik hoop natuurlijk dat het alleen de pomp is, maar straks vervang ik deze en komt het probleem terug.
Groet Bas
-
Beste leden,
De hydraulische pomp is vandaag vervangen door Paul Derks.
Ging allemaal erg professioneel.
De auto rijdt als een zonnetje.
De oorzaak was het missen van de leiding voor de afvoer van regenwater, waardoor waarschijnlijk onderdelen van de pomp zijn gecorrodeerd.
Ik overweeg nu de oude hydraulische pomp te laten reviseren.
Van Paul heb ik het e-mailadres van Sherif Topal (Duitsland) gekregen. Hij reviseert voor 300 euro.
Zijn er mensen die anderen kennen?
Groet Bas
De hydraulische pomp is vandaag vervangen door Paul Derks.
Ging allemaal erg professioneel.
De auto rijdt als een zonnetje.
De oorzaak was het missen van de leiding voor de afvoer van regenwater, waardoor waarschijnlijk onderdelen van de pomp zijn gecorrodeerd.
Ik overweeg nu de oude hydraulische pomp te laten reviseren.
Van Paul heb ik het e-mailadres van Sherif Topal (Duitsland) gekregen. Hij reviseert voor 300 euro.
Zijn er mensen die anderen kennen?
Groet Bas