vandaag de FSI uitgelezen
- luukske
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
- Locatie: Tilburg
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
ik had vorige week via ebay zo'n kabel gekocht voor 18 euro bij een fransoos. Vandaag uitgelezen en gaf twee meldingen:16492 manifold barometric pressure sensor g71 signal too high en controller 8z0907379C.Ik heb via google begrepen dat dit ook een vacuumslangetje kan zijn of de mapsensor maar ik begrijp niet dat mijn abs niet goed zou zijn? Die werkt prima want ik heb m nog een paar keer horen en voelen werken natuurlijk met dit weer.kan dit wat met elkaar te maken hebben?
gr lukas
gr lukas
Luukske Ik snap je verhaal niet. Je zegt dat je 2 meldingen hebt? maar ik zie maar één foutmelding. Of is een abs melding de 2e storing? Ik heb bij een lupo 3L wel gezien dat gecorrodeerde zekeringen een ABS storing kan opleveren. Die zekeringen zitten dan wel onder de motorkap, ik weet niet waar jij ze hebt zitten. Het is het onderzoeken waard lijkt me.
<div>Trouwens nog een tip, overtikken is altijd lastig, je kan beter een foto met snipping tool (nl. Knipprogramma) maken.Dit zit standaard in windows7. Daarmee heb je zo een jpg van een deel van je scherm.</div>
<div>Trouwens nog een tip, overtikken is altijd lastig, je kan beter een foto met snipping tool (nl. Knipprogramma) maken.Dit zit standaard in windows7. Daarmee heb je zo een jpg van een deel van je scherm.</div>
aha ok, ja een schootdoos is dus niks voor jou luke
Maar je hebt dus gewoon 1 foutmelding.
Wat je moet doen nu is bij één van de meetgroepen de barometerdruk aflezen. met contact aan, en motor uit.Ergens blok 7,8,9 of 10. Weet niet welke het is, maar je vind ze zo. Je ziet dan meerdere drukken en die moeten allemaal gelijk zijn. Is dit niet zo, dan heb je waarschijnlijk een sensor probleem, of een draadje los.

Wat je moet doen nu is bij één van de meetgroepen de barometerdruk aflezen. met contact aan, en motor uit.Ergens blok 7,8,9 of 10. Weet niet welke het is, maar je vind ze zo. Je ziet dan meerdere drukken en die moeten allemaal gelijk zijn. Is dit niet zo, dan heb je waarschijnlijk een sensor probleem, of een draadje los.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Je hebt nu alleen de motor uitgelezen. Als je een abs storing hebt moet je die apart uitlezen, maar ik weet niet of jou kastje dat kan want de meeste die verkocht worden zijn alleen voor de motor om die uit te lezen.
Wat die motor storing betreft, brand ook je motorstoringslampje op je dashboard? nee, dan kun je hem evt wissen maar als je wel een lampje hebt zou ik inderdaad wat foppe al aangaf even goed naar de draadjes kijken en evt een sensor v.v. (jou storing is ¨signaal te sterk¨ en dat is meestal draadbreuk of sensor)
Wat die motor storing betreft, brand ook je motorstoringslampje op je dashboard? nee, dan kun je hem evt wissen maar als je wel een lampje hebt zou ik inderdaad wat foppe al aangaf even goed naar de draadjes kijken en evt een sensor v.v. (jou storing is ¨signaal te sterk¨ en dat is meestal draadbreuk of sensor)
- luukske
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
- Locatie: Tilburg
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Door gebrek aan tijd en zin vandaag de auto tegelijk met keuring na laten kijken. De stekker van de betreffende sensor zat niet goed/maakte geen goed contact en het probleem was opgelost...
Goedkoopste APK ooit, 93 euro met diagnose en oplossing. Papa blij!
Goedkoopste APK ooit, 93 euro met diagnose en oplossing. Papa blij!