levensduur accu

Algemene discussie over de A2
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

25 jan 2012, 20:52 0 x

Beste Chipsoer,

In mijn A2 zit denk ik nog de originele accu :s hock: en bouwjaar is 09-2001!
Er zit namelijk een sticker op met alle wagengegevens!
Bij de laatste onderhoudsbeurt heb ik de accu laten doormeten, soms startte de auto wat moeizaam. Maarrrr.... de meetapparatuur gaf aan dat de accu nog goed is :D

Nu zijn mn monteur; de accu gaat waarschijnlijk lang mee omdat ie in de kofferbak zit! Daar is ie beter beschermd. Temperatuur en zo.

Groet, Joris
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 jan 2012, 21:57 0 x

Hoi Joris, dat de accu op die beschermde plek zit heeft er zeer zeker mee te maken, geen kou van beneden en ook geen rijwind, heb nog van geen enkele andere auto gehoord dat er een accu langer dan 11 jaar !! (bij mij ) in gezeten heeft. Toch heb ik hem vorige week vervangen door een Varta E44 (€100,00 Ebay.de) , de waarden waren, vlgns een vriend die hem gemeten heeft, nog voldoende maar iets in mezelf vertelde me "toch maar eens kijken voor een nieuwe". Mijn vrouw en ik hebben het gevoel dat de wagen lekkerder loopt !!

Gr Eric
wesser

25 jan 2012, 22:42 0 x

Mijn accu is origineel. 2002 en 170 dkm
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

25 jan 2012, 22:53 0 x

[quote="chipsoer"]Hoi Joris, dat de accu op die beschermde plek zit heeft er zeer zeker mee te maken, geen kou van beneden en ook geen rijwind, heb nog van geen enkele andere auto gehoord dat er een accu langer dan 11 jaar !! (bij mij ) in gezeten heeft. Toch heb ik hem vorige week vervangen door een Varta E44 (€100,00 Ebay.de) , de waarden waren, vlgns een vriend die hem gemeten heeft, nog voldoende maar iets in mezelf vertelde me "toch maar eens kijken voor een nieuwe". Mijn vrouw en ik hebben het gevoel dat de wagen lekkerder loopt !!

Gr Eric[/quote]

Idd meer dan 10 jaar met dezelfde accu is volgens mij best uniek :D
Zo zie je maar hoe modern de A2 was & nog steeds is!
Ik tuf nog n poosje rond met mn oude accu, als ie echt moeilijk gaat doen met starten wordt hij vervangen (met vorst na n nacht stilstaan gaat t starten wat trager, dan maar 2x voorgloeien ;) )

Maar scheelt die €100 via Ebay veel met de prijzen via de garage :?:

Groet, Joris
j.hoeben1

25 jan 2012, 23:13 0 x

[quote="chipsoer"]Hoi Joris, dat de accu op die beschermde plek zit heeft er zeer zeker mee te maken, geen kou van beneden en ook geen rijwind, heb nog van geen enkele andere auto gehoord dat er een accu langer dan 11 jaar !! (bij mij ) in gezeten heeft. Toch heb ik hem vorige week vervangen door een Varta E44 (€100,00 Ebay.de) , de waarden waren, vlgns een vriend die hem gemeten heeft, nog voldoende maar iets in mezelf vertelde me "toch maar eens kijken voor een nieuwe". Mijn vrouw en ik hebben het gevoel dat de wagen lekkerder loopt !!

Gr Eric[/quote]

Geen 11 maar wel 10 jaar. Mijn zoon heeft een tijdje terug z'n accu vervangen van zijn Renault Kangoo 1.9DTI met ik dacht 155000 km op de teller :lol: :o . Dus je kan wel in de buurt komen. De wagen wordt nu in maart 11 jaar!! ;)

Sjors
chipsoer
Audi A2 clublid

26 jan 2012, 16:48 0 x

[quote="joris1980"][quote="chipsoer"]Hoi Joris, dat de accu op die beschermde plek zit heeft er zeer zeker mee te maken, geen kou van beneden en ook geen rijwind, heb nog van geen enkele andere auto gehoord dat er een accu langer dan 11 jaar !! (bij mij ) in gezeten heeft. Toch heb ik hem vorige week vervangen door een Varta E44 (€100,00 Ebay.de) , de waarden waren, vlgns een vriend die hem gemeten heeft, nog voldoende maar iets in mezelf vertelde me "toch maar eens kijken voor een nieuwe". Mijn vrouw en ik hebben het gevoel dat de wagen lekkerder loopt !!

Gr Eric[/quote]

Idd meer dan 10 jaar met dezelfde accu is volgens mij best uniek :D
Zo zie je maar hoe modern de A2 was & nog steeds is!
Ik tuf nog n poosje rond met mn oude accu, als ie echt moeilijk gaat doen met starten wordt hij vervangen (met vorst na n nacht stilstaan gaat t starten wat trager, dan maar 2x voorgloeien ;) )

Maar scheelt die €100 via Ebay veel met de prijzen via de garage :?:

Groet, Joris[/quote]
Het scheelt echt veel, ik heb echter alleen de Varta accu,s vergeleken. Varta accu,s die in aanmerking komen voor een A2 zijn Varta E11, E44 en F17. Kijk maar eens op www.accudienst.nl en huiver wat ze daar kosten.
Rinus

15 mar 2012, 11:09 0 x

Hoeveel Amph moet de accu eigenlijk minimaal zijn? Wat er bij mij nu inzit is een 80 Amp accu (en ik heb geen flauw idee, of dat de oorspronkelijke nog is).

Als de accu eruit is, en dus er geen stroomkring meer is, zijn er dan nog dingen, die weer opnieuw ingesteld moeten worden in de auto, of blijft alles even behouden?
chipsoer
Audi A2 clublid

15 mar 2012, 14:00 0 x

80 Amp is juist. 76 Amp kan ook. Mocht je de accu los maken, hoef je alleen de tijd opnieuw in te stellen.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

15 mar 2012, 20:25 0 x

Een accu gaat ca. 5 jaar mee. Daarna wordt de capaciteit snel een stuk minder.
Vorig jaar wilde mijn A2 moeilijk aanslaan. Ik heb een nieuwe accu gekocht en gemonteerd. De 'oude' accu bleek al een vervangings-accu te zijn... Helaas bleef de auto slecht aanslaan en uiteindelijk bleek het de startmotor te zijn. Die dus vervangen en alles is weer goed.
Nu staat er wel een goede accu van 80 Ah in mijn garage. Als je er een bedragje voor over hebt kun je 'm bij me komen ophalen :lol:
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Romulus

15 mar 2012, 23:42 0 x

Zeker voor de benzine A2 is de accu van ca. 80 Ah rijkelijk overgedimensioneerd (in een Polo met dezelfde motor zit een accu van rond de 45 Ah :s hock: ). De accu dient bij de A2 tevens als contragewicht achterin de auto voor de balans/aslast/wegligging. Doordat hij zo groot is, heeft de accu eigenlijk "niets te lijden". Er zijn legio A2's van de eerste bouwjaren die nog met de eerste accu (10-12 jaar oud) rondrijden. De mijne zit er ook al 9 jaar in, vorige week doorgemeten: alles picobello. Ik had ook niet anders verwacht...
Plaats reactie