klepstoters

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
audietje

31 jan 2012, 15:08 0 x

Bij andere onderwerpen heb ik melding gemaakt van een dieselklop (nagelen) bij mijn A2 1.4 benzine. vooral bij koude motor.
Het zouden vervuilde (of versleten ?) klepstoters kunnen zijn. (km stand 79000)lees ik op het forum.
De suggestie om een wat dikkere motorolie te gaan gebruiken zal ik zeker opvolgen.
Mocht inderdaad vastgesteld worden dat de klepstoters de oorzaak van het nagelen zijn dan zou ik ze kunnen laten vervangen.
De vervanging van de distributieriem en alles wat daarbij hoort gaat zowiezo gebeuren.
Kan iemand mij zeggen wat de kosten voor nieuwe klepstoters en het arbeidsloon daarvoor naar schatting zouden kunnen zijn ?
groet
audietje
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 feb 2012, 12:37 0 x

Voordat je aan het vervangen van de hydraulische stoters überhaupt gaat beginnen moet onomstotelijk worden vastgesteld dat daar de oorzaak van het bijgeluid zit! Dit zal niet meevallen, met het risico dat je na een (waarschijnlijk) dure reparatie nog met hetzelfde geluid zit.
Ik heb het geluid natuurlijk niet gehoord, maar afgaande op je beschrijving en de ervaringen die ik heb met dit soort bijgeluiden (die op zich geen kwaad kunnen) zou mijn advies in deze zijn "lekker niets aan doen" (m.u.v. het uitproberen met een andere viscositeit olie).

Theo
audietje

02 feb 2012, 13:01 0 x

[quote="Thck"]Voordat je aan het vervangen van de hydraulische stoters überhaupt gaat beginnen moet onomstotelijk worden vastgesteld dat daar de oorzaak van het bijgeluid zit! Dit zal niet meevallen, met het risico dat je na een (waarschijnlijk) dure reparatie nog met hetzelfde geluid zit.
Ik heb het geluid natuurlijk niet gehoord, maar afgaande op je beschrijving en de ervaringen die ik heb met dit soort bijgeluiden (die op zich geen kwaad kunnen) zou mijn advies in deze zijn "lekker niets aan doen" (m.u.v. het uitproberen met een andere viscositeit olie).

Theo[/quote]
Hallo Theo,
Ja wat dikkere olie ga ik zowiezo eerst uitproberen.
Long life olie is uberhaupt niet meer nodig omdat m'n A2 wat olie verbruikt. Aangezien ik dus zo nu en dan een half litertje bijvul blijft de olie vers om het zo maar eens uit te drukken toch ?
Als ik bij volledige verversing, en vervanging oliefilter er 10W40 full synthetisch in laat stoppen dan is dat toch een goede keus ? of is 10W40 nooit volledig synthetisch ?
Zo nee, wat raad je me dan aan ?
groet
Audietje
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 feb 2012, 14:04 0 x

Hallo,

10W40 is zowel als volledig synthetisch te koop maar ook op "synthetische basis" (dus niet volledig)! Dus even goed opletten wat de verpakking in deze aangeeft. (uiteraard gaan voor volledig synthetisch).

Theo
Plaats reactie