Distributie riem controleren

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
audietje

17 feb 2012, 11:59 0 x

het is er wel een met een driezitsachterbank ! toch wel zeldzaam
groet
audietje
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 feb 2012, 22:32 0 x

Proficiat met je aankoop, 80 graden is de juiste temperatuur !! dan moet de wijzer exact in het midden staan
MN-NL

17 feb 2012, 23:29 0 x

Gefeliciteerd, snel geregeld!

BPM: ik zeg 385 Euro....

(onder voorbehoud natuurlijk....)

Maak je aangifte met autotelex.nl dan krijg je de keuze uit de meest voordelige aangifte voor jouw geval.

Succes, Marc
MN-NL

18 feb 2012, 00:52 0 x

Ik zou het volgende doen:

- hoe lang is dat KZK nog geldig? Daar mag je in NL welliswaar NIET mee rijden, maar je hebt er wel een groene kaart dus verzekering bij als het goed is? Die verzekering kan je gebruiken voor je gang naar de RDW en wel:

- door het aanvragen van een 1-dags kenteken: daar mag je de keuringsdag mee naar de RDW rijden. Je moet wel een verzekering afsluiten, maar :idea: die had je dus al (als dat KZK nog geldig is...);

- er is wel wat tijd voor nodig, als je op afspraak naar de RDW wilt. En zonder afspraak krijg je geen 1-dags kenteken;

- voor je 1-dags kenteken hoef je geen officiële platen te laten maken, kartonnetje met het nummer is afdoende, dat mag ook.

- ik zou de platen vrolijk naast dat KZK op de auto plakken....

Je kan ook zo naar de RDW, op volgorde van binnenkomst. Zorg dan wel dat je er vroeg bent, anders heb je soms de pech dat je niet aan de beurt komt. Woon je ver van het RDW station?

Als het dichtbij is, kan je riskeren dat je geen douane tegenkomt. De RDW zal niets zeggen van je kenteken. BPM aangifte doe je bij de belastingdienst. Dus de douane kom je in principe niet tegen. Wordt je toch gecontroleerd, hang je de onwetende onschuld uit. Ergste wat kan gebeuren is een prent van ik dacht 200 Euro.

Of je leent ergens een paar groene platen als je daar aan kunt komen?

Vele mogelijkheden dus :D

Voor Autotelex moet je wel (ongeveer) de keuringsdag weten. Die wordt niet op de print gedrukt trouwens, maar kan wat uitmaken voor het bedrag dat je uitrekent. De Belastingdienst controleert en corrigeert overigens wel!

Gr. Marc
Romulus

18 feb 2012, 11:12 0 x

Als de temperatuurmeter tot 80 graden komt en niet springt, is IMHO de sensor en meter wel te vertrouwen (de mijne heeft andere symptomen). Voor mij is de thermostaat de eerste verdachte, of je vrouw heeft het graag warm (kachel ver opengedraaid, als de rit bij dit weer dan niet zo lang is, wordt de 90 ook niet bereikt).
petera2s-line

18 feb 2012, 12:18 0 x

hallo

Ik was vorig jaar 428 euro betalen aan bpm. maar is afhankelijk van de uitvoering die je heb gekocht en wat voor een extra's er op zitten.
chartjes

18 feb 2012, 16:33 0 x

Hallo allemaal,

Het meeste is al gezegd. Mijn ervaring van vorig jaar wellicht ter aanvulling:

Eendaags kenteken is ook verkrijgbaar zonder dat je een afspraak maakt. Ik heb geprobeerd een afspraak te maken op de site van RDW. Werd binnen half uur gebeld dat ze vol zaten op die dag. Kon wel voor de deur gaan staan dan kwam ik wel en keer aan de beurt. 2 dagen later netjes eendaags kenteken in de bus voor de dag dat ik wilde gaan. Half 7 voor de deur, 8uur zijn ze open en om 10 uur was ik klaar.

COC certificaat is niet vereist maar wel heel makkelijk. Geen discussies over gewicht en aanhanger-trekgewicht zoals al vermeld is.

Verzekering met kurzkennzeichen of ausfuhrkennzeichen zal allemaal best wel kunnen als er maar niks gebeurt. Je eendaags kenteken klopt niet met groenekaart. Waarom risico lopen als je je auto na keuring toch moet verzekeren. Ik heb voor die keuringsdag mijn auto verzekerd op chassisnummer en hoefde na afgifte alleen nog maar het kentekennummer aan de verzekeringsmaatschappij door te geven. Deze service was gratis.

Auto telex is wel heel makkelijk, de 15 euro kon ik ook zelf verdienen. Aangifte Bpm heb ik dus zelf gedaan. Formulier gedownload van site belasting. Gelukkig eerlijk invuld, veel accessoires oa OSS en dergelijke. Belastingdienst heeft bij mij met 2 man de auto nagelopen. Zij hadden een lijst met alle mogelijke accessoires voor A2 en vinkten alles af. Zal wel aan mijn gezicht gelegen hebben.

Prima te spreken over het RDW, minder over de belastingdienst. Totaal niet klantgericht.
De volgende dag het BPM bedrag via email thuis gestuurd gekregen en direct betaald.
Paar dagen later het kentekenbewijs ontvangen. Daarna auto APK laten keuren.

Succes, groet,

Cees
Plaats reactie