Ervaringen met A2 1.2tdi 3L
- Smarty707
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:59
- Locatie: Landgraaf
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
[quote="falcon"]Hij is nu wel echt in goede handen bij Jos, dus ik verwacht dat als Maarten strax weer rijdt, hij ook weer jaren door kan rijden![/quote]
Mits er op voorgeschreven tijden/kilometerstanden er onderhoud wordt gepleegd en zeeeeeer zeker bij dit type versnellingsbak.
Voor dit onderhoud aan deze bak is JB volgens mij een uitstekend adres, er gingen al ontelbare A2's en Lupo's voor.
Groetjes
Smarty707
Mits er op voorgeschreven tijden/kilometerstanden er onderhoud wordt gepleegd en zeeeeeer zeker bij dit type versnellingsbak.
Voor dit onderhoud aan deze bak is JB volgens mij een uitstekend adres, er gingen al ontelbare A2's en Lupo's voor.
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
- jmkoole
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
- Locatie: Sdwest-Frysln
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Jammer Maarten. Ik sprak Jos vanmiddag even en hij vertelde me het verdrietige nieuws.
Er kwam 'metallic-achtige' olie uit de bak lopen en de koppelingcilinder is gaar.
De koppeling blijkt nog goed te zijn! Maar ja, het resultaat is hetzelfde; niet schakelen en al met al weer een duur(der) grapje... :?
Eén voordeel; straks rij je in een van de meest volledig gereviseerde A2 1.2 TDI's van 't land :roll:
Sterkte!
Er kwam 'metallic-achtige' olie uit de bak lopen en de koppelingcilinder is gaar.
De koppeling blijkt nog goed te zijn! Maar ja, het resultaat is hetzelfde; niet schakelen en al met al weer een duur(der) grapje... :?
Eén voordeel; straks rij je in een van de meest volledig gereviseerde A2 1.2 TDI's van 't land :roll:
Sterkte!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Eerder in dit topic schreef iemand iets over de verschillende co2 waardes en wegenbelasting en dat de 81 gram langer wegenbelastingvrij zou zijn dan de 86 gram variant.
Dat is helaas onjuiste informatie. En die informatie is nooit juist geweest, waarschijnlijk verward met 14% bijtellingstarieven die wel in oplopende jaren afhankelijk zijn van co2.
Zoals het er nu naar uit ziet met de politiek, die naar alle waarschijnlijkheid niks gaan veranderen aan de bestaande plannen van het vorige kabinet zit het zo:
Vanaf januari 2014 betaal je met elke auto met meer dan 50 gram co2 geweoon weer wegenbelasting. Volgens de huidige tarieven waarschijnlijk rond de 600 euro per jaar afhankelijk van je provincie.
Kortom : elke audi a2 3l gaat dan tegelijkertijd weer wegenbelasting betalen. Niet ingewikkelder dan dat, en er is geen onderscheid tussen 81 gram of 87 gram co2.
Geen leuk bericht...maar liever feitelijk juiste info dan verkeerde info
Dat is helaas onjuiste informatie. En die informatie is nooit juist geweest, waarschijnlijk verward met 14% bijtellingstarieven die wel in oplopende jaren afhankelijk zijn van co2.
Zoals het er nu naar uit ziet met de politiek, die naar alle waarschijnlijkheid niks gaan veranderen aan de bestaande plannen van het vorige kabinet zit het zo:
Vanaf januari 2014 betaal je met elke auto met meer dan 50 gram co2 geweoon weer wegenbelasting. Volgens de huidige tarieven waarschijnlijk rond de 600 euro per jaar afhankelijk van je provincie.
Kortom : elke audi a2 3l gaat dan tegelijkertijd weer wegenbelasting betalen. Niet ingewikkelder dan dat, en er is geen onderscheid tussen 81 gram of 87 gram co2.
Geen leuk bericht...maar liever feitelijk juiste info dan verkeerde info
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="dnadave"]Eerder in dit topic schreef iemand iets over de verschillende co2 waardes en wegenbelasting en dat de 81 gram langer wegenbelastingvrij zou zijn dan de 86 gram variant.
Dat is helaas onjuiste informatie. En die informatie is nooit juist geweest, waarschijnlijk verward met 14% bijtellingstarieven die wel in oplopende jaren afhankelijk zijn van co2.
Zoals het er nu naar uit ziet met de politiek, die naar alle waarschijnlijkheid niks gaan veranderen aan de bestaande plannen van het vorige kabinet zit het zo:
Vanaf januari 2014 betaal je met elke auto met meer dan 50 gram co2 geweoon weer wegenbelasting. Volgens de huidige tarieven waarschijnlijk rond de 600 euro per jaar afhankelijk van je provincie.
Kortom : elke audi a2 3l gaat dan tegelijkertijd weer wegenbelasting betalen. Niet ingewikkelder dan dat, en er is geen onderscheid tussen 81 gram of 87 gram co2.
Geen leuk bericht...maar liever feitelijk juiste info dan verkeerde info[/quote]
Geen leuk bericht, wel terecht overigens. Het was tenslotte een stimuleringsmaatregel.
Jos.
Dat is helaas onjuiste informatie. En die informatie is nooit juist geweest, waarschijnlijk verward met 14% bijtellingstarieven die wel in oplopende jaren afhankelijk zijn van co2.
Zoals het er nu naar uit ziet met de politiek, die naar alle waarschijnlijkheid niks gaan veranderen aan de bestaande plannen van het vorige kabinet zit het zo:
Vanaf januari 2014 betaal je met elke auto met meer dan 50 gram co2 geweoon weer wegenbelasting. Volgens de huidige tarieven waarschijnlijk rond de 600 euro per jaar afhankelijk van je provincie.
Kortom : elke audi a2 3l gaat dan tegelijkertijd weer wegenbelasting betalen. Niet ingewikkelder dan dat, en er is geen onderscheid tussen 81 gram of 87 gram co2.
Geen leuk bericht...maar liever feitelijk juiste info dan verkeerde info[/quote]
Geen leuk bericht, wel terecht overigens. Het was tenslotte een stimuleringsmaatregel.
Jos.
JBAutoservice BV
Nou slk-a2, dat klinkt mooi allemaal. Kan je een hele goede auto aan gaan hebben. Leuk ook dat je franse classics hebt. Die zag ik hier al vaker voorbij komen. Zelf trouwens ook een hele tijd frans gereden. een jaar of 18 eend een mehari, snoek enz. Zal toch wel iets bijzonders hebben die A2......
Veel plezier met je auto!
Veel plezier met je auto!