s-line stuur
De Oosterburen zijn extreem voorzichtig met andere sturen dan origineel gemonteerd.
(Im Falle eines Falles....
hock: )
Ik heb hier een foto van mijn stuur uit een S6, het airbagnummer was het zelfde als de 4-spaaks. Als het fysiek past en de airbag is enkelfasig en aansluiting is zelfde dan zou het Theo-retisch (
) moeten kunnen. Ik heb nagevraagd bij keurmeester en was geen probleem....
Succes, Gompie
(Im Falle eines Falles....

Ik heb hier een foto van mijn stuur uit een S6, het airbagnummer was het zelfde als de 4-spaaks. Als het fysiek past en de airbag is enkelfasig en aansluiting is zelfde dan zou het Theo-retisch (

Succes, Gompie
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dan heb je dus een ook een 4-spaaks stuur teruggemonteerd ? Ik had wel begrepen dat een airbag 3-spaaks niet past op 4-spaaks en andersom. Ik geloof dat de Duitser veranderingen aan het stuur moeten "eintragen" zoals dat zo mooi op zijn Duits heet. M.a.w dit wordt vermeld bij de autopapieren. Daarom ligt het daar wat anders. Ik wil mijn huidige airbag overzetten en dat is wat ik wil weten of dat past. Komt vlns mij uit een A4
Ik heb een 3-spaaks stuur met bijbehorende airbag waarvan het modelnummer overeen
kwam met die van het 4-spaaks, dus heb nu lederen 4-spaaks over met airbag.
Airbags uitwisselen tussen 3 en 4 spaaks gaat inderdaad niet. :x
Als je huidige airbag fysiek past, dus zelfde aansluiting en 1 fasig dan zou het moeten kunnen, is de aansluiting anders dan zou ik het niet doen..
Succes, Gompie
kwam met die van het 4-spaaks, dus heb nu lederen 4-spaaks over met airbag.
Airbags uitwisselen tussen 3 en 4 spaaks gaat inderdaad niet. :x
Als je huidige airbag fysiek past, dus zelfde aansluiting en 1 fasig dan zou het moeten kunnen, is de aansluiting anders dan zou ik het niet doen..
Succes, Gompie
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Heb nog eens zitten te googlen, denk dat ik hem maar koop voor €40,00 en heb ook het vermoeden dat het gaat passen, de afdekkap van de airbag die erin past is qua model dezelfde als die in mijn huidig stuur zit. Heb er een goed gevoel over.
Mocht e.e.a passen zal ik ook de s-line versnellingspook bestellen. Wordt vervolgd......

- chipsoer
- Audi A2 clublid
Vandaag het stuur binnengekregen, ziet er tip top uit, direct eens effe gekeken of het past. Gaat lukken !!! , moet nog effe geduld hebben, moet nog effe zoeken naar iemand met een M12 stersleutel. Het enigste wat anders is is de aansluiting van de 2 pennetjes van de claxon. Zie bijgaande foto. er zit een printplaatje in, ipv een metaalplaat t.b.v het contact maken. Wordt vervolgd....
Denk er wel om dat de moer die het stuur vast zet hooguit 2x los en vast mag zijn geweest,
althans zo zeggen de Duitse forumleden. Als je dus al een keer eerder van stuur bent gewisseld dan is het raadzaam om een nieuwe moer te halen, zodat de zaak niet naar z'n ouwe moer gaat zal ik maar zeggen.
Succes ook met de claxon/off
althans zo zeggen de Duitse forumleden. Als je dus al een keer eerder van stuur bent gewisseld dan is het raadzaam om een nieuwe moer te halen, zodat de zaak niet naar z'n ouwe moer gaat zal ik maar zeggen.
Succes ook met de claxon/off

Wees alsjeblieft voorzichtig met de airbag. Voordat je begint met het sleutelen aan de airbag even 20min van te voren de massa v/d accu loshalen met het oog op stransitoren die nog spanning bevatten.
Na het monteren portieren of ramen open en zorgen dat er geen personen meer in de auto aanwezig zijn en dan massa klem aansluiten!
Na het monteren portieren of ramen open en zorgen dat er geen personen meer in de auto aanwezig zijn en dan massa klem aansluiten!