Vanochtend kennis gemaakt met voorkant een MAN vrachtwagen!

Algemene discussie over de A2
Seller

02 mei 2012, 15:25 0 x

@Peter_Audi_A2 Het was inderdaad een heel eind, ik heb net even gekeken het stuk waar het om gaat waarin het allemaal gebeurde is 200 meter.

@Rens 79

Eigenlijk ben ik het wel met je eens, ten eerste had de vrachtwagen chauffeur mij daarvoor al moeten zien.

Daarnaast ben ik ook een groot voorstander om vrachtwagens zoveel ruimte te geven als ze nodig hebben, maar in deze situatie kwam het zo samen. En natuurlijk had ik heel veel dingen anders kunnen doen, maar soms kom je in situaties waar je liever niet wil zijn.

Iedereen bedankt voor alle reacties, als hij total loss wordt verklaard zal ik in ieder geval nog wat onderdelen er af halen, die zal ik dan hier verkopen :-)
Gompie

02 mei 2012, 20:15 0 x

Sterkte met alles! Ik zou het jammer vinden als ie total loss wordt verklaard,
maar zo als de anderen ook stelden ben jij belangrijker. Hoe eerder je erbij met
met evt. nekklachten e.d., hoe beter.
Zelf ga ik ook uiterst voorzichtig met vrachtwagens in het verkeer om.
Mijn vorige auto maakte ook kennis met de neus van een vrachtwagen op een rotonde
en in januari waaide mij een stuk vrachtwagen tegen de snufferd (van de A2).
Gelukkig weet je wie de veroorzaker was, maar ik vrees dat de schade wel meer kan zijn
dan dat bedrag. Wie weet is er iets mogelijk met 2-de hands deuren etc. Achterbumpers en achterkleppen zijn er ook zat in die kleur.
Hoofdzaak is dat het spaceframe intakt is.
Pas goed op jezelf!
Gompie
Seller

12 mei 2012, 19:22 0 x

Gisteren de schade expert gesproken die een rapport had opgemaakt. De totale schade komt op 4100 euro schade. Oftewel mijn Audi A2 is nu total loss.

Maandag zal ik de details te horen krijgen omdat de schade expert mijn voicemail had ingesproken.

Nu had ik ook nog een vraag, ik kreeg een vandaag een brief binnen van de verzekeraar van de tegenpartij waarbij zij mij vragen een volledig formulier in te vullen en terug te sturen naar hun. Is dit normaal?

Mijn rechtsbijstand verzekering is alles nu aan het uitzoeken. Dus lijkt mij geen goed idee om daar tussen te gaan zitten.
MN-NL

13 mei 2012, 01:36 0 x

Da's balen dat je A2 total loss is!

Is overigens nog weer wel reparabel denk ik dan, als je de mogelijkheden ter beschikking hebt. Maar dat is de meesten niet gegeven helaas.

Normale gang van zaken is dat je gezamenlijk de voorkant van het schadeformulier invult en beiden ondertekent. Vervolgens neemt ieder zijn eigen exemplaar.

Daarvan vul je de achterkant in en dat stuur je dan naar je eigen verzekering. De verzekeraars zoeken het vervolgens samen uit.

In jouw geval zou ik de verzekering van de tegenpartij dus vriendelijk verwijzen naar je eigen verzekeraar danwel de rechtsbijstand met de opmerking dat je je door hen laat vertegenwoordigen in deze. Als ze dan nog wat van jou willen weten komt je eigen verzekering dat wel bij je vragen.

Als eerste stuur je je rechtsbijstand even een kopie van bedoelde brief (scan) met het verzoek namens jou te reageren. Daar betaal je toch ook je premie voor nietwaar. Hou wel van alles kopie voor je eigen dossier!

Als de politie rapport heeft opgemaakt is dat voor de verzekeraars ook ter inzage.

Succes ermee,

Marc
Seller

13 mei 2012, 13:37 0 x

Hey Marc,

Bedankt, alle stappen heb ik doorlopen die jij beschrijft, alleen is dit de eerste keer dat de verzekering van de tegenpartij contact met mij opneemt, ik zal ze dan ook vriendelijke verzoeken contact op te nemen met mijn rechtsbijstand.

Bedankt!
Seller

13 jun 2012, 12:02 0 x

Beste Allen,

Nu de hele zaak is afgerond, geef ik hierbij het kenteken van mijn audi a2 die is opgehaald door een opkoper. KENTEKEN : 46-LRV-8. De reden dat ik het hier zo neerzet is natuurlijk omdat deze audi a2 60 meter is voort geduwd door een vrachtwagen waardoor er schade kan zijn ontstaan aan het alu frame.

Ik wens daarnaast iedereen veel rijplezier in haar of zijn audi a2 ik rij nu een volvo v50, als er een tweede auto komt zal ik zeker kijken naar een audi a2, en dan zien jullie mij zeker terug.
okuki

13 jun 2012, 14:51 0 x

Bedankt voor de info, en een zeer spijtig einde zonder A2. Veel geluk gewenst met de Volvo en hopelijk zien we je terug met een andere A2.
mazzel

13 jun 2012, 22:52 0 x

ennnn hij staat al op schadeautos.nl
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=579962&from=0
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 jun 2012, 01:07 0 x

Ben eigenlijk verbaasd dat de auto zoveel schade heeft, het kenteken is niet eens ingenomen.

Jos.
JBAutoservice BV
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 jun 2012, 11:20 0 x

Oppervlakkig gezien, is het nog niet zo super veel schade eigenlijk....achterdeurtje, achterschermpje, achterklep (maar alleen het kunststof gedeelte) en de achterbumper. Als de wielophanging niet te veel geleden heeft (nergens krom is), moet de auto toch voor een leuk bedrag op te knappen zijn. Spaceframe lijkt me intact, dat is veel sterker dan dat je denkt. Koop het wrak voor zeg 1000 a 1500 Euro op, en dan datzelfde bedrag voor 2de hands onderdelen (in dezelfde kleur al), dan ben je volgens mij al een heel eind. Ik zou het wel een leuk projectje vinden, als ik het geld had liggen. :D
Plaats reactie