Ten eerste, de A2 bevalt erg goed! De wagen heeft een vertrouwd weggedrag en is ook op de wat hogere snelheden (gisteren door Duitsland) erg volwassen te noemen. En natuurlijk het design, je hebt echt het gevoel in iets bijzonders te rijden (en dat is natuurlijk ook zo..

Wat mij laatst opviel was dat er "rammelende" geluiden uit het vooronder kwamen op slecht wegdek. Dit blijkt dus voort te komen uit speling op de stabilisator stang(en)
Ik heb vorige week een Zomercheck laten uitvoeren bij de dealer, waarbij de auto op de brug ging, ik vroeg de betreffende monteur over de stangen en hij kon dit bevestigen dat het om lichte speling gaat en liet mij het zien.
Om de rammels te doen stoppen adviseren de monteur en chef onderhoudadvies om beide stangen te vervangen. Wel werd medegedeeld dat er zeker nog mee te rijden valt en dat het momenteel meer een comfort kwestie is.
Is het echter ook raadzaam om alleen de rubbers te vervangen? Of zijn de stangen momenteel gewijzigd en minder gevoelig voor speling dan het origineel (1.4 uit 2001)
Wat is jullie mening/ervaring? Hoor het graag...
Mvgr