zonder sleutels in het contact is de rempedaal keihard.Thck schreef:
Wat ik mij nog afvraag is of je wel voor je gevoel een "normale" pedaaldruk hebt na het intrappen van het rempedaal? Indien dit niet het geval is, komt het pedaal dan hoger indien je het meerdere keren intrapt?
Indien je n.l. geen of bijna geen pedaaldruk hebt en het pedaal merkbaar hoger komt na meerdere keren intrappen dan kun je gevoeglijk aannemen dat je hoofdremcilinder defect is.
Echter indien je voor je gevoel wel de "normale" druk voelt (zoals je die gewent was) maar hij remt niet (of bijna niet) dan denk ik toch in de richting van een vacuumprobleem (mede door de uitslag van het 1e testje dat je hebt gedaan). Theo
met lopende motor voelt het wat stroever ik trap dus niet echt soepel de rem in.
als meerdere kere dit doe dan komt de rem niet hoger.
hij zakt ook niet in als ik de auto start.
Wel hoor ik een leeglopend iets pffffffffffff (8 sec) als ik bij een lopende motor de rem intrap.
geen van de voorbeelden is eigenlijk van toepassing.
mocht de rembekrachtiger het niet zijn dan vervang ik de remcilinder todat het hele systeem is vervangen. iets wat ik natuurlijk niet hoop

maar wat fijn dat we een lid (Cornell) op het forum hebben bij wie we onderdelen bij de dealer nog eens goedkoper kunnen bestellen.