Ruitschade

Algemene discussie over de A2
okuki

27 jun 2012, 00:32 0 x

[quote="Rens 79"]
Maar het gaat dus niet altijd goed [/quote]
Pech voor de Volvo eigenaar, maar gelukkig was het niet bij jou ;)
gillian

28 jun 2012, 00:14 0 x

ehhh, even over een achterruitschade die ikzelf veroorzaakt heb!.................... doordat ik tijdens het heffen met mijn hefbrug de achterklep open had staan en tegen het dak van de garage sta te drukken, die niet "noemenswaardig" meegaf! IK KIJK en KIJK nog eens, er was niemand in de buurt om de schuld aan te geven............ dus ja bijmezelf! een Regen 100.000 kruimels, wat wil een mens meer?
Maar wat ik erover wilde zeggen, de nieuwe achterruit laten monteren bij Autotaalglas en met de nieuwe achterruit komt er gelijk een nieuwe (gemonteerd en al) spoiler mee. Er staat alleen geen VW/AUDI in de ruit. (met 250 euri's eigen risico was dit karweike weer gepiept).
keep smiling! Gillian
falcon

28 jun 2012, 11:41 0 x

[quote="gillian"]IK KIJK en KIJK nog eens, er was niemand in de buurt om de schuld aan te geven............ dus ja bijmezelf![/quote]hahaha, kan me dat helemaal voorstellen :) mooi dat ze nog leverbaar zijn en goed te horen dat de spoiler al voor gemonteerd is. Je had om een 1.2 ruit moeten vragen, die heeft een grotere spoiler, oh wacht, die heb je :)
Rens 79

28 jun 2012, 20:39 0 x

[quote="gillian"]ehhh, even over een achterruitschade die ikzelf veroorzaakt heb!.................... doordat ik tijdens het heffen met mijn hefbrug de achterklep open had staan en tegen het dak van de garage sta te drukken, die niet "noemenswaardig" meegaf! IK KIJK en KIJK nog eens, er was niemand in de buurt om de schuld aan te geven............ dus ja bijmezelf! een Regen 100.000 kruimels, wat wil een mens meer?
Maar wat ik erover wilde zeggen, de nieuwe achterruit laten monteren bij Autotaalglas en met de nieuwe achterruit komt er gelijk een nieuwe (gemonteerd en al) spoiler mee. Er staat alleen geen VW/AUDI in de ruit. (met 250 euri's eigen risico was dit karweike weer gepiept).
keep smiling! Gillian[/quote]
Ja een foutje is zo gemaakt,verleden week net voor de meeting was ik even in de garage(stalling)
aan het rommelen,klepje stond achter open van de a2 en ik dacht zal de auto even buiten zetten voor meer ruimte en had net op tijd in de gaten dat mijn klep nog openstondt.
Anders had ik al eerder naar carglass kunnen gaan voor een nieuwe spoiler en ruit.
Had dan wel voor de grote spoiler gegaan :lol:
Koos
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 dec 2015, 19:27 0 x

Dat is stevig balen Rens. Eigenlijk kan je de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor de ruitschade, maar dan ligt de bewijslast bij jou. Je moet nl.aantonen dat je er gereden hebt en je aan de eventuele snelheidsbeperking hebt gehouden. Proberen is mogelijk, succes is verzekerd als er nog andere automobilisten zijn die ook ruitschade op dit wegvak hadden rond die tijd.

Als de ruit niet meer te repareren valt en vernieuwd moet worden, geef ik je deze tip mee:
Er is een groot aantal voorruiten voor de A2 in de handel van het merk Pilkington. Deze ruiten hebben een soms misselijke vertekening soms ook in het zicht van de bestuurder. Afgelopen zaterdag bij de meeting was er een blauwe CS die deze vertekening duidelijk had.
Voor dat je opdracht geeft voor een nieuwe ruit, sta erop dat het een van St.Gobin (Autover) is omdat de kwaliteit van deze voorruiten vele malen beter is dan voornoemde.
Ik hoop echter dat je geen nieuwe voorruit nodig hebt en met een reparatie verder kunt.
Succes!

Groetjes
Smarty707
Zijn dit de originele ruiten bij de Audi dealer?
Ik heb namelijk voor de tweede keer een nieuwe ruit laten monteren en alle twee hebben een vertekening in zicht bestuurder!
Pocoloco

15 dec 2015, 21:09 0 x

carglass zeker ??
Koos
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 dec 2015, 13:30 0 x

Ik heb ze origineel bij Audi dealer laten monteren.
Ze gaan nu contacten met importeur of het een foute serie betreft!
3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen....
Plaats reactie