Geen waarschuwing bij een defecte Rembekrachtiging!?
mijn rembekrachtiger is op. Remmen ging opeens niet gelukkig met de handrem nog wat afgeremd anders reed ik op mijn voorganger.
gek genoeg krijg ik geen waarschuwing. kan dit kloppen?
ook als ik nu in stap geen waarschuwing.
met alleen de sleutel in het contact (niet startend) en op de rem hoor ik pffffff heel kort alsof een ballon leegloopt heel kort.
Kan het de Vacuumpomp Rembekrachtiging zijn?
is de Vacuumpomp Rembekrachtiging een onderdeel van de rembekrachtiging?
ik vermoed dat het niet de remcilinder.
Rembekrachtiging
er zijn nogal wat op de markt, weet iemand welke artikelnummer ik moet hebben voor een audi a2
Bouwjaar November 2001
brandstof Diesel
motorcode AMF
cilinderinhoud 1.422
wie helpt mij aan het artikelcode? want ik kan hem niet vinden.
alvast bedankt
gek genoeg krijg ik geen waarschuwing. kan dit kloppen?
ook als ik nu in stap geen waarschuwing.
met alleen de sleutel in het contact (niet startend) en op de rem hoor ik pffffff heel kort alsof een ballon leegloopt heel kort.
Kan het de Vacuumpomp Rembekrachtiging zijn?
is de Vacuumpomp Rembekrachtiging een onderdeel van de rembekrachtiging?
ik vermoed dat het niet de remcilinder.
Rembekrachtiging
er zijn nogal wat op de markt, weet iemand welke artikelnummer ik moet hebben voor een audi a2
Bouwjaar November 2001
brandstof Diesel
motorcode AMF
cilinderinhoud 1.422
wie helpt mij aan het artikelcode? want ik kan hem niet vinden.
alvast bedankt
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Mij lijkt dat je wat voorbarig bent met het nu al zoeken naar een nieuwe rembekrachtiger!
(de kans is natuurlijk aanwezig dat je er een andere op monteert en het euvel nog steeds aanwezig is)
Eerst de oorzaak goed vaststellen en dan (zoals dat zo mooi heet) "handelen naar bevinding"!
Om vast te stellen of het uberhaupt mogelijk je rembekrachtger is kun je even de volgende simpele test uitvoeren:
Ga in de auto zitten, trap het rempedaal stevig in (nog geen contact aanzetten) en nu starten, bij een goed werkende bekrachtiging zal nu het pedaal wat onder je voet wegzakken.
Indien dit het geval is dan mag je gevoeglijk aannemen dat de bekrachtiging goed is!(althans er komt vacuum).
Indien dit niet gebeurd dan is er een probleem met de bekrachtiging maar dien je nog te gaan lokaliseren wat dit probleem veroorzaakt (bekrachtiger zelf of er is geen vacuum)
Het kan natuurlijk ook een defect hoofdremcilinder zijn!
Wat mij wel verbaast is dat er geen waarschuwingslampje gaat branden! Dit zou indien er een defect aan het remsysteem ontstaat zoals jij dit schetst zeker het geval moeten zijn!
Theo
(de kans is natuurlijk aanwezig dat je er een andere op monteert en het euvel nog steeds aanwezig is)
Eerst de oorzaak goed vaststellen en dan (zoals dat zo mooi heet) "handelen naar bevinding"!
Om vast te stellen of het uberhaupt mogelijk je rembekrachtger is kun je even de volgende simpele test uitvoeren:
Ga in de auto zitten, trap het rempedaal stevig in (nog geen contact aanzetten) en nu starten, bij een goed werkende bekrachtiging zal nu het pedaal wat onder je voet wegzakken.
Indien dit het geval is dan mag je gevoeglijk aannemen dat de bekrachtiging goed is!(althans er komt vacuum).
Indien dit niet gebeurd dan is er een probleem met de bekrachtiging maar dien je nog te gaan lokaliseren wat dit probleem veroorzaakt (bekrachtiger zelf of er is geen vacuum)
Het kan natuurlijk ook een defect hoofdremcilinder zijn!
Wat mij wel verbaast is dat er geen waarschuwingslampje gaat branden! Dit zou indien er een defect aan het remsysteem ontstaat zoals jij dit schetst zeker het geval moeten zijn!
Theo
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij een lekke rembekrachtiger zou je nog wel gewoon moeten kunnen remmen, alleen de pedaalkracht zal veel hoger zijn omdat er geen bekrachtiger is.
Het zelfde effect als een auto gesleept wordt, werkt de bekrachtiger ook niet.
Denk eerder aan de hoofdremcilinder als er geen druk opgebouwd kan worder om gewoon te remmen.
Het zelfde effect als een auto gesleept wordt, werkt de bekrachtiger ook niet.
Denk eerder aan de hoofdremcilinder als er geen druk opgebouwd kan worder om gewoon te remmen.
het onderdeel nummer is 8z1614206
ik heb het tesje van Theo uitgevoerd, en het rempedaal zakt niet weg.
hier bij mij op de parkeerplaats remt hij alleen de eerste keer, als je nog wat voorruit rijd en dan weer wil remmen dan is hij zijn kracht kwijt. Rijden wil ik dit niet proberen want moet er niet aan denken dat er een kind opeens oversteekt.
een kennis van mij die die de reparaties uitvoert heeft er ook naar gekeken en denkt zeker dat het de rembekrachtiger is zonder dus te heben uitgelezen of de onderdelen te hebben gecheckt.
heb dus daarom ook maar besloten om toch een nieuwe te plaatsen. Ik heb cornell ook een pm gestuurd hopend dat ik dat onderdeel snel ga ontvangen.
remmen zijn zo belangerijk dat ik toch de voorkeur geef aan een nieuwe in plaats van 2ehands.
laat de afloop nog wel weten want de a2 staat nu wat mij betreft te lang stil :cry:
ik heb het tesje van Theo uitgevoerd, en het rempedaal zakt niet weg.
hier bij mij op de parkeerplaats remt hij alleen de eerste keer, als je nog wat voorruit rijd en dan weer wil remmen dan is hij zijn kracht kwijt. Rijden wil ik dit niet proberen want moet er niet aan denken dat er een kind opeens oversteekt.
een kennis van mij die die de reparaties uitvoert heeft er ook naar gekeken en denkt zeker dat het de rembekrachtiger is zonder dus te heben uitgelezen of de onderdelen te hebben gecheckt.
heb dus daarom ook maar besloten om toch een nieuwe te plaatsen. Ik heb cornell ook een pm gestuurd hopend dat ik dat onderdeel snel ga ontvangen.
remmen zijn zo belangerijk dat ik toch de voorkeur geef aan een nieuwe in plaats van 2ehands.
laat de afloop nog wel weten want de a2 staat nu wat mij betreft te lang stil :cry:
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Toch blijf ik mijn twijfels nu houden of het inderdaad wel de rembekrachtiger is!ik heb het tesje van Theo uitgevoerd, en het rempedaal zakt niet weg.
Wat ik mij nog afvraag is of je wel voor je gevoel een "normale" pedaaldruk hebt na het intrappen van het rempedaal? Indien dit niet het geval is, komt het pedaal dan hoger indien je het meerdere keren intrapt?
Indien je n.l. geen of bijna geen pedaaldruk hebt en het pedaal merkbaar hoger komt na meerdere keren intrappen dan kun je gevoeglijk aannemen dat je hoofdremcilinder defect is.
Echter indien je voor je gevoel wel de "normale" druk voelt (zoals je die gewent was) maar hij remt niet (of bijna niet) dan denk ik toch in de richting van een vacuumprobleem (mede door de uitslag van het 1e testje dat je hebt gedaan).
Het kan dus geen kwaad om eens even de vacuumslang richting de bekrachtiger te controleren of hier geen lekage aanwezig is.
Het kan een eventuele teleurstelling na het vervangen van de rembekrachtiger (eventueel saemn met de hoofdremcilinder) voorkomen.
Theo