Geen achteruit rij lampen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Rens 79

07 aug 2012, 23:15 0 x

Verleden week bij het achteruit rijden mijn garage in dacht ik he geen achteruit rij verlichting ,nomaals op nieuw in zijn achteruit zetten en ja hoor het brande,ik dacht nog: zeker niet goed gekeken.
Maar vanmiddag dus weer hetzelfde probleem,de ene keer wel en dan weer niet,wie weet hoe die verlichting wordt aangestuurd.
Buiten de stroomdraadjes om dan,zeg het zelf maar vast ook de bolletjes zijn oke.
pionok

07 aug 2012, 23:45 0 x

Rij je automaat of schakel?
Romulus

07 aug 2012, 23:54 0 x

[quote="pionok"]Rij je automaat of schakel?[/quote]
Goede vraag, ware het niet dat de A2 niet met automaat geleverd is... ;)
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 aug 2012, 00:12 0 x

Achteruitrijschakelaar op de bak stuk?
Stekker of bedrading daarvan stuk?
Schakelaar zit voor op de bak... (bij de A2 1.2 TDI tenminste)
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
pionok

08 aug 2012, 12:09 0 x

[quote="Romulus"][quote="pionok"]Rij je automaat of schakel?[/quote]
Goede vraag, ware het niet dat de A2 niet met automaat geleverd is... ;) [/quote]

Hoe noemen ze zo'n bak dan? Er is wel verschil toch? Zo'n semi automaat ofzo?
Gr. Rene
lemoi

08 aug 2012, 12:27 0 x

Rens,

Als je een beetje "rommelt"met je pook (dus in achteruit zetten en dan proberen aan de pook te rammelen waarbij hij wel in zijn achteruit blijft staan), gaat je achteruitrijlicht (leuk scrabble woord) dan aan en uit? Dan is het waarschijnlijk de schakelaar bij je bak.
Heb je in het achterlicht gekeken of de lamp nog wel goed contact maakt? contacten kunnen nog wel eens oxideren. Even licht over de contactjes heengaan met een heel fijn schuurpapiertje (of contact spray -> is geen garantie voor goede contact).
Misschien de stekker op het achterlicht? Schuif die anders ook eens een paar keer over de contacten heen.
Romulus

08 aug 2012, 13:06 0 x

[quote="pionok"]Hoe noemen ze zo'n bak dan? Er is wel verschil toch? Zo'n semi automaat ofzo?[/quote]
De 1.2 (3L) heeft een geautomatiseerde handbak, die koppelt en schakelt dus zelf, maar het is geen traditionele automaat of CVT.
Alle andere A2's hebben een gewone handbak met (ook) vijf versnellingen.

Rens, in deze thread staat een foto van de schakelaar in de bak. Die is m.i. ook de eerste verdachte. Op de foto kun je er prachtig bij. Let wel, de foto is genomen zonder onderafdekking en voorbumper... de schakelaar zit aan de voorzijde van de bak onder de startmotor.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 aug 2012, 14:20 0 x

[quote="lemoi"]Rens,

Als je een beetje "rommelt"met je pook (dus in achteruit zetten en dan proberen aan de pook te rammelen waarbij hij wel in zijn achteruit blijft staan), gaat je achteruitrijlicht (leuk scrabble woord) dan aan en uit? Dan is het waarschijnlijk de schakelaar bij je bak.
Heb je in het achterlicht gekeken of de lamp nog wel goed contact maakt? contacten kunnen nog wel eens oxideren. Even licht over de contactjes heengaan met een heel fijn schuurpapiertje (of contact spray -> is geen garantie voor goede contact).
Misschien de stekker op het achterlicht? Schuif die anders ook eens een paar keer over de contacten heen.[/quote]

Ik zou het ook eerst gaan zoeken in de contacten, zet er eens een ander lampje in. Ik heb het onlangs ook gehad met het remlicht, dan wel,dan niet, branden. De contacten van de lamp waren ingesleten, waardoor ?? weet ik niet, een andere lamp erin en geen problemen meer.
Rens 79

08 aug 2012, 19:31 0 x

Heren allen bedankt voor het meedenken,

Heb hem verschijnende keren in en uit de versnelling gehaald maar geen licht gezien,
Had ook al een beetje zitten rommelen met de pook maar het licht bleef weg.(heb het ook niet uitgevonden)
Zal van de week (Zaterdag)eens goed naar het bolletje en de contacten kijken.
Ik dacht dat als het aan het bolletje zou liggen,er een waarschuwings lampje in het display ging branden?

groet Rens
Romulus

08 aug 2012, 23:37 0 x

Alleen als je FIS hebt (groot scherm tussen de klokken met bediening op ruitenwisserhendel)...
Plaats reactie