Geen achteruit rij lampen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Rens 79

11 aug 2012, 20:29 0 x

Verleden week bij het achteruit rijden mijn garage in dacht ik he geen achteruit rij verlichting ,nomaals op nieuw in zijn achteruit zetten en ja hoor het brande,ik dacht nog: zeker niet goed gekeken.
Maar vanmiddag dus weer hetzelfde probleem,de ene keer wel en dan weer niet,wie weet hoe die verlichting wordt aangestuurd.
Buiten de stroomdraadjes om dan,zeg het zelf maar vast ook de bolletjes zijn oke.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Net even de bolletjes bekeken en de aansluitingen maar dit zag er allemaal goed uit.(helaas)
Kijk in in het instructie boekje zie ik dat de achteruit rijlampen ook gezekerd is met de diagnose stekker,zekering was overigens wel in orde.
Zou het hier ook mee te maken kunnen hebben?van de week uitlaten lezen en nu geen achteruit rijlampen meer!

grt Rens
Romulus

11 aug 2012, 21:51 0 x

Als de zekering stuk was geweest, had je de schuldige natuurlijk gevonden. Als die nog heel is, zie ik geen samenhang.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 aug 2012, 22:12 0 x

Stekker van de achteruitrijschakelaar controleren, door 'm los te maken en door te verbinden. Zo check je of de lichten gaan branden. Branden ze; dan is het circuit in orde en kan de schakelaar stuk zijn. Branden ze niet; storing in het circuit. In het uiterste geval is er iets in je bak kapot :(
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
mister

12 aug 2012, 01:34 0 x

[quote="Thck"]En hoe je het ook went of keert, ook bij de Up gaan er lampjes en schakelaartjes kapot :D

Overigens in het blad Autoweek van deze week (gister uitgekomen) staat een totaal in onderdelen uiteengenomen Audi A4 Avant, de redactie spreekt hier zijn verbazing bij uit over het feit dat alles nog in heel goede staat verkeert!

Men heeft dit ook al eens met de A2 gedaan, heb ik nog foto's van zoals deze eruit ziet in onderdelen.

Theo[/quote]

Theo, als je de foto's van de A2 digitaal hebt, zou je deze dan hier op het forum kunnen plaatsen? Ik ben zeer benieuwd naar de techniek van de A2!

Zo kunnen we ook eens even achter de schermen mee kijken!
Rens 79

12 aug 2012, 02:12 0 x

[quote="Romulus"]Als de zekering stuk was geweest, had je de schuldige natuurlijk gevonden. Als die nog heel is, zie ik geen samenhang.[/quote]
Ik zie in zoverre een samenhang omdat hij na het uitlezen ook nog op een toets van de laptop drukte,waarna alles werd getest qua verlichting etc.
Zag de naald van de km teller helemaal uitslaan en zo ook de toerenteller naald,bliepje voor niet te vergeten gordel etc.
Samen gezekerd maar het zal dan wel toeval zijn dan uit laten lezen en gelijk die storing :?:
Romulus

12 aug 2012, 11:15 0 x

[quote="mister"]Theo, als je de foto's van de A2 digitaal hebt, zou je deze dan hier op het forum kunnen plaatsen? Ik ben zeer benieuwd naar de techniek van de A2!

Zo kunnen we ook eens even achter de schermen mee kijken![/quote]
Die staat er al op sinds 2009: post687.html?hilit=duurtest#p687
Thck

12 aug 2012, 12:46 0 x

Waarschijnlijk toch de niet glimmende onderzijde gaan bekijken om alles uit te sluiten :lol:

Schakelaar werking, staat normaal gesproken op één draad spanning dus inderdaad dat eerst controleren en indien dit aanwezig is even doorverbinden om uit te sluiten of de schakelaar defect is, indien geen spanning dan zou ik even terug gaan naar de persoon die heeft uitgelezen want mogelijk heeft hij dan ongewild iets uitgeschakeld)

Of even met je androidje kijken of er nu toch een foutmelding in staat.

Theo
Rens 79

12 aug 2012, 13:33 0 x

Vanmorgen geprobeerd om er onder te komen helaas mislukt, had de banden ook al wat harder op gepompt i.v.m. meer ruimte onder de wagen. :?:
Thck

12 aug 2012, 13:42 0 x

Met alleen de banden oppompen kom jij er niet onder :?: :lol:

Ik leg meestal trottoirtegels voor beide voorwielen en rijdt daar dan voorzichtig op, staat hij meteen wat hoger zodat de krik(ken) er mooi onder passen (onder de draagarmen).

(weet je wat je op de zondagmiddag te doen staat :P )

Theo
Rens 79

12 aug 2012, 13:55 0 x

Zulke professionele spullen heb ik niet voor handen hoor,de standaard krik en een potkrik die een vrachtwaggel op kan krikken,that is all.
En om voor zo'n kleine inspectie nu 2 garage krikken te gaan kopen,en trouwens de winkels zijn hier dicht op Zondag :lol:
Plaats reactie