Mijn andere auto's...

Auto's in het algemeen
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 aug 2012, 17:12 0 x

Dat is wel een erg nette GL zeg !! :s hock: ook weer met de juiste striping. Die hoort erop te zitten bij deze versie. Niet meer te krijgen (misschien alleen als imitatie). En mooi rood interieur erin. Staat de auto errug goed. Dat deed men vaker in die dagen. De staat van de auto verklaart de prijs ook wel. In Nederland zou die nog meer op moeten brengen. Over interieurs uit die dagen....Mijn witte Rekord had rode bordeux velours bekleding. Erg gave combi. En mijn Monza is van buiten net zo blauw als van binnen, hahahahaha.

Tegenwoordig zijn vaak de interieuren van veel auto's altijd aan de "behoudende" kant qua kleurstelling. Alleen speciale uitvoeringen, of in de optielijst graven, kan het interieur een kleurtje geven. Daarom vind ik het CS interieur zo leuk, als die tenminste met de exterieur kleurstelling is geleverd.
audietje

14 aug 2012, 17:15 0 x

[quote="Rinus"]En zie ik daar nou op de rechterkant van de bovenste foto nou de neus van een Vauxhall Viva?[/quote]

zeker weten: is een viva neus
groet
audietje(Hans)
Rinus

14 aug 2012, 17:27 0 x

[quote="audietje"][quote="Rinus"]En zie ik daar nou op de rechterkant van de bovenste foto nou de neus van een Vauxhall Viva?[/quote]

zeker weten: is een viva neus
groet
audietje(Hans)[/quote]

Leuke, maar bereslechte auto (geen roestpreventie hoe dan ook maar) en ook qua afwerkingsniveau dik onder de maat. Zelden kom ik er nog wel eens eentje tegen op een meeting.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 aug 2012, 20:58 0 x

[quote="Rinus"]En zie ik daar nou op de rechterkant van de bovenste foto nou de neus van een Vauxhall Viva?[/quote]

Helemaal juist, die was toen van mijn vader.

Overigens kocht hij na deze een Vauxhall Viva Magnum, en dat was toch wel een heel mooi afgewerkte Vauxhall.

Theo
audietje

14 aug 2012, 21:53 0 x

Was dat niet een tweedeurs met een opvallende neus en achterpartij. ? Best sportief ogend model.
Inderdaad geen enkele roestpreventie door de fabrikanten in die dagen. Je kon als koper je nieuwe auto een tectylbehandeling laten geven. Werd de onderkant en binnenkant van kokerbalken , motorkap en andere naden en kieren volgespoten met dat goedje. weken later droop het er nog vanaf. Rook wel lekker dat spul vond ik. Een ultiem onderhandelingsresultaat was dat de dealer je een set kokosmatten voor je auto cadeau deed.
groet
Audietje Hans
audietje

14 aug 2012, 22:23 0 x

Dit moet Rinus' opel-hart goed doen.
Ik reed ook nog een jaar of wat in Omega's.
De blauwe was een 2.3 diesel met 40.000 op de teller gekocht.
de witte was een 2.0 i nieuw uit de doos.
Reed wel lekker: groot en zwaar. Met name de voorportieren.
Alleen een beetje windgevoelig.
Later kwam hetzelfde model met een 2.4 liter benzinemotor en met een bredere bandenmaat "af fabriek".
Ben ook opgegroeid met Opel van m'n 3e tot m'n 15e met een en dezelfde Opel. kom ik nog op terug.
groet
audietje (Hans)
p.s. leuk zo,n scanner he ? ik heb nog kilo's foto's :) ;) :D :lol:
Rinus

15 aug 2012, 10:34 0 x

Ja, de Omega A. Geweldige auto's. De opvolger van de Rekord (en eigenlijk ook Commodore). Die zijwindgevoeligheid had het model overge-erft van de Rekord/Commodore, hoewel toch de bodempartij helemaal anders was. Deelde onderhuids wel veel onderdelen met de Senator/MonzaCommodoire/Rekord. En nog steeds supersimpele techniek, met weinig electronica erin. Dat ging pas komen bij de Senator B (ongever gelijktijdig geintroduceerd). Die electronica, en de daardoor ontstane hoge onderhoudskosten, werd ook de Achillishiel van de Senator B. Maar daar had de Omega dus geen last van.

De Omega 3000 was de sportiefste versie af fabriek te krijgen (lag een geupdate 3 liter 6 pitter lijn in uit de Senator/Monza), en later kwam daar de Lotus Omega nog eens bovenop met dubbele, variabele instelbare turbo's en een topsnelheid van boven de 270 km per uur.

Zo af en toe duikt er nog een mooi exemplaar op van de Omega A, en die zijn dan relatief goedkoop te verkrijgen (met uitzondering van de Lotussen dan, daar worden voor een mooie enorme bedragen voor gevraagd). Maar een prima reiswagen. En de station heeft echt een berg aan ruimte, veel meer dan een Avant of zo.
Romulus

15 aug 2012, 11:30 0 x

[quote="Rinus"]De Omega 3000 was de sportiefste versie af fabriek te krijgen (lag een geupdate 3 liter 6 pitter lijn in uit de Senator/Monza)[/quote]
Dat woord bestond toen nog helemaal niet :mrgreen:

[quote="Rinus"]En de station heeft echt een berg aan ruimte, veel meer dan een Avant of zo.[/quote]
In mijn basisschooltijd hadden mijn achterburen zo'n Omega caravan. Ze hebben hem jaren gehad, o.a. omdat hij op vakantie zo handig was. Als de (grotere) kinderen dan een nachtje op de camping bleven slapen, konden ze prima languit in de Omega...
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

15 aug 2012, 11:56 0 x

Speciaal voor Rinus dan, hier een fotootje van een van mijn eerste auto's een A kadet, op zich een heel goed autootje beetje de de kever van Opel.

Theo
Rinus

15 aug 2012, 12:18 0 x

Daar moest het Kadettje ook mee concureren, Theo, met die eeuwige Kever. Was bedoelt voor dezelfde doelgroep, maar met meer ruimte.
Plaats reactie