vreemd gebeuren bij remmen??

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
floris schouten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 sep 2012, 19:43 0 x

ik heb al ff last van de melding in mn dashboard dat er iets mis is met mn remmen (abs).
maar deze was opeens verdwenen, en sinds gister weer terug met een vreemde bijkomstigheid!

namelijk....

soms als ik rem lijkt het opeens of de remmen het niet meer doen, en er klinkt dan ook een vreemd aanlopend/schavend geluid bij de remmen.

is natuurlijk moeilijk om zo te bepalen, maar iemand een idee, of dit probleem ook de oorzaak kan zijn van de melding in mn dashboard, en wat zou er mis kunnen zijn? versleten remblokken???

alvast bedankt :)
Rens 79

11 sep 2012, 19:59 0 x

Heb geen verstand van remmerij maar als ik je verhaal zo lees denk ik inderdaad dat je remblokken op zijn.
j.hoeben1

11 sep 2012, 21:55 0 x

[quote="Rens 79"]Heb geen verstand van remmerij maar als ik je verhaal zo lees denk ik inderdaad dat je remblokken op zijn.[/quote]

Geeft de A2 aan als de blokken op zijn!! Had ik bij mijn vorige wagen wel. Deze gaf zelfs aan als een band langzaam leeg liep. Heb ik een keer gehad, tufte op de autobaan en in een keer gaf hij een melding dat er een band te weinig druk had. Ik kon het bij een benzinestation meteen even tjekken en jawel een spijker was de boosdoener. Toch makkelijk en vooral veilig!!

Sjors
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

11 sep 2012, 23:18 0 x

[quote="floris schouten"]ik heb al ff last van de melding in mn dashboard dat er iets mis is met mn remmen (abs).
maar deze was opeens verdwenen, en sinds gister weer terug met een vreemde bijkomstigheid!

namelijk....

soms als ik rem lijkt het opeens of de remmen het niet meer doen, en er klinkt dan ook een vreemd aanlopend/schavend geluid bij de remmen.

is natuurlijk moeilijk om zo te bepalen, maar iemand een idee, of dit probleem ook de oorzaak kan zijn van de melding in mn dashboard, en wat zou er mis kunnen zijn? versleten remblokken???

alvast bedankt :) [/quote]

Lijkt inderdaad op versleten remblokken. Niet mee doorrijden, anders gaan de remschijven er ook aan, en moeten die ook worden vervangen. Zijn deze dingen niet gecontroleerd bij de garage voor aflevering?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Rens 79

12 sep 2012, 00:21 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="floris schouten"]ik heb al ff last van de melding in mn dashboard dat er iets mis is met mn remmen (abs).

namelijk....

alvast bedankt :) [/quote]

Lijkt inderdaad op versleten remblokken. Niet mee doorrijden, anders gaan de remschijven er ook aan, en moeten die ook worden vervangen. Zijn deze dingen niet gecontroleerd bij de garage voor aflevering?[/quote]
Vindt het wel snel hoor om nu al na een dikke maand in bezit,al last te hebben van de remmen.
Zoals hierboven gevraagd geen beurt gehad of apk bij aankoop?
Als ik het goed zag is het een welling auto,als dat zo is komt tie bij mij toch weer in het hoekje niet kopen daar.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

12 sep 2012, 00:39 0 x

Even door de vorige topics gespit, wat ik hieruit opmaak is het volgende:

Auto is bij Welling gekocht zonder garantie, klopt dit?

Audi-dealer heeft 20-08-12 long-life en remvloeistofservice uitgevoerd, is er toen ook
naar de remblokken/remschijven gekeken?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

12 sep 2012, 00:41 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]
Lijkt inderdaad op versleten remblokken. Niet mee doorrijden, anders gaan de remschijven er ook aan, en moeten die ook worden vervangen. Zijn deze dingen niet gecontroleerd bij de garage voor aflevering?[/quote]

Als je zo'n geluid hoort ben je al te laat.
Dit wordt ook nieuwe schijven.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 sep 2012, 09:48 0 x

Ik ben bang, dat als je dit geluid gaat horen, ook de schijven misschien al beschadigd zijn. Maar je kan nog geluk hebben. In ieder geval niet door rijden, en er naar laten kijken en verhelpen. Want je remmen zijn van levensbelang.
floris schouten

12 sep 2012, 10:36 0 x

ben zojuist bij de audi geweest...

ik heb mn verhaal gedaan, en er is een monteur met mij mee gereden, maar natuurlijk net als de monteur naast me zit is er niets aan de hand! hij heeft wel naar de remblokken en schijven gekeken, daar was helemaal niet mee aan de hand, schijven zagen er goed uit, en zelfs de roestvorming van de schijven zou nog erg meevallen. duidelijk is ook te zien dat er nog meer dan genoeg remblok op zit dus wat is het dan???

de monteur denkt dat het juist de achter remmen zijn, dat zijn trommel remmen, en die reageren eerder op vochtig weer? hij gaf aan dat hij de boel wel kan schoonmaken, maar dat ik dit dan in enkele weken weer zou hebben, dus zonde van het geld!

tja, wat doe je hier mee, volgens de garage is er dus niets, en kan ik met een gerust hart door rijden....

overigens blijft het verder wel een top kar, ben blij dat we deze in ons bezit hebben :)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 sep 2012, 11:01 0 x

Als de auto een tijdje heeft stilgestaan, dan hoor ik de remmen van onze auto ook altijd bij de eerste paar keer remmen. maar daarna is het weg. Ik zou gewoon even goed opletten, of je het geluid weer constateert, en als je het dan hoort, proberen te bepalen waar het vandaan komt. of van de vooras, of van de achteras. Pas geleden had ik ook opeens in de rechtertrommel ook aanlopende schoentjes, en dat gaf een heel ongenaam piepgeluid met warmlopende remmen erbij. Schoon maken en weer opnieuw afstellen was de remedie.

Gelukkig is het remsysteem van de A2 heel conventioneel, dus ook door een universele garage goed te doen. Hoef je niet echt voor naar de Audi delaler.
Plaats reactie