07 dec 2014, 16:33
0 x
Een week eigenaar en de eerste 1000km in een combi van stad en snelweg zitten er op. En hij bevalt goed, ben erg blij met mijn keuze voor de A2!
Bij de eerste tank lag het verbruik net onder de 1:15. De motor lijkt na een flink stuk snelweg, met 130km/u op de cc, wat losser aan te voelen. Ik denk dat het verbruik ook wat lager uit zal vallen met deze tank, heb nu in ieder geval wat meer kms op een halve tank gereden. Niet dat max zuinigheid mijn ultieme doel is, daarvoor luistert mijn rechtervoet niet goed genoeg, maar iets zuiniger zou toch wel moeten kunnen.
Er zijn me ook wat dingen opgevallen, vooral de leuke maar ook wat mindere. Het rijden, ook met passagiers, is heerlijk, lekker vlot dus en ook comfortabel. En ik heb een afneembare trekhaak en die lijkt origineel Audi te zijn. Het stekkerblok onder de achterbumper en 50kg max. stickertje had ik niet opgemerkt (...). Leuke bonus want ook de beugel/kogel plus sleutel ervan lagen keurig in de bak achterin, kan dus gebruikt worden.
Klein puntje (hopelijk, want valt op in het stille interieur) is het rammeltje dat de vergrendeling van de achterbank lijkt te maken. De ene kant lijkt iets minder strak in de vergrendeling te vallen en daar hoor ik het vandaan komen, denk daarom dat dat de oorzaak van het rammeltje is. Klein puntje, maar zal eens kijken of dat op te lossen is.
Vervelender is het euvel van de roestende schroeven van de kentekenplaatverlichting. Ook bij mij aan het roesten dus daar wilde ik vanochtend wat aan doen. Vrolijk begonnen met de kant die er het beste uitzag en een schroef kwam er makkelijk uit, maar de ander... Brak af toen ik hem er uitdraaide. Hij bleek volledig doorgeroest bij het uiteinde en een groot deel is dus in de bevestiging achter gebleven... Dat ga ik er helaas zelf niet uitkrijgen, ben niet handig genoeg, wordt dus naar de garage er mee. Zal de howto van hier op het forum meenemen