Van Saab naar Audi!!!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Audi_gekkie

16 sep 2012, 03:14 0 x

Netjes hoor!
Stoelverwarming, FIS en ook nog stuurbediening toe maar!

Jammer dat er een velgkapje mist. ;)
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 sep 2012, 14:06 0 x

Velkommen......... :) Lekker aangeklede wagen.

Stoelverwarming zie je niet veel inderdaad, behalve hier.
Hier is het zo een beetje standaard uitrusting in elke auto.
Drenthe

16 sep 2012, 14:55 0 x

Ik denk dat je in het hoge noorden deze optie meer gaat waarderen. Hier wordt stoelverwarming snel als "vies" beschouwd ;)
Jered vd O

16 sep 2012, 15:52 0 x

Drenthe schreef:
Ik denk dat je in het hoge noorden deze optie meer gaat waarderen. Hier wordt stoelverwarming snel als "vies" beschouwd ;)
Vies?!? De eerste keer dat ik het voelde leek het alsof ik in m'n broek had geplast :lol:
In de Saab hadden we ook stoelverwarming en mijn vader had het ook in zijn Audi A6 toen ik nog thuis woonde. Heerlijk, zeker in de wat koudere maanden, of als je wat last van je rug hebt. Stoelverwarming was voor mijn vrouw echt een vereiste voor in de nieuwe auto.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 sep 2012, 22:07 0 x

Ik had in mijn vorige auto (een golf 3 cabrio) ook stoelverwarming, erg prettig in het vroege voorjaar bij de ritjes met de kap open. Bij relatief lage buitentemperatuur kun je dan al open
rijden, mits je je verder goed aankleedt.

Je ziet het tegenwoordig meer, vooral bij auto's met leren bekleding. Vooral 's winters is dat
wat minder koud aan de rug en benen ....

Wel goed controleren bij aankoop of het werkt, vervanging van de verwarmingsmatjes kan
duur zijn.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Jered vd O

16 sep 2012, 23:27 0 x

Vanavond ben ik op pad geweest om wat foto's te maken. De stadslichtjes heb ik al vervangen door LED, een hele verbetering. De kentekenplaatverlichting moet ik nog doen. Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het puntje op de 'i'...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Audi_gekkie

16 sep 2012, 23:58 0 x

Ik moet zeggen je hebt wel eer van je vele gepoets :lol:

Je hebt een mooi hek voor je oprit naar je huis :D

Bij het vervangen van de originele kentekenplaatverlichting voor leds moet je oppassen dat deze niet te goed verlicht wordt.
Ik zie nu vaak dat de leds van de kentekenplaten zo fel zijn dat je als achter opkomende bestuurder soms gaat twijfelen wat er voor je rijdt.
Ook is de kentekenplaat vind ik minder leesbaar door die te felle leds.

Ik ga ze van de winter ook vervangen door leds.
A2robin

16 sep 2012, 23:59 0 x

Mooie wagen, super foto's!
Jered vd O

17 sep 2012, 00:13 0 x

[quote="Audi-gekkie"]... Bij het vervangen van de originele kentekenplaatverlichting voor leds moet je oppassen dat deze niet te goed verlicht wordt.
Ik zie nu vaak dat de leds van de kentekenplaten zo fel zijn dat je als achter opkomende bestuurder soms gaat twijfelen wat er voor je rijdt.
Ook is de kentekenplaat vind ik minder leesbaar door die te felle leds. ...[/quote]

Klopt. Bij de Saab had ik LED als stadslicht en kentekenplaatverlichting. Als stadslicht had ik de felle variant, die heb ik nu dus overgezet. De kentekenplaatverlichting was de zwakkere variant, maar die heb ik nog niet over kunnen zetten omdat bij de Saab een van de torxschroeven was dolgedraaid, dus nu heb ik maar 1 ledlampje... Aangezien deze ledjes maar een Euro of 4 kosten per paar, ga ik ze komende week nog even halen bij de automaterialenwinkel.
Jered vd O

17 sep 2012, 00:18 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ik moet zeggen je hebt wel eer van je vele gepoets :lol:
[/quote]

Ik heb zo'n 3 uur aan het interieur besteed en 1,5 uur aan de buitenkant. Maar vanavond deed ik het dak open en bemerkte ik dat ik daar de randen ook nog niet gepoetst had. Ook onder de motorkap moet ik nog wat poetsen... Verder moet eigenlijk de hele auto een goede kleibeurt krijgen, want er zitten behoorlijk wat vette vlekken op die ik er niet af krijg met een gewone wasbeurt.
Plaats reactie