Beste Audi-a2ers,
Wij hebben sinds een paar maanden een audi a2 diesel uit 2005, 1.4 tdi. Nu merkte wij dat hij niet lekker liep dus zijn wij naar de garage gegaan. De monteur vertelde ons dat de auto maar op twee cilinders liep, en gisteren heeft hij laten weten dat de verstuiver bussen zijn uitgeslagen. Ik ga einde van de middag kijken, dus ik wil graag weten of mensen hier al ervaring mee hebben of dit al eerder gezien hebben. Hij zij dat het 4000 euro kost om alles te vervangen met originele onderdelen, of 2500 om deze kop te laten repareren. Verder zou er dan ook nog 10 uur arbeid bij komen! Hij zei dat het niet uit zou halen er een tweede handse op te zetten, omdat ze 't allemaal hebben na zoveel kilometer, hij heeft 235k gelopen, maar aangezien ik hier op het forum niets kan vinden erover weet ik dat nog niet zo zeker. Graag lees ik jullie reactie.
Groeten Bas Scheepens
uitgeslagen vertuiver bussen
Vind t een bijzonder verhaal. Zou het niet de kabelboom naar de verstuivers kunnen zijn? Dat hoor ik laatste tijd steeds meer, heb het zelf vorige maand meegemaakt. Klaarblijkelijk heeft die kabel een beperkte levensduur. Kost zo'n 7 tientjes plus uurtje werk om 'm te vervangen...
Ik heb niet zoveel vertrouwen in jouw monteur met zo'n bijzonder voorstel... Heb je een foutcode uit laten lezen? Dat zegt al een boel meer over de richting waarin gezocht moet worden. Als je meer over die kabelboom wilt weten moet je zoeken op mijn naam, heb er met foto's verslag van gedaan. Wellicht herken je mijn verhaal... Veel succes!
Ik heb niet zoveel vertrouwen in jouw monteur met zo'n bijzonder voorstel... Heb je een foutcode uit laten lezen? Dat zegt al een boel meer over de richting waarin gezocht moet worden. Als je meer over die kabelboom wilt weten moet je zoeken op mijn naam, heb er met foto's verslag van gedaan. Wellicht herken je mijn verhaal... Veel succes!
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb dit nog niet eerder gehoort bij de 1.4TDi, wel bij de 2.0TDi komt het wel eens voor dat de boutjes waar de verstuiver mee vast zit in de kop oprekken en dan gaan lekken en gaan liggen jutteren en zo het gat vernaggelen.
Ben benieuwd of hier nog "ervaringsdeskundigen" zijn..............
Ben benieuwd of hier nog "ervaringsdeskundigen" zijn..............
- sjmcscheepens
Alvast bedankt, dit is inderdaad wat de monteur zei.
- sjmcscheepens
[quote="falcon"]Vind t een bijzonder verhaal. Zou het niet de kabelboom naar de verstuivers kunnen zijn? Dat hoor ik laatste tijd steeds meer, heb het zelf vorige maand meegemaakt. Klaarblijkelijk heeft die kabel een beperkte levensduur. Kost zo'n 7 tientjes plus uurtje werk om 'm te vervangen...
Ik heb niet zoveel vertrouwen in jouw monteur met zo'n bijzonder voorstel... Heb je een foutcode uit laten lezen? Dat zegt al een boel meer over de richting waarin gezocht moet worden. Als je meer over die kabelboom wilt weten moet je zoeken op mijn naam, heb er met foto's verslag van gedaan. Wellicht herken je mijn verhaal... Veel succes![/quote]
Dankjewel. Ik heb je andere topic gelezen en zal het vragen als ik bij de monteur ben. Maakt wel het verschil of we het wel of niet doen. Volgens mij heeft hij echter al wel het blok open liggen dus ik weet niet zeker wat er nog kan met uitlezen en zo. Maar ik zal het vragen. Dat is namelijk goed te repareren. Wij hadden echter niet dat de lampjes aangingen of zo.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in jouw monteur met zo'n bijzonder voorstel... Heb je een foutcode uit laten lezen? Dat zegt al een boel meer over de richting waarin gezocht moet worden. Als je meer over die kabelboom wilt weten moet je zoeken op mijn naam, heb er met foto's verslag van gedaan. Wellicht herken je mijn verhaal... Veel succes![/quote]
Dankjewel. Ik heb je andere topic gelezen en zal het vragen als ik bij de monteur ben. Maakt wel het verschil of we het wel of niet doen. Volgens mij heeft hij echter al wel het blok open liggen dus ik weet niet zeker wat er nog kan met uitlezen en zo. Maar ik zal het vragen. Dat is namelijk goed te repareren. Wij hadden echter niet dat de lampjes aangingen of zo.
Ai, als je geen foutmelding had dan zal t dat ook niet zijn... Vind je de monteur zelf betrouwbaar, m.a.w. ken je 'm al lang? Of zit je bij de Audi dealer die wel trek heeft in n mooi duur klusje?
En storingscode uitlezen zou toch op z'n minst als eerste uitgevoerd moeten zijn, voordat de kap dr af ging...
En storingscode uitlezen zou toch op z'n minst als eerste uitgevoerd moeten zijn, voordat de kap dr af ging...
- sjmcscheepens
Oh, maar ik kan me niet voorstellen dat hij niet eerst uitgelezen heeft! Ik heb al wat rond gebeld en er zal een nieuwe kop op moeten waarschijnlijk. Nu alleen de vraag of ik het zelf kan of niet. Heb de handleiding ervoor al wel gevonden op elsaweb. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Mijn ervaring is dat je met elsawin eigenlijk altijd wel het klusje kan klaren. Neem aan dat als jij dit overweegt je wel eens vaker een sleutel in je handen hebt dus dat moet dan ook wel goed komen. Zorg in ieder geval voor goed gereedschap, het vastzetten van een kop is wel een precies werkje (wat ik ervan gehoord heb, zelf geen ervaring).
Maar door t zelf te doen kun je wel erg veel geld besparen, wat een prijzen van die garage van jou!
Maar door t zelf te doen kun je wel erg veel geld besparen, wat een prijzen van die garage van jou!