Afgekeurd...

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de_dolle
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:00

29 sep 2014, 19:54 0 x

Vandaag voor de APK keuring geweest:
Afgekeurd op een kapotte homokineethoes RV en remkrachtverschil achter.
Niet afgekeurd op: alle rubbertjes van de fusees en spoorstangeinden zijn gescheurd, maar nog niet door. Stabilisator koppelstang heeft speling en de kunststof blokken (stoot'rubber's) onder de achterveren zijn kapot; de keurmeester haalde zijn vingers bijna open.

Remkrachtverschil zou veroorzaakt kunnen worden door een niet goed functionerende wielremcilinder, de voeringen zijn vorig jaar vervangen. Beide kanten maar vervangen dacht ik.
Aandrijfhoes wielzijde vervangen, leuke klus.

Tja, zal ik dan ook meteen de fusees enzo vervangen of gewoon doorrijden tot de rubbers echt kapot zijn?

Verder heb ik ook nog steeds gekraak, de stabilisatorstangrubbers moet ik ook maar even checken. Ook ga ik de tip van de kabeldoorvoer even uitproberen: krakend-geluid-uit-de-motorruimte-eindelijk-weg-t3341.html

En nog een vraag aan de forumleden: Ik neem altijd mijn instrumenten+installatie van de rockband mee en ik heb het idee dat de auto wat begint door te hangen. Iemand ervaring met zwaardere veren achter?

Als er goede ideeën of tips zijn hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

29 sep 2014, 23:58 0 x

Die van mij was ook eerst afgekeurd op verschil in remkracht.
Ik had simpel weg lucht in de remleiding rechtsachter.

Voor minder "konthangen" kun je kiezen uit een loadjuster, veren voor a2 met OSS of van die nylon blokjes tussen de veren.
Dat laatste weet ik niet hoe ze heten, maar ik heb ze vroeger ook gebruikt onder mijn Opel Ascona en dat beviel erg goed.
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 sep 2014, 12:21 0 x

Alles gelijk maar laten doen. Het komt er toch aan, en dan kan de boel daar weer gedemonteerd worden. En dat kost dan weer extra manuren.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 sep 2014, 15:04 0 x

Zoals gekkie zei,

veren van oss gebruiken of

Koni load a djusters is goede nastelbare demper als alternatief .
dit zijn dempers met een extra progressive veer om de demper heen meen ik.

Er zijn vele merken zoals Monroe die ook verstevigde dempers verkopen voor zware lasten.

Ook een luchtveer van Mad misschien nog leverbaar een mooi alternatief met standdaard dempers ?
zie link:

http://www.easycarparts.nl/audi/a2-8z-h ... stel/veren
zie
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
marco-a2
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2014, 13:52

30 sep 2014, 17:59 0 x

Ik heb eventueel een set OSS achterveren liggen
bij interesse PB


Marco
Gebruikersavatar
Willie60
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 sep 2013, 22:15

01 okt 2014, 01:02 0 x

De opvulrubbers onder de veren zijn bijna altijd kapot , versleten of totaal niet meer aanwezig bij de A2's
Ze kostten niet erg veel, dat is euro werk,
Gebruikersavatar
de_dolle
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:00

14 okt 2014, 09:33 0 x

Remkrachtverschil achter (trommelrem): alles los gehad, remcilinders zijn goed, remschoenen zijn 1 jaar oud, alles schoongemaakt, vanmorgen op de remtestbank blijkt er nog steeds remkrachtverschil te zijn. Ideeën? Remtrommels van L naar R omwisselen?
Gisteren een nieuwe stofhoes gemonteerd: de spie-as zat helemaal vastgeroest, met enig geweld en poelietrekker losgekregen. Ook een verbindingstang van de stabilisator vervangen.
 

Afbeelding
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

14 okt 2014, 12:45 0 x

Zoals ik al eerder zei: "lucht in de leiding"
Plaats reactie