Start/stop systeem

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

12 dec 2012, 17:17 0 x

Wat kan het zijn als het start/stop systeem van de A2 1.2 TDI niet werkt...ook niet als de motor op bedrijfstemperatuur is en uiteraard in de eco stand staat...voor de rest functioneert alles prima en in het dashboard wordt ook niets aangegeven.

bvd.
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 dec 2012, 19:12 0 x

Zit dat in een A2 dan, een start stop systeem.
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

12 dec 2012, 19:56 0 x

Jawel...ook op dat gebied waren ze hun tijd ver vooruit !
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 dec 2010, 22:34

12 dec 2012, 20:00 0 x

Airco ook uit? brand het eco lampje op het verwarming bedieningpaneel ? en je schakelt niet zelf (=niet eco)?
Gebruikersavatar
Ben_3L
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2011, 13:09

12 dec 2012, 20:14 0 x

Als ik me niet vergis wordt de start-stopfunctie automatisch uitgeschakeld onder een bepaalde temperatuur, of wanneer de auto veel stroom gebruikt.

Bij mij werkt start-stop sowieso alleen wanneer ik mijn airco ook op ECON heb staan.
Gebruikersavatar
JanvanderGrond
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jul 2010, 15:17

12 dec 2012, 23:33 0 x

Het start/stop systeem functioneert alleen wanneer er niet teveel stroomverbruikers ingeschakeld staan.
Te denken aan:
Achterruitverwarming, stoelverwarming, airco(econ=uit) radio, etc.
En niet onbelangrijk is de vitaliteit van de accu, korte ritten kunnen de capaciteit van de accu zodanig verlagen dat de computer besluit het start/stop de deactiveren.
De buitentemperatuur speelt mijns inziens geen rol.
Ik heb in diverse situaties meegemaakt dat het start/stopsysteem zelfs functioneerde als de airco ingeschakeld stond (econ=uit) de compressor van de koeler draait namelijk alleen op koudevraag. en kan dus soms ook uit staan.
En inderdaad, de versnellingsbak moet op ECO staan en in D.

Wat een verhaal weer.. zeg. Ik hoop dat het leesbaar blijft... trek anders even aan de bel
Gebruikersavatar
duitse degelijkheid
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53

14 dec 2012, 08:51 0 x

Kan mij niet voorstellen dat audi toen op die basis de A2 in elkaar geknutseld heeft...het is toch te gek voor woorden dat het start/stop systeem afhankelijk is van andere strommverbruikers !....Zwakke accu oké,maar de rest,daar geloof ik niet zo in!
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 dec 2012, 08:54 0 x

Ik lees bijna alles wat gepost wordt hier, over een start stop systeem heb ik nog nooit wat gelezen.
Kan ook niet alles weten...........
Mischien dat er voor mijn tijd iets over gepost is.

Kan je opmerking daarom ook niet helemaal plaatsen.
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 dec 2012, 08:55 0 x

Zwakke accu ?. Ik heb altijd zo gedacht, dat een 80 Amh accu redelijke overkill is voor het kleine karretje. Zo'n zware zit er zelfs niet in mijn Monza.
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 dec 2012, 08:59 0 x

Voor een diesel ala, in de benzine uitvoering ligt ook zo een joekel, dit heeft meer te maken met de gewichtsverdeling.
A2 was te licht aan de achterkant, ipv een stoeptegel een dikke accu.
Plaats reactie