Lampen in koplamp vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2013, 15:07 0 x

Drenthe schreef:
De unit weegt niks
Jaaa, echte Valeo kwaliteit...! *kuch*
Yep, ik stond er echt van te kijken dat het zo weinig woog. Unit van mijn Kadettje D weegt nog zwaarder (maar dat heeft natuurlijk nog echt glas).
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2013, 15:26 0 x

Was de opzet van de A2 niet "keep it light".............. ;)
Drenthe

15 jan 2013, 16:13 0 x

Beetje offtopic

Er zijn ook fabrikanten die wél (lichte) kunstof koplamphuizen kunnen maken van goede kwaliteit..
Valeo ook o.a. ook de kachelradiateuren voor VW, dit waren niet de beste..
Naar mijn mening zijn Valeo onderdelen VW/Audi ,en helemaal Porsche, onwaardig en doen ze afbreuk aan de algehele kwaliteitsbeleving.
Maarja, het karretje was destijd al duur genoeg en soms moet je ergens op bezuinigen
duitse degelijkheid

15 jan 2013, 18:10 0 x

Je moet ze m.i. wel in dezelfde positie vast schroeven als dat ze er inzaten..mits ze goed stonden natuurlijk.
Of zit er uberhaupt geen speling in ?
Rinus

15 jan 2013, 19:09 0 x

Als de schakelaar van de hoogte verstelling gewoon op 0 staat. is er niks aan de hand. Aan de unitbevestiging zelf kun je niks verstellen. Dat zijn gewoon 2 torxjes en klaar. Er zitten nog wel witte kunststof instelwieltjes op, maar als je daar niks mee doet, staat tie exact hetzelfde als toen je de unit eruit haalde.
Audi_gekkie

15 jan 2013, 22:30 0 x

[quote="Rinus"]Als de schakelaar van de hoogte verstelling gewoon op 0 staat. is er niks aan de hand. Aan de unitbevestiging zelf kun je niks verstellen. Dat zijn gewoon 2 torxjes en klaar. Er zitten nog wel witte kunststof instelwieltjes op, maar als je daar niks mee doet, staat tie exact hetzelfde als toen je de unit eruit haalde.[/quote]

Het maakt wel degelijk uit hoe je de units terug plaatst.
Niet zo zeer voor de afstelling van de lampen, maar wel of de unit mooi aansluit op de bumper, spatscherm en motorkap.
Oké het is niet zo spannend, maar we zijn op dit forum liefhebbers en daarom gaat het om de details ;)
Rinus

16 jan 2013, 09:49 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="Rinus"]Als de schakelaar van de hoogte verstelling gewoon op 0 staat. is er niks aan de hand. Aan de unitbevestiging zelf kun je niks verstellen. Dat zijn gewoon 2 torxjes en klaar. Er zitten nog wel witte kunststof instelwieltjes op, maar als je daar niks mee doet, staat tie exact hetzelfde als toen je de unit eruit haalde.[/quote]

Het maakt wel degelijk uit hoe je de units terug plaatst.
Niet zo zeer voor de afstelling van de lampen, maar wel of de unit mooi aansluit op de bumper, spatscherm en motorkap.
Oké het is niet zo spannend, maar we zijn op dit forum liefhebbers en daarom gaat het om de details ;) [/quote]

Daar heb ik echt wel op gelet, hoor. :D :D :D
Audi_gekkie

16 jan 2013, 17:28 0 x

Van jou niet anders verwacht, maar moest het toch even kwijt. :D
mister

17 jan 2013, 16:34 0 x

[quote="Drenthe"]Beetje offtopic

Er zijn ook fabrikanten die wél (lichte) kunstof koplamphuizen kunnen maken van goede kwaliteit..
Valeo ook o.a. ook de kachelradiateuren voor VW, dit waren niet de beste..
Naar mijn mening zijn Valeo onderdelen VW/Audi ,en helemaal Porsche, onwaardig en doen ze afbreuk aan de algehele kwaliteitsbeleving.
Maarja, het karretje was destijd al duur genoeg en soms moet je ergens op bezuinigen[/quote]
Ik denk eerder dat ze licht zijn om zo aan het concept van de A2 te voldoen. De auto moest zo licht mogelijk zijn.

Kijk maar eens om je heen, bij veel merken zijn de heldere koplampen (als ze dat tenminste 10 jaar terug hadden) geel geworden of helemaal wazig.

Ik vind persoonlijk dat de A2 vrij kwalitatief oogt en is...

De nieuwe A1 is kwa materiaal gebruik minder dan de A2. Ze moeten ergens bezuinigen he???

Zo maken ze hun naam wel kapot! Hetzelfde als wat mercedes heeft gedaan na de C klasse.
pndw

10 feb 2013, 17:40 0 x

Hoi,

Als de t30 schroef niet los wil na heel lang draaien wat kan er dan aan de hand zijn ?
Gaat over rechter unit en dan de lage schroef.
Plaats reactie