[quote="koop9"][quote="Peter_Audi_A2"]
Ik heb de oude gebruiksaanwijzing er nog bij, en daar staat inderdaad in dat tikkende geluiden kort na
de koude start normaal zijn. Dit wist men toen dus ook al ...
Dan hoef ik mij hierover in ieder geval geen zorgen te maken.
Of topic: het is een 16V PL blok met KE-jetronic injectie. Blokje loopt goed, verbruikt wel iets olie, maar
dat mag ook na 27 jaar en 240000 km ...[/quote]
ik had er ook zo eentje, 87er zonder kat KR motor met de orginele 139 pk, wereld auto, staat in de top 4 van alle die ik heb gehad (in willekeurige volgorde, de urquattro, audi 90 quattro, golf gti 16v, en natuurlijk de A2) maar daar gaat het nou niet om.....
ook mijn 16v-tje tikte toen al (1989) bij koude motor maar ook als ik er weer eens mee op zandvoort scheurde en de olie temperatuur over de zeik ging...... 130 tot 140 graden op de MFA vond hij niet leuk.... en ratelde er op los, moest eigenlijk een olie koelertje op.[/quote]
Hier nog een plaatje en praatje van mijn Golf GTI:
http://www.audi-a2.nl/topic1130-30.html
Nu weer ontopic: Ervaring met hydraulic valve lifter additive in een Audi A2 1.4 benzine ...