vandaag hebben we voor de 2e keer schade
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="Rinus"]Inderdaad, de Roadster is de leukste Smart. Is ook het meest volwassen. Wel hoorde / las ik, dat de Smart blokjes niet al te sterk zijn. In de eerste productiejaren gaven ze het soms al op na 60 Dkm.[/quote]
Dat die blokjes snel kapot gaan komt volgens mij, omdat de eigenaren niet regelmatig het oliepeil controleerden.
De eerste Smarts hadden maar 2,5 motorolie, later is dit geloof ik 3,2 liter geworden.
Dat die blokjes snel kapot gaan komt volgens mij, omdat de eigenaren niet regelmatig het oliepeil controleerden.
De eerste Smarts hadden maar 2,5 motorolie, later is dit geloof ik 3,2 liter geworden.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="bikemaster"]De audi net weer opgehaald ,de schade is weer 100% hersteld en ik ben weer blij, toch moet ik zeggen die smart de 1.3 16V is een rappe auto, en rijdt erg fijn, wel is de audi mooier afgewerkt en straalt meer klasse uit van binnen.
Maar ik blijf de forfour een leuk ding vinden
groeten Roel[/quote]
Mooi dat weer tiptop is.
Erg slordig van die vakgarage van de remleiding en die bumper.
Maar ik blijf de forfour een leuk ding vinden
groeten Roel[/quote]
Mooi dat weer tiptop is.
Erg slordig van die vakgarage van de remleiding en die bumper.
- bikemaster
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 21:05
Het is niet het enigste voorval bij de vakgarage, iedereen maakt fouten hoe vervelend het ook is, ik zal de voorvallen op rij zetten.
De auto spoorde niet goed na aanschaf was afgesproken dat ze dat zouden oplossen, toen ik de auto kreeg spoorde hij dus nog niet goed, banden dacht ik, tot mijn verbazing had ik een voorband die super scheef af was gesleten.
Hij leek nieuw, maar was net op de grens van 1.6 mm, ik had als garage die band vervangen, maar goed ik heb er 4 nieuwe banden onder laten zetten, niet bij de vakgarage.
vervolgens spoorde de auto weer niet goed, dus terug naar de garage, ze gaven mij gelijk dat die band er niet onder had mogen zitten, dus ze laten he opnieuw uitlijnen.
Na een paar dagen rijden is het me niet naar mijn zin, dus ben ik zelf naar een uitlijner geweest, daar bleek dat het wiel scheef stond dus weer naar de vakgarage toe.
hun uitlijner had een fout gemaakt, nee prutswerk geleverd zei ik, maar goed ze zouden het oplossen, de naaf bleek scheef te zijn, die was ooit vervangen, die is vermoedelijk van een schade auto af gekomen.
Dus weer een leenauto mee, 2 dagen later was hij klaar, ik de audi halen, na een km of tien loopt er wat aan, grom grom, dus weer terug, bleek het de schermplaat achter de remschijf, slordig werk dus.
Maar goed, hij spoorde nog niet goed, weer naar mijn eigen uitlijnenr toe, ja idd niet goed uitgelijnd, dus dat goed laten doen, en toen weer naar de vakgarage toe, daar heb ik het bekende excuus gehad plus de 5 tientjes wat het uitlijnen heeft gekost.
Toen de trekhaak laten monteren, ze zouden de bedrading binnen leggen want dat wou ik zelf aansluiten, auto gehaald, blijkt dat de bumper er niet goed achter zit GRRRRRRR
Dus weer terug, eindelijk de bumper zit er goed achter, blijkt dat de bedrading niet naar binnen is gelegd dus weer terug pfff ook dat is onder jawel het bekende excuus opgelost.
dus ja er waren meer voorvallen, nu hebben ze mijn dorpel ook nog beschadigt door er onkundig een krik onder te zetten, de kap is gescheurd, het kan niet bij de schadehersteller gebeurd zijn.
O ja ik zag ook dat ze een motorkap vergrendeling knopje met geweld hebben doorgedraaid, ik heb het weer terug kunnen draaien want als de gril dicht stond dan viel de knop niet in de uitsparing, ook dat was goed want dat had ik na aanschaf versteld, hij stond zoen ook een halve slag fout.
Ook heb ik iedere keer de instap of vies, of het deurpaneel onder het smeer zitten, zelfs een keer kopervet, ik zeur anders niet zo snel maar als ik alles optel kom ik op een hele hoop slordigheden, en trek ik mijn conclusie.
Ik ga niet meer naar H&H in Leek toe, ik heb een zak vol met excuus, en ik begin zat van de audi te worden, ik zie het nog even aan, maar heb ik binnenkort weer wat dan ruil ik hem in, dan is voor mij de lol er vanaf, eerlijk gezegd ben ik er al spuug zat van, dat komt ook door al dat gedoe en vaak terug buiten de schuld om van de auto.
De auto spoorde niet goed na aanschaf was afgesproken dat ze dat zouden oplossen, toen ik de auto kreeg spoorde hij dus nog niet goed, banden dacht ik, tot mijn verbazing had ik een voorband die super scheef af was gesleten.
Hij leek nieuw, maar was net op de grens van 1.6 mm, ik had als garage die band vervangen, maar goed ik heb er 4 nieuwe banden onder laten zetten, niet bij de vakgarage.
vervolgens spoorde de auto weer niet goed, dus terug naar de garage, ze gaven mij gelijk dat die band er niet onder had mogen zitten, dus ze laten he opnieuw uitlijnen.
Na een paar dagen rijden is het me niet naar mijn zin, dus ben ik zelf naar een uitlijner geweest, daar bleek dat het wiel scheef stond dus weer naar de vakgarage toe.
hun uitlijner had een fout gemaakt, nee prutswerk geleverd zei ik, maar goed ze zouden het oplossen, de naaf bleek scheef te zijn, die was ooit vervangen, die is vermoedelijk van een schade auto af gekomen.
Dus weer een leenauto mee, 2 dagen later was hij klaar, ik de audi halen, na een km of tien loopt er wat aan, grom grom, dus weer terug, bleek het de schermplaat achter de remschijf, slordig werk dus.
Maar goed, hij spoorde nog niet goed, weer naar mijn eigen uitlijnenr toe, ja idd niet goed uitgelijnd, dus dat goed laten doen, en toen weer naar de vakgarage toe, daar heb ik het bekende excuus gehad plus de 5 tientjes wat het uitlijnen heeft gekost.
Toen de trekhaak laten monteren, ze zouden de bedrading binnen leggen want dat wou ik zelf aansluiten, auto gehaald, blijkt dat de bumper er niet goed achter zit GRRRRRRR
Dus weer terug, eindelijk de bumper zit er goed achter, blijkt dat de bedrading niet naar binnen is gelegd dus weer terug pfff ook dat is onder jawel het bekende excuus opgelost.
dus ja er waren meer voorvallen, nu hebben ze mijn dorpel ook nog beschadigt door er onkundig een krik onder te zetten, de kap is gescheurd, het kan niet bij de schadehersteller gebeurd zijn.
O ja ik zag ook dat ze een motorkap vergrendeling knopje met geweld hebben doorgedraaid, ik heb het weer terug kunnen draaien want als de gril dicht stond dan viel de knop niet in de uitsparing, ook dat was goed want dat had ik na aanschaf versteld, hij stond zoen ook een halve slag fout.
Ook heb ik iedere keer de instap of vies, of het deurpaneel onder het smeer zitten, zelfs een keer kopervet, ik zeur anders niet zo snel maar als ik alles optel kom ik op een hele hoop slordigheden, en trek ik mijn conclusie.
Ik ga niet meer naar H&H in Leek toe, ik heb een zak vol met excuus, en ik begin zat van de audi te worden, ik zie het nog even aan, maar heb ik binnenkort weer wat dan ruil ik hem in, dan is voor mij de lol er vanaf, eerlijk gezegd ben ik er al spuug zat van, dat komt ook door al dat gedoe en vaak terug buiten de schuld om van de auto.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je zegt het zelf al, het is 95% de schuld van de garage met knoeiwerk, dat ligt niet aan de auto.
Dat had je met elk merk auto dus gehad.
Ga naar een goede garage, in sexbierum ik zit een audi gespecialiseerde garage met hart voor het merk.
www.autobedrijfterpstra.com
Dat had je met elk merk auto dus gehad.
Ga naar een goede garage, in sexbierum ik zit een audi gespecialiseerde garage met hart voor het merk.
www.autobedrijfterpstra.com
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik denk net als @rolf dat het beter is een andere garage op te zoeken, de A2 kan hier weinig aan doen ...
Als het vertrouwen eenmaal weg is, komt het niet snel weer terug.
Ik zou bij Terpstra een inspectie laten uitvoeren, en kijken wat daar eventueel nog uitkomt.
Daarna kun je nog altijd beslissen wat met de auto te doen. Inruilen kost meestal ook weer geld ...
Als het vertrouwen eenmaal weg is, komt het niet snel weer terug.
Ik zou bij Terpstra een inspectie laten uitvoeren, en kijken wat daar eventueel nog uitkomt.
Daarna kun je nog altijd beslissen wat met de auto te doen. Inruilen kost meestal ook weer geld ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Het zou heel jammer zijn dat je door zulke prutsers de auto gaat verkopen.
Zoek inderdaad snel een andere garage.
Wellicht kun je dit forum gebruiken om een vertrouwde garage uit te zoeken.
Onderstaande garages zijn niet mega ver van Oosterwolde en zijn Audi-specialisten.
- Terpstra (Sexbierum)
- Los (Dedemsvaart)
Zoek inderdaad snel een andere garage.
Wellicht kun je dit forum gebruiken om een vertrouwde garage uit te zoeken.
Onderstaande garages zijn niet mega ver van Oosterwolde en zijn Audi-specialisten.
- Terpstra (Sexbierum)
- Los (Dedemsvaart)
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
als zij ook de slogan ¨met een hamer past alles!!¨ gebruiken begrijp ik het wel....... haha.
maar zonder dollen, zou jammer zijn als je de A2 weg doet ivm prutswerk van een ander.
jammer dat je niet in NH woont ander kon ik je evt nog helpen met reparaties.
probleem is dat je je auto naar iemand brengt die zegt alle auto´s te kunnen onderhouden en repareren, geloof me, die tijd is voorbij......
je kunt niet alles meer weten van alle auto´s en delen los halen word door div merken lastig gemaakt door div bevestigings methodes waarbij vroeger alles ongeveer hetzelfde vast zat. (geld niet voor alle delen hoor..)
ik maak het elke keer weer mee met b.v. ruit vervanging bij carglas en consorten, leer inbouw, accessores inbouw, lpg inbouw maar ook bij die prutsers van kwik fit waar ik al meerdere keren losse wielen van binnen kreeg en remklauwen die niet vast zaten en 1 er zelfs afgevallen was..... steeds weer afgebroken delen door niet weten hoe het vast zit en maar trekken tot het los komt.....
vieze plekken op bekleding is ook altijd een probleem, de audi dealer moet tegenwoordig verplicht een stoelhoes, stuurhoes, pookhoes en bij open motorkap 2 schermhoezen en een hoes voor de voorkant monteren om vlekken en schade te voorkomen en mede daarom het hogere uurloon te verantwoorden.
niemand weet alles van alle auto´s, alleen de dealer weet waar elk schroefje zit en kan zonder iets stuk te trekken div delen los halen (altans, ze worden geacht dit te kunnen..) als er bij hun iets fout gaat kun je daar klagen en zullen ze dit netjes oplossen, dit is wel zoals ik het ervaar.
een allround garage moet op dat moment iets wat hij niet goed heeft gedaan nogmaals doen met de wetenschap dat hij het in eerste instantie ook niet wist hoe het zat. en gaat dan meestal op zoek naar de goedkoopste weg die niet altijd even chic is, want hij moet het zelf betalen en dat doet zeer (bij de dealer gaat dit van de grote hoop, merken ze niet direct iets van)
maar iedereen maakt fouten en dat zal een ieder wel herkennen van zijn eigen werk. enkel is onze auto ons heilig en 1 van de meest dure aangeschafte dingen in ons leven en daardoor een gevoelig onderwerp. en reageren we wel eens emotioneel op gemaakte fouten, en zeker als het ernstige dingen zijn zoals een niet vast gedraaide remcilinder nippel.
nogmaals niemand is foutloos en je moet iemand altijd nog een kans geven (net als je vrouw/vriendin :mrgreen: ) maar als het vertrouwen er niet is dan houd het op (ook net als met je vrouw/vriendin. :mrgreen: :mrgreen: )
wellicht heeft een mede forumlid nog een goed adresje voor je.
geef de A2 nog een kans.
maar zonder dollen, zou jammer zijn als je de A2 weg doet ivm prutswerk van een ander.
jammer dat je niet in NH woont ander kon ik je evt nog helpen met reparaties.
probleem is dat je je auto naar iemand brengt die zegt alle auto´s te kunnen onderhouden en repareren, geloof me, die tijd is voorbij......
je kunt niet alles meer weten van alle auto´s en delen los halen word door div merken lastig gemaakt door div bevestigings methodes waarbij vroeger alles ongeveer hetzelfde vast zat. (geld niet voor alle delen hoor..)
ik maak het elke keer weer mee met b.v. ruit vervanging bij carglas en consorten, leer inbouw, accessores inbouw, lpg inbouw maar ook bij die prutsers van kwik fit waar ik al meerdere keren losse wielen van binnen kreeg en remklauwen die niet vast zaten en 1 er zelfs afgevallen was..... steeds weer afgebroken delen door niet weten hoe het vast zit en maar trekken tot het los komt.....
vieze plekken op bekleding is ook altijd een probleem, de audi dealer moet tegenwoordig verplicht een stoelhoes, stuurhoes, pookhoes en bij open motorkap 2 schermhoezen en een hoes voor de voorkant monteren om vlekken en schade te voorkomen en mede daarom het hogere uurloon te verantwoorden.
niemand weet alles van alle auto´s, alleen de dealer weet waar elk schroefje zit en kan zonder iets stuk te trekken div delen los halen (altans, ze worden geacht dit te kunnen..) als er bij hun iets fout gaat kun je daar klagen en zullen ze dit netjes oplossen, dit is wel zoals ik het ervaar.
een allround garage moet op dat moment iets wat hij niet goed heeft gedaan nogmaals doen met de wetenschap dat hij het in eerste instantie ook niet wist hoe het zat. en gaat dan meestal op zoek naar de goedkoopste weg die niet altijd even chic is, want hij moet het zelf betalen en dat doet zeer (bij de dealer gaat dit van de grote hoop, merken ze niet direct iets van)
maar iedereen maakt fouten en dat zal een ieder wel herkennen van zijn eigen werk. enkel is onze auto ons heilig en 1 van de meest dure aangeschafte dingen in ons leven en daardoor een gevoelig onderwerp. en reageren we wel eens emotioneel op gemaakte fouten, en zeker als het ernstige dingen zijn zoals een niet vast gedraaide remcilinder nippel.
nogmaals niemand is foutloos en je moet iemand altijd nog een kans geven (net als je vrouw/vriendin :mrgreen: ) maar als het vertrouwen er niet is dan houd het op (ook net als met je vrouw/vriendin. :mrgreen: :mrgreen: )
wellicht heeft een mede forumlid nog een goed adresje voor je.
geef de A2 nog een kans.
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
En toch is de A2 ook weer niet zo'n gecompliceerd karretje, dat een goede (let wel..goede) universele garage er niet mee overweg kan. Het is toch grotendeels doorsnee VAG techniek. Een hedendaagse A5 of A7 (om maar eens wat te noemen) zit, denk ik, iets anders in elkaar en daar komt wat meer specifieke kennis bij kijken. Vooral als het de electronica betreft.
- bikemaster
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 21:05
Bedankt voor de goede adviezen allemaal, ik ga zeker naar een andere garage toen
maar eerst weer wat anders
Ze hebben mijn achterlamp vervangen want die was kapot, helaas zat er nu kleurverschil tussen de oude en de nieuwe, wat overigens wel een originele is van audi.
Wel vandaag heb ik dat even opgelost, het is niet te geloven, maar ik reed vandaag achteruit tegen een paal aan, NEEEEEE helaas het is waar, weer de bumper beschadigt en de achterlamp stuk, wel de andere kant dit keer :mrgreen:
ik heb weinig geluk met de auto, en zeker op op de 13e :lol:
een originele lamp kost 95 ex de schade aan de bumper laat ik eerst maar zo, dat was 300 ex de zijkant van de bumper kon ik zo weer vast klikken, er zit geen krasje op maar bijna onderin zit een scheurtje.
denk dat ik er maar een klavertje 4 op plak dan zie je er niks meer van :lol:

maar eerst weer wat anders
Ze hebben mijn achterlamp vervangen want die was kapot, helaas zat er nu kleurverschil tussen de oude en de nieuwe, wat overigens wel een originele is van audi.
Wel vandaag heb ik dat even opgelost, het is niet te geloven, maar ik reed vandaag achteruit tegen een paal aan, NEEEEEE helaas het is waar, weer de bumper beschadigt en de achterlamp stuk, wel de andere kant dit keer :mrgreen:
ik heb weinig geluk met de auto, en zeker op op de 13e :lol:
een originele lamp kost 95 ex de schade aan de bumper laat ik eerst maar zo, dat was 300 ex de zijkant van de bumper kon ik zo weer vast klikken, er zit geen krasje op maar bijna onderin zit een scheurtje.
denk dat ik er maar een klavertje 4 op plak dan zie je er niks meer van :lol: