Van Mercedes E220 Cabrio bj.1994 naar A2 1.4 TDi Bj.2001...

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Mc.Didi

12 feb 2013, 21:48 0 x

Hi effe vlug voorstellen...

Begin februari 2013 plots besmet met A2-virus... gevolg... Mercedes E220 Cabrio Bj.1994 150pk buiten en A2 1.4 TDi 75 pk Bj.2001 na meer dan overtuigende testrit geadopteerd...

Na wat rondzwerven op dit forum en het forum van de Duitse collegae tot de vaststelling gekomen dat ik als grote oningewijde per toeval toch schijnbaar een uitzonderlijk goed uitgerust exemplaar heb op de kop getikt... dus al bij al een grote meevaller.

Eerste tankbeurt is ondertussen al achter de rug en ook mijn al even grote verbazing... volle tank voor +/- 40 euro... met mijn vorige Duitse liefde was dit 100 euro en dit voor minder afgelegde kilometers en toch met minstens evenveel rijplezier... kan met moeite de grijns op mijn gezicht bedwingen...

Een vlugge rekensom waarbij de wegentaks, de verzekering en mijn jaarlijks afgelegde kilometers in rekening werden genomen zou mij op jaarbasis toch al vlug een besparing opleveren van 1.500 euro... echt te gek...

Het rijplezier met de A2 is enorm... doet mij een beetje terugdenken aan lang vervlogen tijden toen ik nog met een Renault R5 Alpine Turbo de straten onveilig maakte... alleen nu met de A2 een pak zuiniger ... de A2 ligt ook lekker goed op de weg... de hernemingen en de vlotheid op de snelweg zijn meer dan hartverwarmend...

De "luchtige" ervaring met het OSS open dak is ook lekker meegenomen en geeft een beetje de cabrio ervaring maar dan zonder de wind en kou om de oren... en de zetelverwarming in de confortabele lederen sportzetels maken het vooral bij dit winterweer helemaal lekker...

De gote navigatie gecombineerd met de uitzonderlijke geluidskwaliteit van de Bose installatie maken het plaatje af...

Zijn er dan geen negatieve punten... ja toch wel... de harde vering valt mij vooral op slecht wegdek en bij de verkeersdrempels wat tegen... hier mis ik het confort en de zachtheid van mij Mercedes maar goed je kan ook niet alles willen...

Ik voel mij in elk geval met de dag gelukkiger met mijn aankoop en hoop nog een tijdje in jullie midden te kunnen blijven...
Audi_gekkie

13 feb 2013, 00:30 0 x

Welkom en veel plezier met je torretje.
Leuk voorgesteld trouwens!
advanced

13 feb 2013, 09:02 0 x

Leuk dat deze zuider buur ook de weg naar dit forum heeft gevonden. Dat is een hele overstap van een grote ster naar een kogel met vier ringen.

Maar met de uitvoering zit het wel snor; OSS, leder, rns-e en een pittige diesel. Het aanbod van Atwees met een uitgebreid optie pakket zijn soms lastig vindbaar.

Veel plezier met de A2 en vele zorgeloze km's gewenst!
" Alleen wrijving geeft glans"
falcon

13 feb 2013, 09:17 0 x

Welkom hier! Klinkt als een uitermate goede keus! Uw vering kunt u eventueel comfortabeler maken door er andere schokdempers onder te plaatsen. Op het Duitse forum is men ontzettend enthousiast over Koni FSD. Mochten de huidige dempers haast aan het einde van hun levensduur zijn wellicht het overwegen waard!
Ohja, plaatjes van uw voiture worden altijd op prijs gesteld! Veel rijplezier!
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 feb 2013, 10:38 0 x

Tjee, dat is een overstap zeg. Juist mede door de A2 hebben wij er juist een Audio cabriolet bij (met hardtop, uit 1991). Maar een cabrio moet je niet als dagelijkse auto gebruiken (al kan dat wel natuurlijk).

Mooie opties heb je op je A2. Die combi zie je niet veel. Hopelijk blijf je OSS heel. Daar is al veel over gesproken, en omdat je auto uit 2001 is, valt deze buiten de coulance regeling.
Mc.Didi

13 feb 2013, 11:18 0 x

Had bij de voorstelling en ook nu geprobeerd om er foto's bij te plaatsen maar dit lukt mij dus niet... zal uiteraard aan mijn onhandigheid liggen...
Staat er ergens een handleiding voor onhandigen op dit forum hoe je een foto in een bericht plaatst ?...

Dan maar effe proberen met de link naar mijn fotoalbum... :

http://www.audi-a2.nl/gallery/album.php?album_id=135

@Rinus : Heb na de aankoop ook al een pak berichten doorgenomen ivm. die OSS en de schrik zou je om het hart slaan om dit ding nog te gebruiken... het mijne doet het perfect, zonder haperen of piepen... volgens vorige eigenaar is het enkel een kwestie van regelmatig onderhoud, waarbij hij specifieerde dat hij een tweetal keer per jaar de geleiders ontvette en vervolgens nieuw siliconevet aanbracht... of dit de "truc" is om alles gaande te houden weet ik niet maar feit is dat mijn OSS perfect werkt en alles waterdicht is.

@falcon : Bedankt voor de tip wat betreft de ophanging, ik hou zeker rekening met die Koni FSD indien een vervanging van de schokbrekers zich aanbiedt.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 feb 2013, 12:03 0 x

Dat het een kwestie van onderhoud aan het dak is, zal zeer zeker mee helpen voor een langere levensduur. Ik doe ongeveer hetzelfde altijd met mijn schuif/kanteldak van de Monza. Daar wil je ook niets aan krijgen, maar als je dat elk jaar een beetje bijhoudt, blijft alles soepel lopen. Geldt voor veel meer dingen aan / in een auto trouwens.
duitse degelijkheid

13 feb 2013, 19:29 0 x

Off topic....Wederom een overtuigend bewijs dat Belgen meesters zijn in de Nederlandse taal ;)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 feb 2013, 19:54 0 x

Bij deze welkom op het forum en vele veilige km's met de nieuwe voiture gewenst.

Auto ziet er goed uit op de foto's. Mooie navigatie erin ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
muurman

04 jan 2016, 20:57 0 x

Ik las iets over tuning ?
Plaats reactie