Koop nu eens een auto bij een Bovag bedrijf

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
audiJan
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

21 mei 2014, 20:07 0 x

En daarom koop je nu een auto bij een Bovag bedrijf.

Garantie en geen discusie toch fijn om iets meer te betalen zonder gezeur met zekerheid.

Dit bericht was eigenlijk een antwoord op de blauwe A2 aan koop
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mei 2014, 21:15 0 x

Daarmee wil je zeggen dat je dan geen gez&&k kan krijgen?
Ik heb daar hele andere ervaringen mee, ooit eens een Audi 80 b4 gekocht bij een bovag bedrijf, was maar 60000km teruggedraaid.....
Wat ik niet heb moeten doen om mijn geld terug te krijgen....op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee en met een nogal brede vriend meegenomen om m'n geld op te halen.
2 maanden later was het bedrijf verdwenen...........Bovag kan dus ook een papieren tijger wezen, net als de auto pas.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mei 2014, 22:45 0 x

Wat je wel zekerheid geeft bij bovag garage bedrijf hebt dat je de organisatie Bovag bij problemen/meningsverschil met auto of de verkopende garagebedrijf kan bemiddelen.

Een auto met bovag garantie geeft iets meer zekerheid voor sommige kopers.

En waren er veel klachten bij bovag ORG. over die garage gemeld?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

21 mei 2014, 23:28 0 x

Hier ook slechte ervaring met BOVAG en tevens VW/Audi-dealer.
Na 10 jaar zelf auto's hebben onderhouden, moest mijn nieuwe Audi aanwinst alleen het beste van het beste krijgen.
Niks anders als ellende gehad na een grote onderhoudsbeurt met distributieriem wissel.
Boze brief naar Pon en toeval of niet, binnen twee jaar waren ze geen dealer meer.

Geef mij maar een dorpsgarage. Een klein familiebedrijf.
audiJan
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

22 mei 2014, 00:00 0 x

Overal is wel wat dat klopt

Met een bovag bedrijf heb je tenminste nog iets om je te kunnen verweren.
Nu heeft hij niets alleen het geklaag dat je weer moet aan horen.

Doe een aankoop keuring kost in vergelijking met reparaties niets.

Soms moet je eerst inversteren om een goede koop te kunnen hebben
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3868
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2014, 00:15 0 x

Niet op elke auto bij een BOVAG-bedrijf zit garantie:

http://occasion.audi.nl/s87bebb1e44180b ... 203&page=0

Deze is waarschijnlijk al te oud/te hoge km-stand voor een BOVAG-garantie.

Als de garage wel garantie wil geven wordt de auto te duur.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2014, 00:54 0 x

De mijne komt ook van een Bovag garage.
Garantie koste 500,- extra.
Niet gedaan omdat t bedrijf betrouwbaar overkwam, beetje goedgelovig misschien.
Een hoop tijd en 1219,- verder weet ik beter.
Doe mij ook maar de dorpsgarage, heeft er belang bij dat je klant blijft en positief rondpraat.
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2014, 11:33 0 x

Geef mij ook maar de universele dorpsgarage, dat er al jaren zit. Hun bestaan hangt vaak af van de goede service die ze leveren. En klanten zijn vaak allemaal uit het dorp of directe omgeving, en die klanten zijn vaak allemaal gekomen via mond op mond reclame, of zoals in mijn geval, van vader op zoon. Want komen ze hun zaken niet goed na, dan kunnen ze de toko zo opdoeken.

Ook bij mij is er in het verleden wel eens wat fout gegaan (we zijn allemaal mensen), en dan stond de monteur het met schaamrood op de kaken te vertellen, en werd het altijd in den minne opgelost. Het ons kent ons gevoel vind ik onbetaalbaar, en ik zie de mensen van de garage ook vaak genoeg buiten de werktijden. Ik voel me daar als een kind aan huis en dat geeft echt wel heel veel vertrouwen.
Plaats reactie