Ombouw A2 naar elektrische aandrijving door firma in Leipzig
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Deze vond ik op het internet:
http://www.le-mobile.de
Dit bedrijf kan de A2 van een elektrische aandrijving voorzien.
Bereik ca. 120km bij 80 km/u gemiddeld, leeggewicht ca. 1200 (!) kg.
ook nog een filmpje gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=5-4QuhWZwjg
Zou de RDW een omgebouwde A2 als elektro-auto zien? (lees wegenbelastingvrij?)
http://www.le-mobile.de
Dit bedrijf kan de A2 van een elektrische aandrijving voorzien.
Bereik ca. 120km bij 80 km/u gemiddeld, leeggewicht ca. 1200 (!) kg.
ook nog een filmpje gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=5-4QuhWZwjg
Zou de RDW een omgebouwde A2 als elektro-auto zien? (lees wegenbelastingvrij?)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- CvP
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:23
- Locatie: Weststellingwerf
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ziet er heel interessant uit. Ik was ook al eens aan het zoeken geweest. Daarbij vond ik ook de volgende link:
http://www.fleck-elektroauto.de/ Via Elektroautos, familienauto kom je bij de A2 uit.
Het punt is dat ombouw + accu's een stevige investering vergt.
Wel vind ik de A2 dan een heel mooi, tijdloos en kwalitatief, uitgangspunt.
Heeft er al iemand ervaring met elektrische auto's in het algemeen of de A2 specifiek?
http://www.fleck-elektroauto.de/ Via Elektroautos, familienauto kom je bij de A2 uit.
Het punt is dat ombouw + accu's een stevige investering vergt.
Wel vind ik de A2 dan een heel mooi, tijdloos en kwalitatief, uitgangspunt.
Heeft er al iemand ervaring met elektrische auto's in het algemeen of de A2 specifiek?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik heb ervaring met de Thinkcity.
http://www.elektrischeauto.nl/modellen/think-city
Mijn conclusie:
topic2175.html?hilit=think&start=10
http://www.elektrischeauto.nl/modellen/think-city
Mijn conclusie:
topic2175.html?hilit=think&start=10
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]Ik heb ervaring met de Thinkcity.
http://www.elektrischeauto.nl/modellen/think-city
Mijn conclusie:
topic2175.html?hilit=think&start=10[/quote]
Het gaat hier over de A2. Blijft waarschijnlijk alleen de prijs en actieradius als argument over.
Wel heel belangrijke argumenten trouwens ...
Ik vind het een leuk initiatief, maar vermoed dat de ombouw te duur is om binnen de
(resterende) levensduur van de auto terug te verdienen.
Zou interessant kunnen zijn, als je na de ombouw wegenbelastingvrij rijdt en de BPM terug
zou krijgen die al betaald is voor de auto.
Zo wordt het met een nieuwe Prius/Ampera ook gedaan.
http://www.elektrischeauto.nl/modellen/think-city
Mijn conclusie:
topic2175.html?hilit=think&start=10[/quote]
Het gaat hier over de A2. Blijft waarschijnlijk alleen de prijs en actieradius als argument over.
Wel heel belangrijke argumenten trouwens ...

Ik vind het een leuk initiatief, maar vermoed dat de ombouw te duur is om binnen de
(resterende) levensduur van de auto terug te verdienen.
Zou interessant kunnen zijn, als je na de ombouw wegenbelastingvrij rijdt en de BPM terug
zou krijgen die al betaald is voor de auto.
Zo wordt het met een nieuwe Prius/Ampera ook gedaan.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="CvP"]Heeft er al iemand ervaring met elektrische auto's in het algemeen of de A2 specifiek?[/quote]
[quote="Peter_Audi_A2"]
Het gaat hier over de A2. Blijft waarschijnlijk alleen de prijs en actieradius als argument over.
Wel heel belangrijke argumenten trouwens ...
Ik vind het een leuk initiatief, maar vermoed dat de ombouw te duur is om binnen de
(resterende) levensduur van de auto terug te verdienen.
Zou interessant kunnen zijn, als je na de ombouw wegenbelastingvrij rijdt en de BPM terug
zou krijgen die al betaald is voor de auto.
Zo wordt het met een nieuwe Prius/Ampera ook gedaan.[/quote]
In het algemeen of specifiek.
De prijs werd genoemd in het filmpje.
30.000 euro
hock:
Dat wegenbelasting vrij wordt steeds meer aan banden gelegd.
Het geld moet toch binnen komen bij de overheid.
Ik durf er om te wedden dat alle nu bestaande regelingen van belastingvrij binnen 3 tot 5 jaar zijn afgeschaft.
Ik weet al wel wat mijn volgende auto wordt!!
http://www.youtube.com/embed/VRRnXq41UV ... r_embedded
[quote="Peter_Audi_A2"]
Het gaat hier over de A2. Blijft waarschijnlijk alleen de prijs en actieradius als argument over.
Wel heel belangrijke argumenten trouwens ...

Ik vind het een leuk initiatief, maar vermoed dat de ombouw te duur is om binnen de
(resterende) levensduur van de auto terug te verdienen.
Zou interessant kunnen zijn, als je na de ombouw wegenbelastingvrij rijdt en de BPM terug
zou krijgen die al betaald is voor de auto.
Zo wordt het met een nieuwe Prius/Ampera ook gedaan.[/quote]
In het algemeen of specifiek.
De prijs werd genoemd in het filmpje.
30.000 euro

Dat wegenbelasting vrij wordt steeds meer aan banden gelegd.
Het geld moet toch binnen komen bij de overheid.
Ik durf er om te wedden dat alle nu bestaande regelingen van belastingvrij binnen 3 tot 5 jaar zijn afgeschaft.
Ik weet al wel wat mijn volgende auto wordt!!
http://www.youtube.com/embed/VRRnXq41UV ... r_embedded
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Audi-gekkie: eerst maar een vliegbrevet halen en de loterij winnen ... Zo'n Pal-V is ook niet echt goedkoop.
Zie het wel helemaal voor me: even een sprintje trekken op de vluchtstrook en vliegen maar ...
Zie het wel helemaal voor me: even een sprintje trekken op de vluchtstrook en vliegen maar ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ten eerste vind ik electrische auto's echt helemaal niks. Een auto is voor een mechanisch ding, met alle zaken die daar bij horen. De electische auto is iets, dat helemaal tegen mijn automobiele hart in druist.
Ten tweede, ik moet nog maar zien, hoever het het fenomeen is doorgedrongen in de automobiele wereld. Het is leuk voor in de stad (daar zie ik echt de voordelen wel van in), maar voor de langere trajecten is het gewoon (nog helemaal) niets. Je hebt geen actieradius, en de laadtijden zijn erg lang. Het is niet, zoals bij een tankstation, even in 5 minuten bijtanken.
Ten tweede, ik moet nog maar zien, hoever het het fenomeen is doorgedrongen in de automobiele wereld. Het is leuk voor in de stad (daar zie ik echt de voordelen wel van in), maar voor de langere trajecten is het gewoon (nog helemaal) niets. Je hebt geen actieradius, en de laadtijden zijn erg lang. Het is niet, zoals bij een tankstation, even in 5 minuten bijtanken.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het leuke vind ik dat er dikwijls naar de A2 wordt gegrepen voor een dergelijke ombouw.
Argumenten: licht van gewicht en relatief veel ruimte voor de accu's zonder dat dit ten koste gaat van
de binnenruimte. In dat opzicht was de A2 zijn tijd al ver vooruit ...
Als je zoekt op internet, staan er verschillende ombouwprojecten, vaak door particulieren.
Probleem is overal hetzelfde, de auto wordt loodzwaar en de reikwijdte is beperkt ...
@Rinus, je bent nog een echte petrolhead, die nog niet zonder de geur van benzine kan
.
Ik vind benzinemotoren prachtige stukjes techniek, zeker de turbo/compressor uitvoeringen met
sequentiele bak, maar als ik dan zie welke technische problemen hiermee zijn, dan is een elektromotor met
groot constant koppel vanaf 0 tot 2800rpm toch een mooiere oplossing voor snel optrekken van
0 naar 100 km/h ...
Argumenten: licht van gewicht en relatief veel ruimte voor de accu's zonder dat dit ten koste gaat van
de binnenruimte. In dat opzicht was de A2 zijn tijd al ver vooruit ...
Als je zoekt op internet, staan er verschillende ombouwprojecten, vaak door particulieren.
Probleem is overal hetzelfde, de auto wordt loodzwaar en de reikwijdte is beperkt ...
@Rinus, je bent nog een echte petrolhead, die nog niet zonder de geur van benzine kan

Ik vind benzinemotoren prachtige stukjes techniek, zeker de turbo/compressor uitvoeringen met
sequentiele bak, maar als ik dan zie welke technische problemen hiermee zijn, dan is een elektromotor met
groot constant koppel vanaf 0 tot 2800rpm toch een mooiere oplossing voor snel optrekken van
0 naar 100 km/h ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Wat vinden jullie van deze optlaadtijd voor een elelectrische auto? :mrgreen:
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_ ... _5290.html
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_ ... _5290.html