Heeft een A2 een carterventilatie klep?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 nov 2014, 10:37 0 x

Ja peter jij bent ook met deze materie  merk ik net als ik leuk !.
 Dat is dus ook al opgemerkt door foppe de slang nat is maar foppe heeft ook  EGR klep afgedopt dit ook misschien hierdoor er andere onderdruk ontstaat op de carter beluchting slang dus zuigende werking ik weet het niet,dus foppe zou dus ook zo een slang met extra  pot kunnen gebruiken dus een als  betere olie afscheider.
Maar dat ze denken dat dat de Map sensor is waar ze over  praten is neen, zie eerdere bericht foppe een 17 op afbeelding   een verwarmingselement .
Ook kan olie gebruik door lekke klepgeleiders ontstaan of versleten kleppenhoedjes.....,olieschraapveren verstopt etc...
Of het zou helpen met een potje  kan beter door foppe zijn probleem gevraagd worden bij JB Autoservice of zo lijkt mij .
Of de aanpassing van de  Egr klep wel juist is gedaan met de juiste voorzieningen te treffen etc elders op carteontluchting.
Maar ik denk om zo'n pot te plaatsen ter voorkoming  ophoping vocht en drap carter ontluchting in mijn A2 benzine uitvoering 1.4 als dat past en zeker de slangen check als dit door Audi al gedaan is bij beurt.
Maar of dit potje juist weer afsluiting veroorzaakt bij bevriezing.. en  een verwarming erin maakt  met thermostaatje net als Audi die tussen de slang heeft maar  dan in potje doet  inde deksel :) ) ?

grt
rolf

http://www.ebay.com/itm/MAGNUM-PCV-ENHA ... 2469wt_890
de tekst omschrijving potje
<b><font color="#0000ff">Positive Crankcase Ventilation (PCV) enhancer

</font>

</b>Improves the PCV function, protects your engine and help to save gas.

While engine is running the crankcase begins to collect gases from the combustion chamber. Actually the combustion pressure blows them by the pistons.
These gases contain harmful compounds as hydrocarbons, being unburned fuel, as well as carbon dioxide and also contains a significant amount of water vapor. If you allow them to remain within the crankcase, or they become too concentrated, the compounds begin to condense out of the air in the crankcase and create corrosive acids and sludge on the engine parts. This can damage and cause further setbacks as undesired wear, poor lubrication, overheating or poor emission.

Afbeelding
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
foppe

21 nov 2014, 19:01 0 x

<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Sorry jongens ik kon een paar dagen niet reageren hoor. </font>Een oliecatch zat ik ook al aan te denken. Er zit er nu ook al eentje op van een oude passat oid.   <font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Afbeelding</font>
<div style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 28px;">Die zit pal boven dat dingetje met nr 17.Ik heb niet zo'n vertrouwen in dat ding, want er zit geen opvangbakje aan Misschien zie ik een beetje nattigheid doordat ie een beetje heen en weer schud.</div><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">ik zal morgen nog een foto maken. </font>
Die oilcatch met kogels vind ik slim bedacht. Ik ben er al een paar tegengekomen en ook een paar DIY met een waterafscheider voor een compressor. 
Oh ja, Rolf ik heb aan 3 kleppendeksels gezogen, alle 3 waren open. Er zit gewoon geen one way klep in denk ik. 

Lupocor ken ik trouwens wel, ik zal hem ook eens vragen wat hij nu gedaan heeft hiervoor. 
Plaats reactie