De goede vrijdag was niet zo heel goed voor mijn A2. Zij moest voor de APK en omdat de keurmeester een scherpe bocht moest maken stond de A2 met de wielen uitgedraaid op de brug.
Aangezien de A2 in november een grote beurt heeft gehad en op mijn verzoek een algehele controle heeft gehad, had ik afgesproken er op te wachten. Helaas werd ik er na 30 min al bij geroepen dat onder erin er wat olie uit het stuurhuis werd geperst bij de volledige uitdraai van het stuur.
Ze is toch APK goedgekeurd en kreeg mee dat ik het stuurhuis moet laten vervangen en voorlopig het peil van de olie in het stuurhuis in de gaten moet houden.
Ze hebben voor mij een berekening gemaakt voor de kosten
ruil stuurhuis 610 euro ex btw
4 uur arbeid 290 euro ex btw
uitlijnen 70 euro ex btw
totaal 1170 euro incl btw
met een beetje rond kijken op het internet is een ruil stuurhuis voor bijna de helft minder te koop (wel de huidige teruggeven)
zijn er forumleden die dit ook hebben gehad en wat was je kwijt hiervoor en waar heb je het laten doen?
lekkend stuurhuis
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb zelf geen ervaring, wellicht heb je iets aan deze post:
http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... rvolenkung
http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... rvolenkung
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Garages moeten ook zekerheid/garantie kunnen geven dat de reparatie afdoende is.
Bij een ruilstuurhuis hebben ze die zekerheid, bij vervangen afdichtingen is de uitkomst niet zeker ...
Vooral als vervangen veel werk is (= veel arbeidskosten) doen ze liever vervangen dan repareren.
Suc6 met de reparatie.
Bij een ruilstuurhuis hebben ze die zekerheid, bij vervangen afdichtingen is de uitkomst niet zeker ...
Vooral als vervangen veel werk is (= veel arbeidskosten) doen ze liever vervangen dan repareren.
Suc6 met de reparatie.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot