bijgeluid wiellagers, versnellingsbak of differentieel van d

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
bikemaster

07 mei 2013, 09:49 0 x

Update

Dinsdag gaat de auto naar de garage toe, voor de apk, en een algeheel onderzoek ;)

de uitkomsten post ik hier natuurlijk :)
Audi_gekkie

07 mei 2013, 14:46 0 x

Ik hoop voor je dat het maar een wiellagertje is. ;)
bikemaster

14 mei 2013, 14:53 0 x

Vandaag voor de A.P.K geweest afgekeurd :D jawel op een wiellager links achter :lol: en een gebroken achterveer :( ook links achter, het onderste stukje

Nu weet ik dus waar het lawaai vandaan kwam, de garage wilde de spullen wel vervangen en rekende 122 ex voor het lager en 75 ex voor de veer en dan moest het er nog onder, maar dat doe ik zelf wel even ;)

De eerste euro's al verdient, scheelt al mooi op de onderdelen

met korting
lager gehaald (FAG) 92 euro inc
veer 63 euro inc

morgen met monteren de rest besparen, en dan meteen terug voor het afmelden

kon met geen mogelijkheid de grote poellie trekker vinden anders was ik al klaar geweest, inmiddels is hij boven water :lol:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 mei 2013, 19:33 0 x

De oorzaak is in ieder geval duidelijk, even sleutelen en het probleem is weer opgelost ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

14 mei 2013, 22:00 0 x

Gelukkig valt het allemaal mee! :D
Een gebroken achterveer? Meestal zijn het toch de voorveren die problemen geven?
Of komt het omdat je in de kofferbak hebt gelegen om het geluid te traceren? :mrgreen:
bikemaster

15 mei 2013, 20:18 0 x

Als het koud is willen veren wel breken, zowel voor als achter, dat probleem is niet merk gebonden.

Vandaag het lager vervangen en de veer, en het bijgeluid is weg :D de remschoenen waren me ook niet meer naar mijn zin, dus die vandaag ook maar gehaald, op de rem test bank zat er ook verschil in, het mocht voor de apk nog wel, maar het kon beter.

Ik hou niet van half werk, zeker niet als het met remmen te maken heeft, dus vandaar de keus om de remschoenen te vervangen, het zijn de kosten ook niet 38 euro voor een set, plus 13 euro voor een montageset (alle veertjes)

een paar maand geleden zijn er al nieuwe remcilinder opgekomen, dus straks is alles weer nieuw, vrijdag wordt hij afgemeld (apk) dus dan is alles er weer klaar voor tot zolang het duurt[/size]

daarna weer verder met de motorfiets, ben de wielen aan het polijsten, en er bleek ook een zwaar punt in het balhoofd te zitten dus die lagers ook aan het vervangen, dan voorpoten polijsten, carburateurs schoon maken, dan synchroniseren en en en pff genoeg te doen :lol:
Plaats reactie