A2 op storing na eenzijdig opkrikken en moter laten lopen
:?: :?: :?: :?: Hallo A2 vrienden hier een probleem uit het zuiden van het land, in de buurt van Maastricht. Ik ben in het bezit van een Audi A2 1.4 exlusive (veel opties dus) uit 2002. Het volgende is gebeurd. Ik heb ook de kerstboom op het dashbord branden met een rumoerig intro, n.l ABS lampje, sper lampje uitroepteken en drie piepen bij gasgeven of wegrijden. Bij uitlezen met erkende apperatuur kwam naar voren voorste abs sensor waarden buiten grensbereik. Sensoren met merk onderdelen vervangen. Geeft nu geen signaal vanaf voorste sensoren. Rest schijnt alles goed te werken. Ver volgens is mij vanuit officiele V.A.G. bronnen vernomen da t men een A2 een Q5 en een Q7 niet eenzijdig mag opkrikken en dan ook nog de moter laten lopen. Dan schijnt deze storing na verloop van tijd op te treden. Wie heeft hier ervaring mee? Ben eens benieuwd, zou me niet verbazen als het zo is. Maak al meer maffe dingen mee dus :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Staat de A2 er ongeveer zo bij?

Dan gaan er denk ik wel wat lampjes branden ...

Dan gaan er denk ik wel wat lampjes branden ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
waarom heb je hem opgekrikt, wat heb je gedaan?
wielen gewisseld, banden vv o.i.d.?
als je iets met wielen of banden gedaan hebt kijk dan even goed naar de maat. dat die dus wel rondom dezelfde is.
banden spanning goed?
als je de storing wist, komt hij dan meteen terug terwijl je nog stilstaan of moet je rijden voor de storing
geef even de precies de storingen aan die in je abs blijven zitten na reset en even rijden.
wielen gewisseld, banden vv o.i.d.?
als je iets met wielen of banden gedaan hebt kijk dan even goed naar de maat. dat die dus wel rondom dezelfde is.
banden spanning goed?
als je de storing wist, komt hij dan meteen terug terwijl je nog stilstaan of moet je rijden voor de storing
geef even de precies de storingen aan die in je abs blijven zitten na reset en even rijden.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bedoel je dus het opkrikken van je A2 en gelijktijdig de motor laten lopen? Waarom doe je dat? :?:
Ik heb de A2 al meerdere malen eenzijdig opgekrikt (wisselen van winter naar zomervelgen, checken van de remmen, enz.), en nooit geen probleem ondervonden. Maar dan liep de motor nooit, dat weer wel.
Ik heb de A2 al meerdere malen eenzijdig opgekrikt (wisselen van winter naar zomervelgen, checken van de remmen, enz.), en nooit geen probleem ondervonden. Maar dan liep de motor nooit, dat weer wel.
Hallo, dank jullie voor jullie reacties. Hij gaat meteen op storing. Moet dus tussen unit en sensors zitten. Software is gereset, allen sensoren niet opnieuw gecodeerd. De reden dat ik hem heb laten lopen is dat ik de stabilisator stangen was aan het wisselen. Het wiel stond recht en naar buiten gedraaid makkelijker. Zonder stuurbekrachting niet te draaien. Met moter eitje. Stangetje binnen 10 minuten gewisseld. Bij mijn mercedes met ook abs esp asr heb ik dit al vaker gedaan. Geen probleem. Gaat bij een storing niet alles op tild.
Op het moment dat je de storing reset, komt hij meteen terug. Auto staat alleen op contact en staat stil. Ik denk dat het de bedrading kan zijn. Waar komen de draden uit? Als het goed is staat er spanning op de kabel omdat hij meteen zegt dat er geen signaal is. Heeft iemand ervaring met een breuk net achter de stekker v.d. sensor, en weet iemand of er een zekering is voor dit gedeelte v.h. a.b.s., mogelijk onder de plaat bij de bestuurders stoel?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
heb je soms grote wielen er op?
dan kan het zijn dat je de kabels hebt geraakt en doorgeschuurt zijn.
bekend probleem, audi heeft later andere asb kabels gemonteerd omdat ze doorsleten bij 17¨ wielen.
ik zou deze even goed volgen vanaf de sensor .
geef even de preciese codes op die hij nu aangeeft (met de nummers erbij)
dan word er misschien iets duidelijk.
de sensoren hoeven niet ingeleerd te worden.
er staat geen spanning op abs draden naar de sensoren.
ga hier niet met een meter in prikken (als je hem per ongeluk op weerstand hebt staan kan je de computer nekken..)
de sensoren geven een kleine wisselende spanning af tijdens het draaien van het wiel.
dan kan het zijn dat je de kabels hebt geraakt en doorgeschuurt zijn.
bekend probleem, audi heeft later andere asb kabels gemonteerd omdat ze doorsleten bij 17¨ wielen.
ik zou deze even goed volgen vanaf de sensor .
geef even de preciese codes op die hij nu aangeeft (met de nummers erbij)
dan word er misschien iets duidelijk.
de sensoren hoeven niet ingeleerd te worden.
er staat geen spanning op abs draden naar de sensoren.
ga hier niet met een meter in prikken (als je hem per ongeluk op weerstand hebt staan kan je de computer nekken..)
de sensoren geven een kleine wisselende spanning af tijdens het draaien van het wiel.
Banden zijn breder 195/60 15,maar liggen eronder toen we hem 5 jaar geleden kochten.Fout codes zijn geen signaal sensor rechts voor G 44 en geen signaal sensor links voor G 45. Komen meteen bij op contact zetten. Zonder starten of rijden, lijken dus duidelijk niet de ringen. Volgens mij zend systeem controlle signaal over sensors en komt dit voor niet terug. Het viel me op bij het wisselen v.d. sensors dat de kabel boven het stekkertje ( met het stukje gummi) veel belast word en ook dicht tegen de veerpoot aan zit. Zou het kunnen dat daar de breuk zit? Ervaring mee?. Ik heb de ATE sensors gemonteerd, deze leven via hun duitse site technische ondersteuning. Vooral met dit probleem met de abs lampjes. Zij hebben het over een slechte massa voor de sensors, breuk in kabel of de klemmetjes deel v.d. stekker verbindingen, ook ervaring mee? Kan dan wat gerichter zoeken.
Probleem opgelost, abs sensor kabel doorgeschuurd maar op een rare plaats. Namelijk rechts boven in de lus maar dan aan de carroserie zijde, niet te zien dus. Na meten ondekt dat in deze buurt probleem zat. Kabeltjes gesoldeerd en werkt perfect. Dank je allemaal voor jullie hulp. P.S. er liggen 195 er banden op op 15 inch, denk dat deze ermee te maken hebben