Onder de rok van de versnellingspook :-)
- Audi_gekkie
Iemand enig idee hoe ik de onderrok onder de rok (pookhoes) moet vastzetten? (zie pijlen foto 1)
Bij mij zit deze nergens aan vast en zorgt daarom voor soms moeilijk schakelen.
Wie weet waar omcirkelde deel voor is (foto 2)
Ontbreekt er bij mij wat?
Bij mij zit deze nergens aan vast en zorgt daarom voor soms moeilijk schakelen.
Wie weet waar omcirkelde deel voor is (foto 2)
Ontbreekt er bij mij wat?
- Audi_gekkie
[quote="Rinus"]Gut, nog nooit open gehad. Zit die hoes niet vastgeklikt met dat frame?[/quote]
Ja een beetje wrikken en je hebt 'm open.
Ja een beetje wrikken en je hebt 'm open.
- Audi_gekkie
[quote="rolf"]De lip met het gat erin op de onderste foto is om een pin in te steken om de pook te fixeren voor het afstellen van de de schakelkabels.
Hoe dat onderste kunstof deel vastzit geen idee.[/quote]
Pff dat scheelt.
Ik dacht dat er bij mij iets ontbrak.
Pff dat scheelt.

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"][quote="rolf"]De lip met het gat erin op de onderste foto is om een pin in te steken om de pook te fixeren voor het afstellen van de de schakelkabels.
Pff dat scheelt.
[/quote]
Nee, dat is iets wat het gros van de auto's heeft, zo'n pookfixatie.
Pff dat scheelt.

Nee, dat is iets wat het gros van de auto's heeft, zo'n pookfixatie.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
jou rubber hoes zit verkeerd.
hij hoort er gegolfd om te zitten maar ik kan er ff geen mooi plaatje van vinden.
hij ziet er normaal ongeveer uit zoals een aandrijfashoes loopt, golvend taps toelopend.
ik wil wel een foto maken van de mijne maar ik rij even in een andere auto een paar dagen.
ik zie al div scheurtjes zitten maar dat hoeft geen probleem te zijn maar dat zal komen omdat hij al een tijdje niet goed zit.
dit rubber is er om geluid te dempen.
hij hoort er gegolfd om te zitten maar ik kan er ff geen mooi plaatje van vinden.
hij ziet er normaal ongeveer uit zoals een aandrijfashoes loopt, golvend taps toelopend.
ik wil wel een foto maken van de mijne maar ik rij even in een andere auto een paar dagen.
ik zie al div scheurtjes zitten maar dat hoeft geen probleem te zijn maar dat zal komen omdat hij al een tijdje niet goed zit.
dit rubber is er om geluid te dempen.
- YellowFellow
Da's grappig, dit heb ik vorige week ook los gehad in mijn auto!Iemand enig idee hoe ik de onderrok onder de rok (pookhoes) moet vastzetten?
Die rubberen hoes en dat plastic frame erom heen zaten bij mij vast op een groen/grijze bitumen matje. Die mat lag bij mij gewoon los aan alle kanten (omlaag gehouden door zwaartekracht I guess). De bitumen waren bij mij zeer bros en verpulverde in mijn handen zodra ik het probeerde te verplaatsen.
Ik heb toen maar besloten om de rubberen hoes (zaten gaten in net als bij jou), het plastic frame en de bitumen allemaal te verwijderden en de basis van de pook met de stofzuiger schoon gemaakt. Een hoes met gaten heeft toch geen zin, bovendien was het rubber van die hoes ook al korrelig en droog.
Bij mij geen verschil in rij- of schakel geluiden nu de bitumen en de hoes weg zijn. Kennelijk een redelijk nutteloos stukje engineering, of het had zijn functie door het uitdrogen van het rubber en de bitumen al veel eerder verloren.
Kennelijk heeft een vorige eigenaar van jouw auto de bitumen mat ook al verwijderd, en dus hangt-ie nu los. Gewoon helemaal weglaten zou ik zeggen. Vuil kan er niet in, want de bovenste pookhoes houdt dat wel tegen.
- Audi_gekkie
@koop9
Ik heb de rubberen hoes geloof ik iets naast onderen geschoven voor de foto.
Maar ben wel benieuwd naar de foto van jou.
@YellowFellow
Ha dat is toevallig!
Ik heb vorig jaar mijn garage gevraagd te kijken naar de versnellingsbak, omdat deze soms lastig schakeld.
Zij zeiden me dat ze de pookhoes hadden geopend en een los onderdeeltje hadden verwijderd die het schakelen bemoeilijkte.
Het is inderdaad even goed geweest, maar naar een paar dagen toch weer moeilijker. (denk synchromesh)
Ik ga binnenkort ook even die troep er uitzuigen en misschien dat ik de rubberenhoes ook verwijder.
Ik heb de rubberen hoes geloof ik iets naast onderen geschoven voor de foto.
Maar ben wel benieuwd naar de foto van jou.
@YellowFellow
Ha dat is toevallig!
Ik heb vorig jaar mijn garage gevraagd te kijken naar de versnellingsbak, omdat deze soms lastig schakeld.
Zij zeiden me dat ze de pookhoes hadden geopend en een los onderdeeltje hadden verwijderd die het schakelen bemoeilijkte.
Het is inderdaad even goed geweest, maar naar een paar dagen toch weer moeilijker. (denk synchromesh)
Ik ga binnenkort ook even die troep er uitzuigen en misschien dat ik de rubberenhoes ook verwijder.
- Audi_gekkie
De onderrok (manchet met rubberen rok) heb ik een paar maand terug verwijderd en ik heb niet meer dat soort schakelproblemen.
Snel schakelen is altijd nog lastig, vooral van 2 naar 3 is soms lastig.
Snel schakelen is altijd nog lastig, vooral van 2 naar 3 is soms lastig.