Hij blijft mij verbazen
Kan het nog zuiniger?
Ja.
Foto 1
Een A2-3L heeft een tankje van 20 liter. Bij een gemiddeld van 3 liter (1 op 33) kom je dus 660 km op een tank.
Foto 1 laat zien hoeveel kilometers ik nog kan rijden met de actuele tankinhoud; 780 km dus. Ook is te zien dat ik al 89,3 km heb gereden na de laatste tankbeurt.
Foto 2
Op foto 2 zie je het gemiddelde verbruik over (ongeveer) 2000 km (na aankoop ge-reset). Staat nu op 2,6 (liter op 100 km)
Volgens foto 2 is het gemiddelde verbruik dus 100 / 2,6 = 1 op 38,46.
Volgens foto 1 is het gemiddelde verbruik dus 780 + 89,3 = 869,3 km op 20 liter is 1 op 43,465. (na een rit van ruim 200 km)
Op de Lupo-nippel-truuk en zo vol als mogelijk kan er in de Lupo blijkbaar 43 liter (zie hiervoor op het 3-liter forum http://www.3-liter.nl/forum/index.php
In theorie kom ik met mijn zuinige A2 rijstijl 43 (liter) maal 43,465 (km op 1 liter) aan 1868,995 km op 1 tank
Daarmee laat ik alle records ver achter me, maar kan me niet in het rijtje heugen wat daarvoor is bedoeld.
Ja.
Foto 1

Een A2-3L heeft een tankje van 20 liter. Bij een gemiddeld van 3 liter (1 op 33) kom je dus 660 km op een tank.
Foto 1 laat zien hoeveel kilometers ik nog kan rijden met de actuele tankinhoud; 780 km dus. Ook is te zien dat ik al 89,3 km heb gereden na de laatste tankbeurt.
Foto 2

Op foto 2 zie je het gemiddelde verbruik over (ongeveer) 2000 km (na aankoop ge-reset). Staat nu op 2,6 (liter op 100 km)
Volgens foto 2 is het gemiddelde verbruik dus 100 / 2,6 = 1 op 38,46.
Volgens foto 1 is het gemiddelde verbruik dus 780 + 89,3 = 869,3 km op 20 liter is 1 op 43,465. (na een rit van ruim 200 km)
Op de Lupo-nippel-truuk en zo vol als mogelijk kan er in de Lupo blijkbaar 43 liter (zie hiervoor op het 3-liter forum http://www.3-liter.nl/forum/index.php
In theorie kom ik met mijn zuinige A2 rijstijl 43 (liter) maal 43,465 (km op 1 liter) aan 1868,995 km op 1 tank
Daarmee laat ik alle records ver achter me, maar kan me niet in het rijtje heugen wat daarvoor is bedoeld.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Goed zeg!
Je zegt in een eerder bericht dat je tankt tot de eerste stop.
Op die manier kun je het verbruik niet goed meten, want dat het vulpistool stopt bij de eerste stop zegt niet veel over hoeveel je verbruikt hebt.
Tevens is een boordcomputer ook niet erg nauwkeurig.
De enige goede manier is voltanken en met de hand, door middel van een jerrycan, bijvullen tot aan de rand van de vulpijp.
Vervolgens kilometers maken en bovenstaande handeling herhalen.
Kilometerstand noteren en dit delen door het aantal getankt liters + dat wat je handmatig hebt bijgetankt.
Dit laatste is goed te doen door de jerrycan eerst te wegen en na het bijvullen nogmaals te wegen.
Hieruit is het aantal handmatig bijgevulde liters te bepalen.
Maar het blijft een heel goede prestatie!
Je zegt in een eerder bericht dat je tankt tot de eerste stop.
Op die manier kun je het verbruik niet goed meten, want dat het vulpistool stopt bij de eerste stop zegt niet veel over hoeveel je verbruikt hebt.
Tevens is een boordcomputer ook niet erg nauwkeurig.
De enige goede manier is voltanken en met de hand, door middel van een jerrycan, bijvullen tot aan de rand van de vulpijp.
Vervolgens kilometers maken en bovenstaande handeling herhalen.
Kilometerstand noteren en dit delen door het aantal getankt liters + dat wat je handmatig hebt bijgetankt.
Dit laatste is goed te doen door de jerrycan eerst te wegen en na het bijvullen nogmaals te wegen.
Hieruit is het aantal handmatig bijgevulde liters te bepalen.
Maar het blijft een heel goede prestatie!
[quote="Audi-gekkie"]Goed zeg!
Je zegt in een eerder bericht dat je tankt tot de eerste stop.
Op die manier kun je het verbruik niet goed meten, want dat het vulpistool stopt bij de eerste stop zegt niet veel over hoeveel je verbruikt hebt.
Tevens is een boordcomputer ook niet erg nauwkeurig.
De enige goede manier is voltanken en met de hand, door middel van een jerrycan, bijvullen tot aan de rand van de vulpijp.
Vervolgens kilometers maken en bovenstaande handeling herhalen.
Kilometerstand noteren en dit delen door het aantal getankt liters + dat wat je handmatig hebt bijgetankt.
Dit laatste is goed te doen door de jerrycan eerst te wegen en na het bijvullen nogmaals te wegen.
Hieruit is het aantal handmatig bijgevulde liters te bepalen.
Maar het blijft een heel goede prestatie![/quote]
Het gaat mij ook niet om een 100% juist bewijs van zuinig rijden. Elke boordcomp. wijkt af, dus hebben we allemaal hetzelfde probleem. En dat ik tank tot de eerste afslag, is alleen om aan te geven dat ik niet druppel voor druppel de tank voldoe en er zoveel mogelijk km uitpers.
Het verhaaltje is meer om aan te geven dat een A2 3L erg zuinig kan zijn.
Overigens stond van de week de afgelegde km op 150,3 en de "nog te rijden" op 750, dus samen 900,3.
Dat met een tank van 20 liter was net iets zuiniger dan 1 op 45.
Maar tegen het licht van jouw beredenering (Audi-gekkie), ligt de waarheid wel ergens in de buurt.
Je zegt in een eerder bericht dat je tankt tot de eerste stop.
Op die manier kun je het verbruik niet goed meten, want dat het vulpistool stopt bij de eerste stop zegt niet veel over hoeveel je verbruikt hebt.
Tevens is een boordcomputer ook niet erg nauwkeurig.
De enige goede manier is voltanken en met de hand, door middel van een jerrycan, bijvullen tot aan de rand van de vulpijp.
Vervolgens kilometers maken en bovenstaande handeling herhalen.
Kilometerstand noteren en dit delen door het aantal getankt liters + dat wat je handmatig hebt bijgetankt.
Dit laatste is goed te doen door de jerrycan eerst te wegen en na het bijvullen nogmaals te wegen.
Hieruit is het aantal handmatig bijgevulde liters te bepalen.
Maar het blijft een heel goede prestatie![/quote]
Het gaat mij ook niet om een 100% juist bewijs van zuinig rijden. Elke boordcomp. wijkt af, dus hebben we allemaal hetzelfde probleem. En dat ik tank tot de eerste afslag, is alleen om aan te geven dat ik niet druppel voor druppel de tank voldoe en er zoveel mogelijk km uitpers.
Het verhaaltje is meer om aan te geven dat een A2 3L erg zuinig kan zijn.
Overigens stond van de week de afgelegde km op 150,3 en de "nog te rijden" op 750, dus samen 900,3.
Dat met een tank van 20 liter was net iets zuiniger dan 1 op 45.
Maar tegen het licht van jouw beredenering (Audi-gekkie), ligt de waarheid wel ergens in de buurt.
En het moet nog gekker kunnen.
De bandjes zagen er wat slapjes uit. Maar eens naar de bandenpomp gegaan. Blijken ze op resp. 1,8 en 2,0 te staan.
Maar eens even lekker vol geblazen; stuurt meteen stuk lichter en strakker. Wel iets minder comfort.
Zou de A2 dan misschien toch de 2L kunnen worden.
Denk 't niet, maar het predicaat 3L verdient ie zeker al, bij mij,
De bandjes zagen er wat slapjes uit. Maar eens naar de bandenpomp gegaan. Blijken ze op resp. 1,8 en 2,0 te staan.
Maar eens even lekker vol geblazen; stuurt meteen stuk lichter en strakker. Wel iets minder comfort.
Zou de A2 dan misschien toch de 2L kunnen worden.
Denk 't niet, maar het predicaat 3L verdient ie zeker al, bij mij,