Even voorstellen

Algemene discussie over de A2
Audi_gekkie

26 aug 2013, 02:27 0 x

[quote="pocoloco"]
Enigste optie die ik nog wil hebben zijn de s line velgen !! ;) [/quote]

Ons forumgenoot De Vlieger heeft ze toevallig net te koop staan ;)
te-koop-set-17-s-line-velgen-inclusief-banden-395-t2613.html

Het zijn 17 inch velgen en persoonlijk vind ik de A2 dan erg stug worden.
De Style 6-arm (16 inch) die je er nu op hebt zitten vind ik na de S-line velgen het mooist.
Deze velgen geven dus veel meer rijcomfort dan de 17 inch in verband met de lage wang van de band.
Maar goed nogmaals, dat is persoonlijk.

Verder mooie auto om te zien.
Inderdaad er zijn negatieve verhalen geschreven over de verkoper, maar dat hoeft natuurlijk niet voor al zijn auto's te gelden.
Het onderhoudsboekje zit erbij, maar er zijn verhalen dat verkopende partijen deze later bij auto's hebben toegevoegd.

Het is belangrijk voor een onderhoudsboekje dat je zeker weet dat de sticker (geboortekaartje van de auto) op de eerste bladzijde er niet later is ingeplakt.
Verder moet de hele historie van de auto er in staan en moet handgeschreven teksten met verschillende pennen en handschriften opgeschreven zijn.
Ook moet de inkt van de eerste service er ouder uit zien dan die van de laatste service.

Tip:
Wanneer de A2 voornamelijk Audi-dealer onderhouden is geweest kan een forum-lid aan de hand van het chassisnummer zien of de historie die jij hebt klopt.
Ik denk dat bedoelde forum-lid jou wel een PB wil sturen hierover.

Als opties heeft jou A2 o.a.:

- mistlampen (te zien op foto MP)
- 4 elektrische ramen (te zien op foto MP)
- airbags zij achter (volgens Welling) Dit is een zeldzame optie!
- spiegels verwarmd (volgens Welling) Deze optie heet het "winterpakket" en daarmee heb je ook verwarmde ruitensproeivloeistof.
Verder heeft de A2 volgens Welling ook nog een achterklep met raam :lol: :lol: Een erg bijzondere optie!
Pocoloco

26 aug 2013, 20:37 0 x

Hallo Gekkie, bedankt voor de tips!
Ik heb al een mail gestuurd naar de gene die de history op kan vragen bij audi maar heb nog geen reactie terug gehad ,
zal dit nog even afwachten.
Volgens het onderhoudsboekje is de auto afgeleverd en alle onderhoud bij de zelfde dealer gebeurt.
Alle stempels staan er keurig in en afgetekend , je kan het zien op de foto,s dat bij aflevering nog een oude stempel is gebruikt van de dealer en bij de laatste beurt mei 2013 en nieuwere stempel van de zelfde firma.

ja mooi he!! zo,n achterklep ,je bent waarschijnlijk jaloers :D .

heb al veel info kunnen lezen op dit forum echt fijn !
ik had al een bod gedaan op de velgen maar dit was te laag ,aangezien dat er 2 flink beschadigd zijn laat ik het maar kom vast nog wel eens een setje langs ;)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2013, 20:52 0 x

Ik heb vanmorgen nog maar eens goed in de garage gekeken, mijn Color Storm stond er nog ... ;)

Zelf de type-aanduiding achter zit er, net zoals bij mij, niet op ...

Ik heb zelf ook de 16" velgen met zomerbanden en 15" stalen velgen met winterbanden.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik hem op de 15" velgen comfortabeler rijden.
Maar 16" staat weer mooier op de auto, blijft lastig ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

26 aug 2013, 21:03 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Ik heb vanmorgen nog maar eens goed in de garage gekeken, mijn Color Storm stond er nog ... ;)

Zelf de type-aanduiding achter zit er, net zoals bij mij, niet op ...

Ik heb zelf ook de 16" velgen met zomerbanden en 15" stalen velgen met winterbanden.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik hem op de 15" velgen comfortabeler rijden.
Maar 16" staat weer mooier op de auto, blijft lastig ...[/quote]

Lijkt hij er echt zoveel op Peter?? Ja dat viel me ook al op dat er geen type emblemen op zaten.
Had ze al gevonden op Ebay maar wacht er nog even mee .
Vond de auto op 16 inch eigenlijk helemaal niet stug rijden :s hock: :s hock: maar waarschijnlijk komt dat dat ik best wel stug gewend was, had op mijn tundra 22 inch velgen :mrgreen:

[img][IMG]http://imageshack.us/a/img812/8773/as6t.th.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://imageshack.us/a/img835/9618/r2au.th.jpg[/img][/img]
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

26 aug 2013, 21:19 0 x

@Pocoloco,

Je hebt inderdaad niet echt terreinbanden onder de Toyota Tundra zitten.

Wat parkeren betreft ga je er wel op vooruit, op de plek van de Tundra kun je makkelijk twee A2'tjes kwijt ...
Is de Tundra uitgerust met een met een heel lang verlengsnoer? .. ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

31 aug 2013, 00:52 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="pocoloco"]
Enigste optie die ik nog wil hebben zijn de s line velgen !! ;) [/quote]

Ons forumgenoot De Vlieger heeft ze toevallig net te koop staan ;)
te-koop-set-17-s-line-velgen-inclusief-banden-395-t2613.html

Het zijn 17 inch velgen en persoonlijk vind ik de A2 dan erg stug worden.
De Style 6-arm (16 inch) die je er nu op hebt zitten vind ik na de S-line velgen het mooist.
Deze velgen geven dus veel meer rijcomfort dan de 17 inch in verband met de lage wang van de band.
Maar goed nogmaals, dat is persoonlijk.

Verder mooie auto om te zien.
Inderdaad er zijn negatieve verhalen geschreven over de verkoper, maar dat hoeft natuurlijk niet voor al zijn auto's te gelden.
Het onderhoudsboekje zit erbij, maar er zijn verhalen dat verkopende partijen deze later bij auto's hebben toegevoegd.

Het is belangrijk voor een onderhoudsboekje dat je zeker weet dat de sticker (geboortekaartje van de auto) op de eerste bladzijde er niet later is ingeplakt.
Verder moet de hele historie van de auto er in staan en moet handgeschreven teksten met verschillende pennen en handschriften opgeschreven zijn.
Ook moet de inkt van de eerste service er ouder uit zien dan die van de laatste service.

Tip:
Wanneer de A2 voornamelijk Audi-dealer onderhouden is geweest kan een forum-lid aan de hand van het chassisnummer zien of de historie die jij hebt klopt.
Ik denk dat bedoelde forum-lid jou wel een PB wil sturen hierover.

Als opties heeft jou A2 o.a.:

- mistlampen (te zien op foto MP)
- 4 elektrische ramen (te zien op foto MP)
- airbags zij achter (volgens Welling) Dit is een zeldzame optie!
- spiegels verwarmd (volgens Welling) Deze optie heet het "winterpakket" en daarmee heb je ook verwarmde ruitensproeivloeistof.
Verder heeft de A2 volgens Welling ook nog een achterklep met raam :lol: :lol: Een erg bijzondere optie![/quote]

Heb vandaag het bewuste rapport mogen ontvangen van 1 van de club leden. ;)
Kreeg een lijst van 9 A4tjes van de reparatiehistorie.
Deze A2 is echt al zijn beurten bij 1 dealer geweest zoals J Welling mijn vertelde , vanaf km10 tot en met 91521 km heb ik alles op papier staan .het meest voorkomende is wel banden wissel zomer / winter winter / zomer ,deurvanger vern ,enkele keer bobine ,remschijven en de service beurten.
Ben er erg blij mee hoe het staat beschreven en dit zegt ook wel wat over de heer Welling, eerlijke kilometers en onderhouds boekjes!! :)
Audi_gekkie

31 aug 2013, 01:43 0 x

Dat is een hele opluchting :D
Kloppen de opties wel die J. Welling heeft opgegeven?
Vooral zij-airbags bij de achterportieren zijn geen gemeengoed.
Pocoloco

31 aug 2013, 10:27 0 x

De auto krijg ik aanstaande zaterdag dan kan ik je meer vertellen.
Zou niet eens weten waar die airbags moeten zitten dan?
Maar , achterklep met ruit klopt wel :lol:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

31 aug 2013, 10:39 0 x

[quote="pocoloco"]De auto krijg ik aanstaande zaterdag dan kan ik je meer vertellen.
Maar , achterklep met ruit klopt wel :lol:[/quote]

check dit topic eens:

http://www.audi-a2.nl/hoeveel-audi-a2-s ... it=airbags
Pocoloco

31 aug 2013, 16:24 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="pocoloco"]De auto krijg ik aanstaande zaterdag dan kan ik je meer vertellen.
Maar , achterklep met ruit klopt wel :lol:[/quote]

check dit topic eens:

http://www.audi-a2.nl/hoeveel-audi-a2-s ... it=airbags[/quote]

Even de codes nagekeken maar 4x3 staat er niet bij , waarschijnlijk typ fout :geek:
Dit zie je vaak staan bij auto advertenties dubbele opties waar van het niet klopt ,maar dit is geen bezwaar om een auto te laten staan. ;)

Ik heb trouwens toch de velgen 17 inch van de Vlieger gekocht!!
Deze worden maandag van de banden ontdaan en opgeknapt , zit het 1 en ander beschadiging op .
Die worden woensdag gespoten ,donderdag weer banden erop en balanceren . :mrgreen:
Plaats reactie