De werkzaamheden duren wat langer omdat ik zelf he-le-maal niets eraan doen. Ok, wassen en poetsen lukt prima. Maar mijn handen zijn niet in staat enig technisch commando van mijn hersenen op te volgen. En dus ben je dan afhankelijk van derden. Een vriend is chef werkplaats bij Audi en die heeft 'm wat maandjes in de schuur gehad. Behalve de grote onderhoudsbeurt was ie toe aan nieuwe distributie (spanrollen, waterpomp). Helaas waren ook de achterdempers op evenals de homokineten bij de bak. Daarbij was er een vergrendeling van de achterleuning kapot (sjonge wat een geld voor een stukje plastic), was de paravan gescheurd, lekte de verbinding tussen de olievuldop en de aansluiting op de motor, waren de kachelknoppen geheel wit evenals de lichtschakelaar (over geld gesproken) etc etc.
Ow ja, daarna is ie naar een bevriende autospuiter geweest. Toch ook weer twee weekjes. Als je niet overal de hoofdprijs wil betalen, moet je 't hebben van de verloren uurtjes. Een flinke deuk met kras achterop, veel krassen op de beide bumpers en een deuk met bult in de motorkap zijn allen verholpen. Intussen heeft ie ook kentekenplaten met opgelegde lettertjes (toch echt fraaier).Mocht er nog iemand een rechterachterlicht over hebben, ik hoor 't graag (zit nu een lelijke barst in).
Kortom het ding heeft al bijna het dubbele van de aanschaf gekost. Ik kreeg gisteren een belletje uit Friesland. Het dak loopt weer geheel als een zonnetje. Ik durfde even nog niet naar de kosten te vragen.
To be continued
De 'blauwe' onthoofd.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Een flinke opknapbeurt en niet geheel onnodig zo blijkt. En toch doe je het, want deze verdient het. Want het is een unieke, met het heerlijke 1.6 blok en een gesmeerd lopend OSS om die grijns van linker tot rechter oor straks nog beter te kunnen aanschouwen.
Man, 2014 was het jaar van AU in de portemonnee, 2015 wordt het jaar om lekker te genieten van je unieke slee!
Succes verder en we zijn benieuwd naar de rest van het relaas!

Man, 2014 was het jaar van AU in de portemonnee, 2015 wordt het jaar om lekker te genieten van je unieke slee!
Succes verder en we zijn benieuwd naar de rest van het relaas!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- A2again
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
@ Hans Jan, zo is het maar net kerel. Ik ga 'm maandag ook snel ophalen.
Intussen heb ik overigens met ongelooflijk veel plezier in m'n Clio RS gereden. Ik realiseer me dat dat hier wellicht gelijk staat aan vloeken. Maar geloof me, een heel heftig rij-ijzertje.
Intussen heb ik overigens met ongelooflijk veel plezier in m'n Clio RS gereden. Ik realiseer me dat dat hier wellicht gelijk staat aan vloeken. Maar geloof me, een heel heftig rij-ijzertje.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km