Alle 4 zijruiten staan stukje open na terugkomst bij auto

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 nov 2013, 21:29 0 x

[quote="de_dolle"]Dit komt vaker voor: bij mij is het twee keer gebeurd, één keer moest ik de sneeuw van de stoelen verwijderen... Alle ramen stonden geheel open. Ook mijn Passat heeft dit een keer gedaan.
Het schijnt te maken te hebben met de sensor 'auto te water' die vocht detecteert en dan de ramen opent of de gevoeligheid van de detectie van obstructie (kinderarmpjes enzo). Het comfort sluiten heeft er dus niets mee te maken; het kan natuurlijk wel zoals een collega die de auto naast de tent had staan en op z'n sleutel was gaan zitten, 's ochtends gehele interieur drijfnat :( [/quote]

deze sensor bestaat niet!! (althans niet bij audi/vw)

je kunt wel bij nwe auto´s met regensensor de ruiten laten sluiten als hij op slot is en er een raam open staat of schuifdak.

mijn ervaring is dat als alle ruiten open stonden dat toch echt de broekzak de boos doender is alwaar de sleutel klem heeft gezeten. je kunt bij nieuwere auto´s de functie comfort sluiten uitschakelen, software matig, maar ik weet zo niet uit mijn hoofd of dat ook bij onze A2 kan.

als er maar 2 ruiten open staan terwijl je er 4 elektrisch hebt...... heb ik zo geen pasklaar antwoord, nooit meegemaakt.
Johan 3L

01 nov 2013, 21:54 0 x

[quote="koop9"]als er maar 2 ruiten open staan terwijl je er 4 elektrisch hebt...... heb ik zo geen pasklaar antwoord, nooit meegemaakt.[/quote]
Ik ken de regeling bij de A2 (nog) niet, maar kan het misschien zo zijn datje met een schakelaar (bij bestuurder) de achterste ruitbediening kan uitschakelen, soort kinderslot? Is dat misschien het 2 van de 4 ruiten mysterie?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 nov 2013, 23:14 0 x

:lol: wat is het toch heerlijk om die hersenen te horen kraken en zich te laten buigen over mijn 'probleem' als ik me net toch realiseer dat de onze alleen vóór elektrische ruitbediening heeft .... :lol:

Dat krijg je ervan als je zelf met een auto rondrijdt voorzien van alle luxe die je maar kunt bedenken. :oops:

Sorry guys, maar wel bedankt voor het meedenken! En toch vind ik het nog steeds merkwaardig. Maar we houden het in de gaten. Goed weekend!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Johan 3L

02 nov 2013, 20:12 0 x

koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 nov 2013, 21:17 0 x

ik al mijn hersencellen op maximale werking gezet, al mijn hulp lijnen ingeschakeld, importeur lastig gevallen, fabriek gemaild, iedereen in rep en roer!! want ja..... je moet een collega A2 rijder toch helpen!
heeft hij maar 2 elektrische ruiten..... :(

verder wel een aardige vent hoor die hans jan! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2013, 21:29 0 x

:lol: ik heb me ook sufgelachen hier maar het schaamrood staat nog diep op mijn kaken ....

Maar de hulp is ontzettend gewaardeerd. Jullie hebben laten zien uit het juiste hout te zijn gesneden. Hulde :!:

En daar dit onderwerp ook indirect inhaakt op vocht, wil ik graag jullie hulp/advies inroepen met mijn dilemma dat ik heb beschreven in het topic over de DRL's:

de-dagrijverlichting-drl-t2454-110.html

Denk er rustig over na en gebruik de hulplijnen niet te snel, dan komt de oplossing vast wel. :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie